Posts de AlfredRodriguezPico

    Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona dia hivernal amb 11,2º i 86% d'humitat. Cel tapat i cau alguna gota. Vent de llevant de 11 km/h. Màxima de moment 12,1º. Pluja fins ara 7,4 litres. A Maçanet de la Selva de moment 7.6 litres.

    Preguntàveu si aquest abril està resultant força fred, de fet l'ambient força més fresc de l'habitual l'estem tenint a partir del dia 18, la primera quinzena ha estat molt suau.

    Bon seguiment!

    Bona nit.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 12,2º i 78% d'humitat. Cel tapat d'una densa capa d'estratocúmuls i vent de llevant de 12 km/h amb cop màxim de 27 km/h que augmenta la sensació de fredor. Màxima 13,8º i mínima 11,2º. Precipitació inapreciable. Pel carrer m'han preguntat quan s'acabarà això...i contesto que esperem que abans d'agost millori :P

    A Maçanet de la Selva màxima 16,4º i mínima 7,9º. Demà dia plujós i fred a moltes comarques amb neu cap els 1500 metres o fins i tot una mica per sota. Divendres clarianes amb màximes recuperant-se i dissabte pas d'un front fred amb nova baixada de la temperatura i ruixats i alguna tempesta entre Barcelona i Girona i veurem si nord de Tarragona. Entrada de la tramuntana i el mestral i a partir de diumenge podríem tenir una tongada d'uns dies tranquils i amb clara pujada de la temperatura.

    Un forat entre la capa d'estratocúmuls a Tarragona, captat per Ramon Baylina i Conxi Ciurana deixa passar un feix de llum "celestial":

    scllum.jpg

    Bon seguiment!

    Bona nit.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 12,2º i 78% d'humitat. Cel tapat d'una densa capa d'estratocúmuls i vent de llevant de 12 km/h amb cop màxim de 27 km/h que augmenta la sensació de fredor. Màxima 13,8º i mínima 11,2º. Precipitació inapreciable. Pel carrer m'han preguntat quan s'acabarà això...i contesto que esperem que abans d'agost millori :P

    A Maçanet de la Selva màxima 16,4º i mínima 7,9º. Demà dia plujós i fred a moltes comarques amb neu cap els 500 metres o fins i tot una mica per sota. Divendres clarianes amb màximes recuperant-se i dissabte pas d'un front fred amb nova baixada de la temperatura i ruixats i alguna tempesta entre Barcelona i Girona i veurem si nord de Tarragona. Entrada de la tramuntana i el mestral i a partir de diumenge podríem tenir una tongada d'uns dies tranquils i amb clara pujada de la temperatura.

    Un forat entre la capa d'estratocúmuls a Tarragona, captat per Ramon Baylina i Conxi Ciurana deixa passar un feix de llum "celestial":

    scllum.jpg

    Bon seguiment!

    Bon dia.

    S'inicia una progressiva inestabilització. Comentar que la entrada freda està donant un reguitzell de fenòmens poc habituals per aquestes dates a força zones de la Europa occidental: ruixat de neu ahir a barriades de Paris i ruixat de neu rodona a la capital londinenca a part de nevades notables en altres països com s'ha comentat a seguiment internacional.

    Ara a Barcelona cel uns 6/8 de núvols baixos amb una mica de llevantet i fa una estona 12º, ara sóc a la feina i vaig mirant el cel on es veuen núvols que creixen verticalment amb empenta. Pinta maco per demà...

    Bon seguiment!

    Bona nit.

    Ho sento molt "Todopc", una abraçada!

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 14,2º i 74% d'humitat. Cel que s'ha anat tapant de núvols baixos i cirrus per sobre. Vent de llevant de 14 km/h que augmenta la sensació de frescor. Màxima 17,8º i mínima 10,0º. A Maçanet de la Selva màxima 15,6º i mínima 5,0º, registres clarament inferiors als habituals per les dates.

    Demà comença a inestabilitzar-se l'atmosfera, més núvols, algun primer ruixat i temperatura més baixa sobre tot allà on avui s'han enfilat, cap a ponent i extrem sud. Dijous dia plujós a moltes zones del país i amb neu al Pirineu, dia quasi hivernal amb màximes que es quedaran força curtes. Divendres millora relativa amb més clarianes i front actiu dissabte amb ruixats i alguna tempesta, encara sense concretar massa. Entrada de la tramuntana i tot fa pensar que a partir de diumenge tindrem uns dies de tranquil·litat i temperatura en augment. Veurem.

    Imatge des de plaça Kennedy cap el Turó del Putget amb estrats foscos que venen de llevant i cirrus per damunt i els darrers raigs del sol il·luminant el turó:

    st_2016-04-26.jpg

    i imatge dels companys Ramon Baylina i Conxi Ciurana des del port de Tarragona amb uns preciosos cirrus:

    ciric.jpg

    Bon seguiment!

