Posts de Let it Snow !!

    Bona nit!

    Avui a Manresa hem fet una mínima molt similar a la d'ahir, però això si, hem tingut una nit-matinada-matí més freds, amb moltes hores de temperatures negatives. El dia ha estat seré i assolellat i pràcticament sense vent. Malgrat que les temperatures màximes tampoc han estat massa altes, la sensació al carrer era de suavitat tèrmica.

    Us paso les dades de l'AEMET, actualitzades a les 22:24h:

    Temperatura: 5,1ºC.
    Temperatura màxima: 12 ºC a les 16:50h.
    Temperatura mínima: -4,3 ºC a les 7:30h.
    Humitat: 64 %.
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm): 991,5 hPa.
    Vent encalmat.
    Velocitat màxima del vent: 13 km/h a les 7:50h.
    Ratxa màxima: 22 km/h a les 8:00h.

    De fet, només hi ha hagut una miqueta de vent al matí d'hora, la resta del dia ha estat inapreciable o totalment encalmat.

    Hem tingut temperatures negatives des de mitjanit (-0,4 ºC) fins a les 10 del matí aproximadament (-0,8 ºC). No sé si aquesta mínima d'avui es la més baixa del que portem d'hivern registrada en aquest observatori de Manresa, perquè no tinc totes les dades. Al gener la vàrem igualar, el dia 4, a les 7:50h, però em falten els dies del 9 al 13 de gener, per tant no puc confirmar que sigui la més baixa (tinc les dades a partir del dia 14, i he mirat les de desembre i gener a datosclima.es , però només tenen fins el 8 de gener).

    Bon seguiment :)

    Bona nit!

    Dia seré i assolellat a Manresa, amb una baixada de temperatures que s'ha fet notar aquesta matinada / matí. Us paso les dades de l'AEMET actualitzades a les 22:22h i una comparació de les temperatures entre ahir i avui de la matinada / matí, per veure la diferència, que es destacable :cheer:

    Temperatura: 1,9 ºC
    Temperatura màxima: 11,4 ºC a les 14:20h.
    Temperatura mínima: -4 ºC a les 8:30h
    Humitat: 45%
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm): 986,6 hPa.
    Vent: 3 km/h, nord-oest.
    Velocitat màxima del vent: 26 km/h a les 15:10h.
    Ratxa màxima: 46 km/h a les 15:10h.

    Tot i que la ratxa màxima i la velocitat màxima del vent son moderades, avui no ha fet vent, només ha bufat una mica entre les 14 i les 17h aproximadament.

    La comparació:

    3:00h: ahir 4,8 ºC / avui -0,1 ºC.
    4:00h: ahir 4,3 ºC / avui -1,3 ºC.
    5:00h: ahir 3,6 ºC / avui -2,4 ºC.
    6:00h: ahir 5,0 ºC / avui -3,3 ºC.
    7:00h: ahir 4,6 ºC / avui -3,4 ºC.
    8:00h: ahir 4,8 ºC / avui -3,6 ºC.
    9:00h: ahir 4,4 ºC / avui -3,4 ºC.
    10:00h: ahir 5,2 ºC / avui 0,6 ºC.
    11:00h: ahir 5,6 ºC / avui 4,3 ºC.
    12:00h: ahir 6,6 ºC / avui 9ºC.
    13:00h: ahir 7,8ºC / avui 10,6ºC.
    14:00h: ahir 8,8ºC / avui 10,8 ºC.

    Com veieu, la diferència es notable! I també que quan han començat a remuntar les temperatures, avui ho ha fet més ràpid que ahir.
    Ara a veure quines mínimes farem aquesta matinada i demà al matí :woohoo:

    Bon seguiment ;)

    Jordi roca i Meteo Piera.

    [color=#bb0000]Si us plau limitem-nos a publicar fotos estricatent de la Meteo.[/color] Si bé el fred te que veure no cal postejar 3 o 4 fotos d'un mercat.

    I jo, que jo també porto dies enredant amb el mercat, no es just que el toc d'atenció se l'enduguin només els companys Jordi roca i Meteo Piera. Si bé he estat fent referència a la meteo i els problemes que va comportar l'any passat i l'anterior, es cert que la fira no es meteo, i jo li he donar corda al tema de la fira. Per part meva, no tornarà a passar.

