Avui Girona-Hortes de Santa Eugènia ha tingut -4,5º de mínima, la 3a mínima més baixa de les temperatures de la xarxa del Servei Meteorològic de Catalunya, fora alta muntanya, darrera estacions de clima molt més fred en temperatures mitjanes hivernals no tan en mínimes: Montsec d'Ares. 1607 m, Oliola, -6,1º. A Girona també fa molta fred, almenys als afores. Avui als centres urbans -1,8º Sarrià de Ter-centre, -1,2º Salt-centre, -0,8º Girona-Parc del Migdia (AEMET), -0,1º Girona-Plaça Independència (Barri Vell a Meteoclimatic). En canvi als afores -3,7º Fornells de la Selva-SMC, -5,1º Sarrià de Dalt, al cantó de la riera Xuncla, -3,7º Girona-la vall de Sant Daniel i -6,1º al congelador de la depressió prelitoral catalana, les Deveses de Salt. Màximes suaus a Girona i rodalies, al voltant de 13,3º arreu de Girona, excepte Girona-Sant Daniel 12,5º.
Avui a més a Girona hem tingut la mínima de capitals de provincia de tota Espanya, -4,5º a Girona-SMC, superant la 2a més baixa, 1º Ávila. Per tant a Girona també pot fer molt fred, no pas poc fred com m'han diit algunes persones amb molta tendenciositat i molt mala idea.
Això és l'illa de calor, al centre de Girona i d'altres municipis, inclòs Fornells de la Selva, Salt i Sarrià de Ter fa molta més calor a la nit que als afores on et congeles, ahir en Moisès i un servidor vam fer un transsecte amb 8ºC d'illa de calor, 10,8º al centre de Girona (carrer de Barcelona, a l'altura de l'Escola de la Música) a les 19 hores, 2,8º al monestir de Sant Daniel.