Posts de AlfredRodriguezPico

    Ara mateix a plaça Kennedy al peu del Tibidabo la temperatura es resisteix a pujar amb tan sols 4,6º, 48% d'humitat i vent amb molt bona direcció: del nord-nord-est de 11 km/h. Força núvols alts i mitjans. Serà molt interessant anar veient la massa nuvolosa avançant de nord-est a sud-oest per la costa i pre-litoral. Un al·licient més d'aquesta situació. Per cert, la llei de Murphy en meteorologia no existeix ;)

    Ara no és moment però cap el vespre o demà podrem fer algun comentari sobre el que pot passar la setmana vinent, hi ha alguns moviments que et fan pensar.

    Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 3,4º i 52% d'humitat. Cel 6/8 amb cirrus, cirrostratus i altocúmuls. Vent del nord-est de 5 km/h. Mínima...0,9º!! m'he quedat parat ja que no pensava que baixés tant i és que la manca de nuvolositat i l'airet que baixava del Tibidabo han fet de les seves.
    Ja semblava que el petit canvi de la depressió "liguriana" no ens faria a penes res però atenció a la massa nuvolosa que tot just està entrant ara per l'Alt Empordà amb lleugeres precipitacions associades. De moment la península del Cap de Creus pot quedar emblanquinada, ja veurem a quines cotes.

    Veig que hi ha algun comentari que fa referència a la situació que estem tenint. Què poc es valoren aquestes situacions que amb tan poca freqüència es presenten. Un bon nombre de comarques on no és habitual que no nevi, tapades per la neu amb imatge del satèl·lit espectacular. Però si no ens neva a casa nostra, ja no anem bé. I pel que fa a temperatures, les percepcions personals enganyen. Les dades mai enganyen. Us adjunto un quadre de temperatures màximes i mínimes de Barcelona de les entrades fredes de gener de 2010, febrer de 2013 i febrer de 2015, sempre durant sis dies consecutius i aquest és el resultat:

    GENER 2010: Dia 7...8,1 i 4,8 Dia 8...8,1 i 4,1 Dia 9...6,8 i 1,9 Dia 10...4,2 i 0,5 Dia 11...8,1 i 3,1 Dia 12...9,2 i 2,7

    FEBRER 2013: Dia 22...10,2 i 4,2 Dia 23...7,7º i 0,6º Dia 24...9,8 i 0,1 Dia 25...7,6 i 2,0 Dia 26...9,7 i 1,1 Dia 27...10,2º i 2,8

    FEBRER 2015: Dia 2...9,4 i 2,1 Dia 3...9,5 i 4,0 Dia 4...6,3 i 1,2 Dia 5...9,8 i 3,4 Dia 6...6,9 i 0,7 Dia 7...7,0* i 0,9

    * La màxima d'avui l'he posat de 7,0º, tot i que encara no s'ha enregistrat. Crec que no excedirem aquest valor.

    Resultat:

    la mitjana de temperatures de la entrada freda de gener de 2010 a Barcelona durant els 6 dies és de...5,2º

    la mitjana de temperatures de la entrada freda de febrer de 2013 a Barcelona durant els 6 dies és de...5,5º

    la mitjana de temperatures de la entrada freda de febrer de 2015 a Barcelona durant els 6 dies és de...5,1º

    Aquesta és la que ens està portant més fred, amb poca diferència això si.

    I per acabar, que vull esmorzar, imatge de quan sortia el sol des de plaça Kennedy amb cirrus i parheli inclòs, no tan maco com el que vau penjar ahir:

    par.jpg

    Bon seguiment!

    Bona nit.

    Jo visc a Barcelona però tinc un observatori a Maçanet de la Selva connectat amb l'ordinador de Barcelona i així vaig sabent tot el que passa allà. Si em pregunteu on prefereixo que nevi, sens dubte Barcelona abans que Maçanet, ja que és on visc, però és curiós com aquella zona ja porten tres nevades o millor dit, una nevada i dues nevadetes, especialment la de la nit de dimarts a dimecres quan va estar 8 hores seguides nevant però amb neu molt humida.
    Ara allà tenen 3,0º i 64% d'humitat, mentre que a plaça Kennedy al peu del Tibidabo tenim 4,7º i 40% d'humitat amb vent que no para del nord-oest de 18 km/h. Màxima 6,9º, valor realment baix per a la ciutat.