    Si em permeteu sisplau, m'agradaria fer un suggeriment: les normes evidentment que s'han d'acomplir perque si no, això seria impossible de gestionar, i portar un fòrum com aquest requereix un esforç enorme. Però sisplau, no sigueu massa estrictes amb els adjectius que fem servir, com algun cop ha passat. Per exemple, vull que jo a vegades he dit "primaveral" però no era cap lamentació, ni molt menys, era un adjectiu i prou, de la sensació que tenia al passejar pel carrer. No implicava cap queixa. I avui, crec que he dit "hivern com cal" o alguna cosa així, però tampoc era per queixar-me de res! Simplement es una manera de parlar... Es que si ens hem de mirar mil vegades les expressions i les paraules abans de publicar, es una mica incòmode, molt tibant tot.

    Només era això. Moltes gràcies a tots. Esborreu-me el missatge si cal, però es que m'ha sabut greu perque crec que el tema "Fira de la Candelera" es en part per culpa meva. Repeteixo: no tornarà a passar.

    Gracies de nou.

    Osti!, la mateixa parada! Jajaja

    20190203_121714.jpg
    A primera hora entre 4 i 7 graus segons els carrers m'he pelat de fred!!!

    Però apartir de les 12 se m'ha passat de cop!

    20190203_121316.jpg
    Probablement la millor illa de calor humà de tot el país!!! :P

    Bon dia!

    Osti, quina gentada!! No hi cap una agulla, i per moure's què? S'ha de saltar per damunt dels caps :lol: :lol: :lol:. Sort que hi vaig anar ahir :whistle: :whistle: . Bé, sembla que aquest any tindreu una Fira de la Candelera ben maca i tranquila meteorològicament parlant, que ja tocava ;) .

    Per aqui Manresa avui hem fet una mínima com cal, -4 ºC a les 8:30h. La màxima provisional es de 11,3 ºC a les 13:20h, el cel està ben blau i seré i el vent encalmat (3 km/h, oest). La humitat es baixa (18%) i la pressió a nivell d'estació (291 m snm) es de 980.4 hPa. Dades de l'AEMET actualitzades a les 13:42h.

    Més tard, el resum del dia.

    Bon seguiment :) .

    Bona nit!

    Avui com que he estat per Barcelona i per Molins, no se com ha estat el dia per Manresa :whistle: , només que pel matí d'hora estava força ennuvolat, però amb alguna clariana.

    Us paso, com sempre, les dades de l'AEMET actualitzades a les 22:22h:

    Temperatura actual: 6,5ºC.
    Temperatura màxima: 12,1 ºC a les 16:40.
    Temperatura mínima: 3,4 ºC a les 4:50h.
    Humitat: 29%.
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm: 971.3 hPa.
    Vent: 9 km/h, nord-oest.
    Velocitat màxima del vent: 24 km/h a les 16:50h.
    Ratxa màxima: 51 km/h a les 16:30h.

    De fet, tot i que ara el vent estigui força encalmat, fa poc que he vist alguna ràfega forteta.

    Cap catàstrofe meteorològica avui a la Fira de la Candelera :P , tot i que hi ha hagut un moment on es veien uns núvols neeeegres neeeegres que pensava ai, ai... i la gent anava comentant "mira què vé per allà!", però res... a veure demà ;) .

    Bon seguiment!

    Bona nit :)

    Encetem febrer, el "mes de la neu" ;) amb una temperatura mínima molt alta i un mati ennuvolat on ha plogut una mica (de fet jo ni ho he vist, no me n'he adonat, només he vist els carrers mullats :whistle: ) però després ha quedat ben asolellat. El vent s'ha intensificat a partir de les 13 h aproximadament.

    Us paso les dades de l'AEMET actualitzades a les 22:22h:

    Temperatura actual: 6,9 ºC.
    Temperatura màxima: 14,4 ºC a les 14:20h.
    Temperatura mínima: 5,9 ºC a les 6:10h.
    Humitat: 72%
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm): 956,9 hPa.
    Vent actual: 10 km/h, oest.
    Velocitat màxima del vent: 22 km/h a les 14:30h.
    Ratxa màxima: 48 km/h a les 14:30h.

    Llàstima que sigui precisament el febrer el mes on més hi neva, perquè el sol ja escalfa més. Com diuen les dites populars: "Neu de febrer, fuig com ca llebrer", però bè, això no vol dir res, si neva ho disfrutarem igual :cheer: .