    Bona nit.

    "TRAMONTANA"...un calamar? :blink:

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 13,6º i 74% d'humitat. Cel 1/8 amb estratocúmuls i vent del sud-oest de 10 km/h. Màxima 15,3º i mínima 9,1º, realment fresques fins i tot amb la insolació. A Maçanet de la Selva màxima 15,3º, mínima 4,2º i vent del sud-est amb cop màxim de 47 km/h, sensació de frescor o fred a primeres hores del matí.

    Demà poques variacions amb els celatges i després d'una altre nit freda, les màximes seran més elevades. A darreres hores del dia primeres nuvolades del nou canvi de temps que arriba dimecres amb temps més insegur, alguns ruixats inconnexos, mentre que dijous les precipitacions es podrien fer més generals i amb ambient que quasi podríem qualificar d'hivernal. Dissabte continuen insinuant ruixats i tempestes entre Barcelona i Girona.

    Van passant els dies i ens plantarem a maig amb temperatures de març...ja vindrà la calor... ;)

    Dues imatges de la Diada de Sant Jordi de Ramon Baylina i Conxi Ciurana des de Tarragona amb bones virgues:

    vi1.jpg

    vi2.jpg

    Bon seguiment!

    ...doncs si, un maig per recordar: MAIG de 1977 i us podria explicar tota mena de detalls d'aquell mes: temporals de pluja, tempestes, aiguats, ventades que van provocar la caiguda de molts arbres a la ciutat de Barcelona, desbordaments de rius i de l'estany de Banyoles...

    Llavors portava l'observatori de Montjuïc de Barcelona i aquestes van ser les precipitacions:

    dia 1...inapreciable
    dia 2...inapreciable
    dia 3...80,5 litres
    dia 4....3,0 litres
    dia 5....9,2 litres
    dia 12..10,4 litres
    dia 13...0,4 litres
    dia 15...inapreciable
    dia 16..35,6 litres
    dia 17...4,5 litres
    dia 18..25,2 litres
    dia 19..27,2 litres
    dia 20..30,9 litres
    dia 21...1,9 litres
    dia 22...0,2 litres
    dia 23...1,8 litres
    dia 24...inapreciable
    dia 26...9,7 litres
    dia 27 inapreciable

    Total...240,5 litres. El dia 18 vaig registrar un cop de llevant de 97 km/h. Maig gloriós!

    Adjunto imatge del dia 18:

    maig181977.gif

    Bon seguiment!

    ...doncs si, un maig per recordar i us podria explicar tota mena de detalls d'aquell mes: temporals de pluja, tempestes, aiguats, ventades que van provocar la caiguda de molts arbres a la ciutat de Barcelona, desbordaments de rius i de l'estany de Banyoles...

    Llavors portava l'observatori de Montjuïc de Barcelona i aquestes van ser les precipitacions:

    dia 1...inapreciable
    dia 2...inapreciable
    dia 3...80,5 litres
    dia 4....3,0 litres
    dia 5....9,2 litres
    dia 12..10,4 litres
    dia 13...0,4 litres
    dia 15...inapreciable
    dia 16..35,6 litres
    dia 17...4,5 litres
    dia 18..25,2 litres
    dia 19..27,2 litres
    dia 20..30,9 litres
    dia 21...1,9 litres
    dia 22...0,2 litres
    dia 23...1,8 litres
    dia 24...inapreciable
    dia 26...9,7 litres
    dia 27 inapreciable

    Total...240,5 litres. El dia 18 vaig registrar un cop de llevant de 97 km/h. Maig gloriós!

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    Faig dos posts: el primer amb dades i imatges d'avui i previs i el segon...amb dades del maig d'un any per recordar...

    Anem per les dades. A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 15,1º i 80% d'humitat. Cel que s'està tapant, ara uns 7/8 d'estratocúmuls i cúmuls. Vent del sud-est (xaloc) ben marcat de 18 km/h amb cops de 34 km/h, típic cel i vent de la "estela de tramuntana". Ambient frescot. Màxima 17,4º. A Maçanet de la Selva màxima 16,4 amb nuvolositat molt variable tot el dia, ara però ben tapat.

    Demà novament alguns núvols al voltant de la Costa Central o Costa Brava sud i a mitja tarda a l'interior del nord-est, pot ser amb algun ruixat la nit de demà a dimarts sobre el mar o a la línia de la costa i a la resta més sol. Però de nou tenim canvis de temps ben a prop. Dimarts al vespre o entrada la nit ja podria caure algun ruixat entre Barcelona i Girona, ruixats dispersos que dimecres es podrien reproduir i independentment una massa de núvols anirà penetrant pel sud-oest i ponent. A veure dijous ja que pinta maco, amb vents allevantats, aire fred amunt...bona combinació. Dissabte podria tornar a visitar-nos un altre solc, però això ja queda massa lluny. Temperatures tota la setmana inferiors a les habituals per les dates.

