Posts de AlfredRodriguezPico

    Bon dia.

    Iniciem el seguiment del mes d'agost, 31 dies i ja ens trobarem a la tardor meteorològica. Ara a fruir d'un mes que podria continuar amb la línia d'una certa bogeria de l'estiu d'enguany.

    Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 22,2º, la mínima, amb 65% d'humitat i alguns altocúmuls "castellanus".

    Donem la benvinguda al darrer mes de l'estiu amb uns "núvols de tempesta-1880" del pintor alemany però que va viure gran part de la seva vida als Estats Units Albert Bierstadt (1830-1902):

    Albert_Bierstadt_-_Storm_Clouds_(c.1880).jpg

    Bon seguiment i gràcies a tots i totes per participar!

    Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 26,6º i 70% d'humitat. Màxima que ha pujat fins els 28,9º. Demà petit canvi de temps amb força més núvols a moltes zones i alguna gotellada, tot sembla poc important.

    Avui parlant amb l'ajuntament de Barcelona, un dels clients de Taiko, ens explicaven l'odissea que van passar dissabte amb la gran tempesta, quantitats de 70 litres en mitja hora al voltant de Sarrià, vent huracanat. Avui caminant per l'esquerra de l'eixample, carrers Calàbria, València, Aragó, Vilamarí, Urgell...a totes les cantonades hi ha sorra i terra que va baixar de Collserola. Els arbres, els parcs estan lluents, amb un verd poc habitual per ser finals de juliol, ja que s'acumulen dues tempestes fortes en 10 dies. A plaça Kennedy portem aquest mes 73,1 litres.

    A Maçanet de la Selva ahir vaig captar aquestes dues imatges d'on tinc l'observatori, un bosc també agraït per les tempestes...tan de bo fos general arreu del país:

    mac2-2.jpg

    mac1-2.jpg

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    Així es veu la forta tempesta de l'Alt Maresme/Selva des de Barcelona:

    cbm-2.jpg

    cbm1.png

    S'ha d'estudiar bé el que ha passat avui a la ciutat de Barcelona, no tan sols per la violència de la tempesta, també per l'esclafit que ha viatjat fent un passadís de Vallvidrera fins Sarrià, precipitacions de més de 60 litres en poc més de mitja hora i ràfegues properes als 100 km/h. Algunes imatges fan feredat.

    Bon seguiment!

    Però quina tempesta! ja va de baixa. De tot i més, ventades del nord-oest de 51 km/h, després de llevant i després de nord. La tempesta en arribar a la ciutat s'ha reforçat. Calamarsa petita al menys a plaça Kennedy al peu del Tibidabo, molt llamps. Temperatura...18,2º i ha baixat a 17,7º. Precipitació, encara plou però cada cop menys 46,4 litres. Tota la ciutat ha esta afectada per la tempesta. Les Corts portaven 58 litres. A l'observatori Fabra portaven 35 litres en 30 minuts.

    Dues imatges, la primera quan començava a enfortir-se, la segona quan la cosa es complicava, els turons desapareixien engolits per l'aiguat:

    k1-2.jpg

    k2-2.jpg

    el radar quan descarregava bé:

    ra-2-3.png

    Bon dia.

    Avui toca treballar. Ara mateix a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 24,2º i 85% d'humitat. Atmosfera carregada, fa una estona s'escoltaven trons cap a mar. Vent de llevant de 6 km/h. Aspecte del cel que no té res a veure amb el dels darrers dies. Núvols baixos venint de llevant, núvols mitjans i cumulonimbus, veurem el desenllaç al llarg de la jornada:

    c1-2.jpg

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    Primeres tempestes locals aquesta tarda, de moment 14 litres a Das, 10 a Bagà o Queixans, 6 a Gandesa, tempestes locals violentes pel Pirineu oriental...pendents aquesta nit i matinada i atenció demà sobretot comarques de Girona i Barcelona, també altres punts però l'entrada del vent del nord-oest farà de les seves. La mínima demà a gran part del país serà a les 24 hores. Jornada molt interessant en algunes comarques.

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 28,2º i 72% d'humitat. Màxima 29,7º, no s'ha enfilat tant com s'esperava però la humitat i xafogor, tota i més...però més suportable que a Paris on han batut el rècord des que hi ha dades: a les 16 hores 32 minuts de la tarda han registrat 42,6º, polvoritzant l'anterior rècord. Dissabte es preveu una màxima de 20º...quasi 23º menys!!! Aquí més informació:

    http://www.leparisien.fr/societe/canicu…019-8123526.php

    Atenció com ja anem comentant a les tempestes a partir de demà a la tarda i dissabte a diverses zones.

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    Segona onada de calor oficial d'aquest estiu. Bons registres! a plaça Kennedy al peu del Tibidabo màxima 33,3º però humitat relativament baixa del 35%.

    Demà a zones de la costa no s'enfilarà tant pel gir del vent del sud-oest d'avui a sud-est demà. Però dijous podrien remuntar...i cada cop es veuen condicions més maques per una bona patacada dissabte o divendres vespre/nit per ponent.

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 28,0º i 68% d'humitat. Màxima 31,0º, calor canicular, res exagerat però es deixa notar.

    Continuarà aquesta situació dimarts dimecres i dijous, divendres aniran augmentant els núvols a la tarda i a veure dissabte... ;)

    Tres imatges: la primera d'ahir a Maçanet de la Selva a primera hora, encara amb les boirines nocturnes sense evaporar i dues d'avui de Ramon Baylina, aigües prístines i refrescants del Pirineu:

    prístina0.jpg

    prístina1.jpg

    prístina2.jpg

    Bon seguiment!

    Bon dia.

    Nova experiència d'un fenomen sever a la ciutat de Barcelona, a part de les violentes tempestes en altres indrets. Precipitació total al pluviòmetre Hellmann 8,5 litres, efectius calculem uns 14, però s'ha de comptabilitzar el que marca el pluviòmetre. Cop màxim de vent durant la tempesta de 77 km/h del nord-nord-oest i temperatura que va baixar fins 17,6º, venint dels 29,5º.

    Les sensacions de veure l'aproximació de la tempesta, sorolls de vidres trencats i cops de porta que es van aproximant, desapareix Collserola, tot queda fosc com la gola d'un llop i la quantitat de llamps, vent, pluja horitzontal a batzegades...això és fruir de la meteo en el seu màxim exponent, fenòmens que queden gravats a la memòria i que et fan gaudir extraordinàriament de la natura però també amb un màxim respecte.

    Dues imatges més: la primera quan la part davantera de la tempesta apareixia per sobre de Collserola des de plaça Kennedy i la segona feta per un amic des de la Zona Franca:

    xa.jpg

    xb.jpg

    Bon seguiment!

    Però quina violència! Quina tempesta a Barcelona, ha saltat Collserola amb un cop a plaça Kennedy al peu del Tibidabo de 77 km/h del nord-oest, pluja absolutament horitzontal, visibilitat 100 metres uns minuts. El pluvio tan sols a registrat 7,8 litres.Ara 17,8º.

    Imatge increïble de la tempesta abans d'arribar, i això se'ns ha posat a sobre:

    arc.jpg