    Aquest cap de setmana es la Fira de la Candelera, i ho recordaran millor els companys de Molins que jo, però porten dos anys tenint problemes amb el temps! Si recordo bé, l'any passat es va suspendre per la pluja, i fa dos anys pel vent! I sempre en diumenge (jo hi aniré demà ... :whistle: ). O sigui que des de fa dos anys aquest cap de setmana ha estat mogudet, a veure que passa aquest any ;) .

    Bon seguiment!

    Bona nit!

    Últim dia de gener amb temperatures molt suaus a Manresa. El matí ha estat més ennuvolat, però en general dia asolellat, amb alguns núvols. Us paso les dades de l'AEMET actualitzades a les 22:22h:

    Temperatura: 8,8 ºC.
    Temperatura màxima: 14,1 ºC a les 16h.
    Temperatura mínima: 1,6 ºC a les 8:40h.
    Humitat: 80%.
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm): 962,7 hPa.
    Vent: 4 km/4, de nord-est.
    Velocitat màxima del vent: 17 km/h a les 16:20h.
    Ratxa màxima: 33 km/h a les 16:10 h.

    Bon seguiment :)

    Bona nit!

    Avui a Manresa dia asolellat i amb una miqueta de vent. La mínima ha estat força alta. Us paso les dades de l'AEMET, actualitzades a les 22:22h:

    Temperatura actual: 6,5 ºC.
    Temperatura màxima: 11,1 ºC a les 16.
    Temperatura mínima: 2,9 ºC a les 7:20h.
    Humitat: 53%.
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm): 970,9 hPa.
    Vent: 5 km/h, de sud-oest.
    Velocitat màxima del vent: 22 km/h a les 13:30h.
    Ratxa màxima: 38 km/h a les 16:30h.

    Bon seguiment :)

    Bona nit!

    Dia d'hivern a Manresa, amb el cel tapat però sense pluja. La temperatura ha anat pujant lentament i la màxima s'ha assolit quan ja era de nit.

    Us paso les dades de l'AEMET, actualitzades a les 22:22h:

    Temperatura actual: 5,8 ºC
    Temperatura màxima: 6 ºC a les 20:30h.
    Temperatura mínima: -1,4 ºC a les 7:50h
    Humitat: 78 %
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm): 970,3 hPa.
    Vent: 5 km/h, sud-oest.
    Velocitat màxima del vent: 9 km/h a les 6:00h.
    Ratxa màxima: 14 km/h a les 4:50h.
    Precipitació: 0 mm.

    Bon seguiment :)

    Bon dia :)

    Matí d'hivern a Manresa, ennuvolat i fred. Vent encalmat i temperatures força més baixes que ahir a la mateixa hora! A les 10h encara teniem valors negatius, i li costa remuntar avui :woohoo: . De moment, sense precipitació.

    Us paso les dades de l'AEMET actualitzades a les 12:22h i també una comparació de temperatures entre aquest matí i el d'ahir:

    Temperatura actual: 2 ºC.
    Temperatura màxima: 5,1 ºC a mitjanit (00:00h)!
    Temperatura mínima: -1,4 ºC a les 7:50h
    Humitat: 82%.
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm): 977,6 hPa.
    Velocitat del vent: 2 km/h, de nord-est (Velocitat màxima: 9 km/h a les 6h, i ratxa màxima 14 km/h a les 4:50h).

    Comparació de temperatures entre ahir i avui:

    7h: ahir -0,3ºC; avui -0,9 ºC
    8h: ahir 3,1 ºC; avui -1,4 ºC
    9h: ahir 2,8 ºC; avui -1,1 ºC
    10h: ahir 2,6 ºC; avui -0,1 ºC
    11h: ahir 5,8 ºC; avui 0,9 ºC
    12h: ahir 8,4 ºC; avui 2,0 ºC

    (ho volia posar en columnes o en una taula, però no ho he sabut fer...).
    Com veieu, la diferència es més que evident, sobretot a partir de les 11h :woohoo: .

    Bon seguiment!

    Bona nit!

    Al final els núvols han marxat ràpid i hem tingut un dia assolellat. Per tant, res de pluja avui. Vent fluix amb alguna ratxa moderada i temperatures més baixes que ahir.

    Us paso les dades de l'AEMET actualitzades a les 22:22h:

    Temperatura actual: 5,5 ºC (ahir va ser de 6,1 ºC).
    Temperatura màxima: 12,6 ºC a les 15:40h (ahir van ser 14ºC).
    Temperatura mínima: -0,8 ºC a les 7:10h (ahir 0,5 ºC).