    Imatge de fa uns 40 minuts, quan els núvols baixos "rebufaires" provinents del sud-est han començat a tapar el cel de la part alta de Barcelona:

    rebufaires.jpg

    i dues imatges d'avui de Maçanet de la Selva. La primera de bon matí amb la herba "triplement" molla: per la tempesta d'ahir, per la rosada de la matinada i per la boira pixanera de primera hora del matí:

    24ab151.jpg

    i la segona del migdia amb els prats, alzines i roures responent agraïts davant d'aquest abril plujós, com també hem pogut comprovar amb algunes de les vostres imatges:

    24ab153.jpg

    i ara vaig pel segon post...a veure si trobo les dades... :huh:

    Bona nit.

    Fem un repàs de les quantitats registrades després de la tarda de ruixats i tempestes que han afectat diverses comarques. Dades de "Meteoclimatic": 24 litres Mieres, 22 Sant Hilari Sa<calm, 20 Montseny, 19 Medinyà, 10 Alella i segons el SMC: 15 litres Organyà, 9 Torroella de Montgrí, 14 al Santuari de Queralt, 16 la Vall d'en Bas, 12 Cassà de la Selva i Banyoles, 11 Girona i La Pobla de Segur, 17 Sabadell-Parc Agrari i 14 Anglès.

    Celatges, preciosos, ventades, alguna calamarsada i brusca baixada de temperatures. Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo i després de la petita tempesta que ha dona 1,0 litres la temperatura és força fresca amb 12,8º i 87% d'humitat. Cel 7/8 amb núvols mitjans bàsicament i vent de l'est de 6 km/h. Màxima 19,2º. A Barcelona han caigut d'1 a 4 litres, aquests darrers a la zona universitària.

    A Maçanet de la Selva màxima 19,1º. La tempesta ha donat 6,0 litres i ara tenen 10,8º i 98% d'humitat.

    Nit freda amb alguna nevada al Pirineu, fins i tot per sota dels 1000 metres avançada la matinada. Entrada de la tramuntana forta i freda. Demà sol amb alguna nuvolada a la tarda i algun ruixat cap el nord-est, d'entrada no massa cosa i en zones no afectades per la tramuntana. Tranquil·litat relativa entre dilluns i dimecres al migdia (relativa ja que el "rebuf" a la Costa Central pot aparèixer en algun moment) i atenció als canvis a partir de dimecres al vespre, sempre acompanyats de temperatures per sota dels valors habituals per les dates.

    Gràcies pel seguiment que s'ha fet, podent gaudir tots plegats de les vostres informacions i imatges!

    Bona nit.

    Fem un repàs de les quantitats registrades després de la tarda de ruixats i tempestes que han afectat diverses comarques. Dades de "Meteoclimatic": 24 litres Mieres, 22 Sant Hilari Sa<calm, 20 Montseny, 19 Medinyà, 10 Alella i segons el SMC: 15 litres Organyà, 9 Torroella de Montgrí, 14 al Santuari de Queralt, 16 la Vall d'en Bas, 12 Cassà de la Selva i Banyoles, 11 Girona i La Pobla de Segur, 17 Sabadell-Parc Agrari i 14 Anglès.

    Celatges, preciosos, ventades, alguna calamarsada i brusca baixada de temperatures. Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo i després de la petita tempesta que ha dona 1,0 litres la temperatura és força fresca amb 12,8º i 87% d'humitat. Cel 7/8 amb núvols mitjans bàsicament i vent de l'est de 6 km/h. Màxima 19,2º. A Barcelona han caigut d'1 a 4 litres, aquests darrers a la zona universitària.

    Nit freda amb alguna nevada al Pirineu, fins i tot per sota dels 1000 metres avançada la matinada. Entrada de la tramuntana forta i freda. Demà sol amb alguna nuvolada a la tarda i algun ruixat cap el nord-est, d'entrada no massa cosa i en zones no afectades per la tramuntana. Tranquil·litat relativa entre dilluns i dimecres al migdia (relativa ja que el "rebuf" a la Costa Central pot aparèixer en algun moment) i atenció als canvis a partir de dimecres al vespre, sempre acompanyats de temperatures per sota dels valors habituals per les dates.

    Gràcies pel seguiment que s'ha fet, podent gaudir de les vostres informacions i imatges!

    Bona tarda, ara ja des de plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona.

    Perseguint els diversos nuclis tempestuosos n'he arreplegat el de Maçanet de la Selva en el seu inici, un segon a Sant Celoni, el tercer el que comenta el company "Marcvc" de Mollet amb gotes enormes i amb el neteja parabrises que no donava l'abast i ara a Barcelona escoltant els primers trons. S'ha girat el vent de l'est amb cops de 40 km/h i la temperatura està baixant ràpidament, ara amb 15,1º.
    Eps, trons cada cop més continus a la ciutat.

    Bon seguiment