    Cada cop m'agrada més la situació d'aquesta nit i demà matí. Sense ser res per esverar-se, la conjuminació de tant aire fred amb la injecció d'humitat a diversos nivells ens poden donar algunes nevades pot ser una mica més que anecdòtiques. No crec que sigui res important, però no sé, pot ser una mica més del que aparentment sembla. No estic convençut del que dic...veurem...Demà per la tarda/vespre es reforçarà la tramuntana i s'acabaran les precipitacions anecdòtiques. Continuarà el fred ben viu.

    Bon seguiment!

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    Avui a Barcelona, com a molt llocs, fa molt fred! Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo 5,6º i 33% d'humitat. Màxima 6,9º i mínima 0,7º per tant 3,8º de mitjana. Cel tapat d'una capa d'altostratus i altocúmuls. Vent de l'oest-nord-oest de 21 km/h amb cops de 34 km/h que augmenten la sensació de fredor.

    Aquesta branca humida d'alguns models ens portarà força núvols, de més dimensió cap el nord-est i es podria escapar alguna precipitació la propera nit i demà cap el nord-est i est amb cota de neu molt baixa, un 300 metres o 200 o pot ser més avall...però d'entrada poca cosa. Demà un dia més de rigorós hivern., tot i que la propera nit, amb els núvols, les mínimes no seran tan baixes.

    Bon seguiment!

    Demà AEMET, al País Valencià, dona cota de neu 100 m al principi, pujant després a 400. Tal vegada, demà vaja d'excursió a la Vall d'Ebo, a la Marina Alta, i mirant aquest mapa d'AEMET on dóna 70-80% de provabilitat de precipitació ≥0,5mm, tinc esperances de veure nevar, i més, si bufa gregal, on a aquesta zona son molt efectius en precipitació.

    Alfred, com ho veus tú, per aquesta zona tan peculiar?

    Doncs no seria difícil que veiessis nevar ja que es combinaran bons factors per precipitació sòlida a cotes molt baixes. Pot ser quatre flocs però pot fer-ho.

    Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 3,4º i 27% d'humitat. L'aigua d'un cubell congelada...mínima: 0,7º, la més baixa des del 24 de febrer de 2013. Cel 1/8 amb cúmuls cap el mar. Vent del nord-oest de 12 km/h amb cops de 31 km/h.

    Dia molt fred però amb el solet que s'agraeix. La propera nit gèlida a o ser que s'ennuvoli, núvols que podrien persistir demà en algunes comarques i provocar una jornada mooolt freda.

    Bon seguiment!

    Bon dia.

    Abans de les dades, i com que tothom diu la seva, aquí ve la definició de "ona de fred":

    Es considera 'Onada de fred' un episodi d'almenys tres dies consecutius,
    en què com a mínim el 10% de les estacions considerades registren mínimes per
    sota del percentil del 5% de la seva sèrie de temperatures mínimes diàries dels mesos
    de gener i febrer del període 1971-2000 (segons AEMET)

    Així doncs, els quatre valors triats per caracteritzar una 'Onada de fred' són:
    o La seva durada.
    o El nombre de províncies/comarques afectades.
    o La 'temperatura mínima de l'onada'.
    o La 'anomalia de l'onada'.

    Ja ho veieu que les percepcions subjectives tenen poc valor.

    Bona tarda.

    Voldria comentar que estic segur que tots hem gaudit i estem gaudint força amb aquesta situació però encarà s'incrementa més la "gaudimenta" quan llegeixes les vivències d'alguns de vosaltres. Jo m'he imaginat caminant amb en "@Temps Banyeres" pel Penedès ben nevat o amb en Marc Gassó i companyia passant fred dalt del Tibidabo esperant veure caure la primera volva de neu o amb en "TeslaWeather" per aquelles carreteres de Déu a les quatre de la matinada en mig d'una forta nevada...Gràcies!

    Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona la temperatura cau amb rapidesa amb 5,8º a l'observatori però tan sols 4,0º a peu de plaça. Tindrem força hores amb cel poc ennuvolat i la temperatura caurà en picat, com demà pel matí s'ennuvoli, con dieu...brrrr...La humitat és del 37%, cel quasi serè i vent del nord, de tramuntana de 6 km/h. Màxima 9,8º, és el quart dia consecutiu amb màxima inferior a 10º. Té mèrit a Barcelona i demà gairebé segur que també.

    Continuarem a ambient molt fred força dies i l'anticicló vol refermar-se cap a les Illes Britàniques, Va bé. Ja si podria quedar allà fins l'agost.

