Doncs ara plou, diria q 100% aigua a Manresa. Sembla que finalment l'episodi ens esquivarà
Posts de Herman
-
-
Per cert, quina porqueria de radar! Estem absolutament CECS. Sembla mentida, anem enrera com els crancs!
-
Solsones
Home, jo ho veia clar, i els mapes donen bones nevades x Solsonès tot el dia i part de demà! A disfrutar!
-
Bon diaa a tots .
La nevada segueix i a la meva terrasa portem entre 3 i 4 dits de neu :woohoo:
Voleu dir que no sa desplaçat la borrasca per afavori les nevades per aquesta zona ?? Per que jo crec que aixo no estaba previst :whistle:I quina zona és aquesta??
-
A Manresa tenim els terrats emblanquinats, però ara cau tant poquet q no sé si és aigua o neu. Amb tant poca intensitat ho tenim fotut
-
De moment, tots els models menys Hirlam i Arome ja no han vist les precipitacions febles q tenim ara. Sempre subestimen les condensacions fruit del fred en superficie a poc q entra aire de mar a terra.
-
Gran noticia!!! Veurem neu doncs

Hahaha, s'està gestant un Gener del 2006 bis

-
Pel radar es veuen precipitacions entrant pel SW. Hi ha una massa compacte de nuvols, que hauria d'anar tirant cap amunt! Jo ja passo de models, radar i finestra a partir de ja.
La columna d'aire fred fa 700-900m en els quals tenim1-2 graus nomes. A poc que precipiti la neu arrivarà fins abaix a l'interior. Serà molt difícil de desgastar-la. Veurem a quina hora tira la cota cap amunt passat el prelitoral, si és que ho fa jiji -
La meva opinió, és que si precipita amb ganes i sense parar, la cota no pujarà. Però veurem al final que fa la precipitació, és la gran incògnita. Sorpenent ahir tarda, com baixava la temperatura malgrat estar tapat, a molts punts del pla de Bages amb 0, -1 ja a les 19 amb aire i núvols. Tenim molt aire fred captiu.
Salut
Mostrar másBon dia!
Aprofito ara que no hi ha gaire afluència i encara funciona el fòrum. Estem a -5,2, sembla que s’ha destapat com estava previst. Veurem durant el dia fins a on puja la màxima. Això i la intensitat de precipitació ens faran veure més tard o més d’hora la neu.
Veurem que acaba passant amb la cota el migdia del dissabte... Creieu que tot i que es mantinguin persistentment les precipitacions pujarà tan la cota?
Bon seguiment, radar i finestra!
Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
-
Haurieu de revisar el significat de Catabàtics. Un vent catabàtic mai pot superar una serralada i anar de menys alçada a més alçada. Us heu d'imaginar una massa d'aire fluint com ho faria l'aigua pel seu propi pes. Si la direcció a 925 hpa és a través dels Pirineus ha de ser forcosament IMPULSADA per alguna raó. En aquest moment deixa de ser un vent catabàtic
-
Aviam si tens raó. I gràcies per tots els comentaris i aportacions, són molt enriquidors.
NT
Quants litres van caure el 2010?? Amb quina intensitat??? Mapes GFS/Icon en mà, el que tindreu a la costa son roines, ruixadets de PLUJA. Intensitat i continuitat de precipitació són CLAUS, sense aquests factors res de res.
-
en tercer lloc: vents catabàtics des de l’interior cap a la costa en el moment de les precipitacions. Aquests vents evacuen l’aire fred i el fan fluir des de les zones més fredes cap als sectors menys freds. Aquest flux de vent a capes baixes mantindria la temperatura molt més baixa que la pronosticada en els models numèrics. Aquest fet, tal com comenta l’Eliseu Vilaclara, director del Servei Meteorològic de Catalunya, es produeix quan es tanca una baixa a prop.
Sense precipitació no hi ha corrents descendents, sense corrents descendents l'aire no es veu forçat a moure's, i no hi ha catabàtics. Estic cansat de veure-ho. Sense precipitació continuada y de certa intensitat en absencia de vent NO hi haurà catabàtics. I no té res a veure amb cap baixa. És pura física, aire pesat que es mou per gravetat. De fet a l'Antártida q és on hi ha els catabàtics x antonomàsia, aquests es produeixen x les altes pressions polars que pressionen l'aire al pol i fan que aquest aire pesat flueixi com les ones a l'aigua quan tires una pedra en totes direccions.
-
Per a que els catabàticd entrin en joc necessitem precipitació intensa a l'interior i poc vent a poder ser del N-NE. Oblideu-vos de catabàtics amb precis debils o vent fort. És a dir el q marca el Icon és una miseria, isos que no donen x neu a la costa i preci insuficient per generar corrents descendents. Aquesta dicotomia que algun dieu - preci + fred--> cota més baixa, és absolutament falsa, sense precipitació abundant oblideu-vos de veure neu a prelitoral i litoral.
-
Per cert, l'Arpege del matí ha pujat la precipitació abb59cd655d8ee0c3f1e9498d1f43460
-
Doncs jo ja he vist nevar aquest matí entre Manresa i Vacarisses, poqueta cosa, però ha agafat una mica i tot donat que estàvem a -1
-
Bona nit,
La temperatura baixant a molta velocitat, estem a -3,2 graus ja, avui ens anem als -10 segurament, fa temps que no recordava per aquí 3-4 dies amb aquestes mínimes. Aquest mapa del Arpege m'agrada molt, deixa al Ripollès entre 30-40 cm de neu, una bona nevada. Bon seguiment, i sort per a tots.
Realment són mm en forma de neu. Si et neva amb temperatures negatives podries fer 1mm= 1,5 o 2cm
-
Acumulat de neu del Arpege. 0a8ed41178c75f471f5567a00d3b5526
-
Penso q estem entrant en aquell punt d'hores en que el GFS ja no acostuma a fallar, veurem Europeu aquesta tarda, aviam si surt en la mateixa linea. GEM tb ha sortit força bé i estable amb les darreres 2-3 sortides.
Arpege tb ha sortit bé! Així doncs semblaria q el icon/dwdq dies enrera era el més canyero és l'únic que ens deixa al marge. Del ukmo no parlo perquè amb la porqueria de mapes q deixa lliures no val la pena dir res -
La previsió del Molina ha estat ridícula....però vaja, en la línea habitual. Si no saps que dir calles i dius que cal esperar....
-
Esteu tots dinant xl què veig haha, vaya sortida del GFS