    Velocitat del vent: 10 km/h, direcció oest.
    Velocitat màxima: 21 km/h a les 14:30h.
    Ratxa màxima: 44 km/h a les 14:30h.

    Humitat 70%.
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm): 975,7 hPa.

    Bon seguiment!

    Bon dia,

    Aquí a Manresa hem tingut un matí amb sol, veient els núvols cap al nord però movent-se cap a l'est sense arribar, fins ara fa una estona que ja està força tapat. De moment, no ha plogut. El vent està més calmat que ahir, amb alguna ratxa moderada. L'airet que fa es nota ben fresc.

    Us paso les dades de l'AEMET actualitzades a les 13:22h:

    Temperatura actual i màxima (provisional): 10ºC a les 13:10h.
    Temperatura mínima: -0,8 ºC a les 7:10h (avui, després d'uns dies, hem tornat a tenir una mínima negativa :) ).
    Humitat: 60%.
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm): 972 hPa.
    Velocitat actual del vent: 13 km/h, nord-oest.
    Velocitat màxima provisional: 18 km/h a les 12:10h.
    Ratxa màxima provisional: 33 km/h a les 12:20h.

    A veure si s'anima a ploure una mica ;)

    Bon seguiment!

    Bona nit!

    Avui a Manresa hem tingut un dia assolellat, per la tarda han aparegut nuvolades però aqui només les hem vist passar (regalant-nos uns celatges ben macos, això si :) ). S'han pogut observar cortines de precipitació cap al nord i a l'oest, al Pirineu i prepirineu, i també cap a Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Tot i que els núvols s'han aproximat i s'ha vist com plovia molt a prop (tal i com ens ha informat el company de Sallent, Neufred) aqui a Manresa no ha plogut, només quatre mitges gotes mal comptades que s'han escapat d'un núvol que passava.

    Avui el vent s'ha tornat a fer notar, ha anat incrementant la seva intensitat a partir de les 13h, i ha fet que no molestés tan la xaqueta com ahir i abans d'ahir (bé, molestava una mica al sol i quan el vent s'aturava). El vent va molt a ratxes, força fortes, i desde fa hores que se sent molt des de dins de casa!

    Bé, us paso les dades extretes de l'AEMET, actualitzades a les 22:22h:

    Temperatura actual: 6,1 ºC.
    Temperatura màxima: 14 ºC a les 15:50h (la sensació era de més fresca que ahir però la màxima ha estat exactament la mateixa: 14ºC).
    Temperatura mínima: 0,1 ºC a les 8:00h (ahir 0,5 ºC).

    Velocitat actual del vent: 12 km/h, ara de sud-oest però ha estat principalment de direcció oest. La velocitat les hores anteriors ha estat superior: 23 km/h a les 21h; 22 km/h a les 20h i 24 km/h a les 19h.
    Velocitat màxima (fins les 22:22h; potser se superarà perque encara se'l sent bufar fort): 24 km/h a les 19h.
    Ratxa màxima (fins 22:22h): 48 km/h a les 20:20h

    Humitat: 58%
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm): 974,4 hPa.

    Bon seguiment! i a veure si demà plou una miqueta aqui a Manresa ;)

    Bona nit a tothom :)

    Avui a Manresa hem tingut un dia assolellat i amb temperatures molt suaus, primaverals, a les hores centrals del dia. Això si, la màxima ha estat més baixa que la d'ahir. Quins contrastos, ja se que tot té una explicació lògica, però no deixa de sorprendre'm, pensar que fa res estava veient nevar per aquí i ara al migdia fins i tot molesta la xaqueta!

    Us paso les dades de l'AEMET actualitzades a les 22:22h:

    Temperatura màxima: 14 ºC a les 16h (la d'ahir va ser 15,6 ºC).
    Temperatura mínima: 0,5 ºC a les 5:20h.
    Temperatura actual: 4,5 ºC.
    Humitat: 89%.
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm): 978,6 hPa.
    Vent: 4 km/h, de nord-est. La velocitat màxima avui ha estat de 15 km/h (16:20h) i la ratxa màxima de 28 km/h (16:20h).

    Bon seguiment!