    Per acabar, la imatge que ha posat en "Temps Al Temps", apostaria per un Photoshop més aviat barroer. Si m'equivoco, em disculparé.

    Un altre tornado curiós ;) :

    tornadosimpson.JPG

    Bon seguiment!

    Doncs gràcies a tots i totes per estar al peu del canó!

    Si aneu a sota de la imatge que teniu d'avatar hi ha una caseta (no tothom). Si us poseu amb el cursor a sobre de la caseta us diu el lloc de la persona que escriu. Ni no hi és, doncs s'hauria de posar efectivament des d'on es donen les dades.

    Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 7/8 amb cirrus, cirrostratus, altocúmuls i altostratus. Vent del nord-oest de 26 km/h amb cops de 53 km/h. Continua la notable sensació de fredor. Continuarà el fred uns quants dies més i a veure si amb alguna coseta més. Les nits poden ser especialment fredes de la serralada litoral cap a l'interior sempre i quan no hi hagi massa nuvolositat.

    Per cert m'han informat que a Maçanet de la selva ha estat tota la nit nevant amb una temperatura de 1,2º a 0,6º però amb una humitat del 98% al 99% per tant tan sols ha quedat cobert d'una capeta de 1 centímetre com a molt.Han caigut 11 litres.

    Imatge del SAT de fa poca estona on es veu la neu de les comarques afectades ahir:

    sat_2015-02-05.gif

    Bon seguiment!

    Bon dia.

    Primer de tot us vull donar les gràcies a tots i totes per l'excel·lent seguiment que s'ha fet de la situació...i s'està fent. Us haig de dir que de les 181 pàgines que portem des de l'1 de febrer, tan sols dues no les vaig poder llegir, era impossible i havia de combinar-ho amb les meves tasques professionals. Ahir, rècord de participació des de l'1 de gener de 2013: vam haver de llegir 1021 comentaris!!! amb un pic de més de 1300 persones connectades en un mateix moment. Abans d'ahir el fòrum es va col·lapsar durant dues hores però estem molt satisfets del comportament del servidor (altres fòrums, centres meteorològics...van petar).

    Felicitats a tothom pel comportament modèlic, tret d'alguns casos puntuals i de no fer massa cas, també de forma puntual, a les normes que us estàvem dient que complíssiu.

    Properament us informarem de la modificació d'algunes normes per intervenir al fòrum. Som molta gent i és normal que hi hagi alguns "contratemps".

    I ara les dades: A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 4,6º i 49% d'humitat. Cel tapat d'altostratus i nimbostratus cap el mar. Mínima 4,4º a l'observatori i 3,1º a peu de plaça. Vent del nord-oest de 4 km/h. De matinada han caigut petites volves.

    Allà on bufa el vent la sensació de fred és molt acusada. Les properes nits, quan se'n vagi la nuvolositat i el vent encalmi en algunes zones, les mínimes seran moooolt baixes. Més enllà hi ha diverses opcions, però el fet de que l'anticicló,molt ferm, es vulgui allotjar sobre les Illes Britàniques i Mar del Nord és bo per a nosaltres. Anirem veient. De moment ambient gèlid ben bé fins diumenge.

    Ara fa temps que no poso cap quadre. Un del pintor holandès Andreas Shelfhout (1787-1870)..per ambientar-nos.

    andreasshelfhout3.jpg

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 4,0º i 69% d'humitat. Cel tapat de nimbostratus i plou lleugerament. Vent del nord-oest de 31 km/h amb cops de 47 km/h. sensació de fred molt acusada. Precipitació 5,4 litres, en part en forma de neu a darreres hores de la matinada. Ha arribat a emblanquinar-se tot però per poca estona.
    Algunes temperatures del SMC de les 18:30:

    Portbou 1,3º i velocitat mitjana de la tramuntana 90 km/h!!! Boi (2535) -14,7º, Observatori Fabra 1º, Tossa d'Alp (2500) -15,6º, Bonaigua (2400) -14,5º, Salòria (2451) -15,7º, Núria (1971) -11º.

    I ja he tocat neu a Barcelona! reprodueixo la imatge d'aquest matí amb neu acumulada a les cantonades de la terrassa (estem una mica sonats per aquesta "falera" per la neu :blink: )

    neu_2015-02-04.jpg


    Quan acabi l'episodi us informaren de noves normes a seguir...hem après la lliçó ;)

    Bon seguiment!