    Muy buenos días desde la capital de la Cerdanya, día espectacular con un sol radiante y unas temperaturas muy suaves ( +6.8ºC ). Me estoy planteando seriamente escribir un libro que se va a llamar "Crónica de un novato en la Cerdanya" y me explico, llevo días que literalmente se caen las mujeres a mis pies cuando cruzo una calle, obviamente pensaba que eran debido a mis encantos :blink: , pues NO, parece ser que las caídas son la consequencia de pisar el paso de Zebra. Hoy e querido hacer la prueba y mis posaderas han aterrizado en susodicho pavimento ( voy a cambiar el nombre del libro por Crónicas del tonto del pueblo). Resumiendo me duele la espalda por recoger anteayer la nieve, me duelen las posaderas por tonto y por si fuese poco duele mucho más el orgullo. Aún así no cambio la Cerdanya por ningún otro lugar, mañana otro capítulo si sigo vivo. Saludosss.... :unsure: :unsure: :unsure:

    XD XD XD que bueno, si escribes el libro me gustará leerlo ;)

    Por cierto, te aviso: las rayas blancas de los pasos de zebra también son peligrosas cuando llueve, ahora no intentes hacer la prueba, eh? :P Y sobre todo ni se te ocurra ir en bici o en moto mientras llueve y pisar las rayas blancas! porque el piño puede ser épico...

    Saludos!

    Bon dia.

    Ara a Manresa tenim el cel seré amb algun núvol per fer bonic. Aquesta nit no hem tingut temperatures negatives, la mínima s'ha quedat en 0,5 graus positius a les 5:20h. La màxima provisional es de 7,4 ºC a les 11:30h.

    La velocitat màxima del vent del que portem de dia es 13 km/h (a les 8:20h) i la ratxa màxima 21 km/h a la mateixa hora. Ara tenim vent fluix de nord-est (6 km/h).

    La humitat es del 80% i la pressió a nivell d'estació (291 m snm) es de 984,2 hPa.

    Les dades son de l'AEMET, actualitzades a les 11:42h.

    Bon seguiment!

    Hola, bona nit a tothom.

    Avui a Manresa la sensació era primaveral durant les hores centrals del dia. La màxima ha estat de 15,6ºC a les 16:40h. La mínima havia estat de -3,9h a les 6:40h.

    Poc vent, la velocitat màxima ha estat d'11 km/h (a les 18:30h) i la ratxa màxima de 22 km/h (18:10h).

    Ara tenim:
    Temperatura: 5ºC.
    Humitat: 72%
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm): 979.1 hPa
    Vent de sud-est, 3 km/h.

    Totes les dades son de l'AEMET, actualitzades a les 22:22h.

    Bon seguiment!

    Bon dia a tothom.

    Avui a Manresa ja hem fet una mínima més hivernal, -3,9ºC a les 6:40h. De fet, aquesta nit hem tingut temperatura negativa des de les 23h d'ahir (-0,3ºC), a diferència de la nit passada, on ens vam quedar amb 0,6 graus positius.

    Ara tenim uns 8,5 ºC, amb un 38% d'humitat (i alguna enrampada...), i 977,1 hPa a nivell d'estació (291 m snm). El cel està serè i el vent encalmat, fluixet: ara es de 3 km/h i de sud-oest. La velocitat màxima enregistrada avui es de només 7 km/h a les 5:50h, i la ratxa màxima de 13 km/h a les 1:10h.

    Les dades son de la web de l'AEMET.

    Bon seguiment!

    Hola a tothom.

    Segons les dades de l'AEMET, avui a Manresa hem tingut 11,8 ºC de màxima a les 15:20h i 0,6 ºC de mínima a les 2:00h.
    En quant al vent, la ratxa màxima ha estat de 38 km/h a les 6:30 h, i la velocitat màxima 15 km/h a les 16:40h.

    A les 20:00h, sempre segons AEMET, teniem:
    Temperatura: 4,2 ºC.
    Humitat: 32 %
    Pressió a nivell d'estació (291 m snm): 974 hPa.
    Vent: oest, 8 km/h.

    Bon seguiment!

    Les dades son de l'estació de l'AEMET, actualitzades segons la pàgina a les 10:42 h. I en la nova actualització posa 969,7 hPA.
    No se, jo no tinc estació pròpia, es la que donen ells (potser no els hi funciona... o jo no ho he mirat bé...).

    http://www.aemet.es/es/eltiempo/ob…X&w=0&datos=det

    L'estació de l'AEMET està a 291 metres snm, deu ser per això que dieu de que no està reduïda a nivell de mar.

    (Ups, m'he equivocat al editar... perdó... una novatada ;)).