Posts de Marc Casanova

    Bon dia desde SF de Codines,

    Continuem amb temperatures elevades a casa nostra o meva jeje, avui amb una mínima de 5.4° a 490msnm i saturats d'humitat, amb boira densa desde els 350msnm fins als 50msnm.

    Una cosa que em preocupa molt és la sequera del 2015, que pot tenir efectes seriosos a mig plaç. Apart d'entrades més o menys fredes, esperem que plogui arreu i nevi bé als Pirineus. En cas contrari, ens podem preparar per l'estiu del 2016.

    Bon seguiment!!!!

    Bon dia desde SF de Codines ,

    Mínima de 7.8º a 3m d'alçada i de 7.3 a 1m. Poc a comentar. Inversió tèrmica molt forta, molt més que ahir, amb una diferència de fins a 7º respecte a Caldes de Montbui (sobre els 200-250msnm).

    Van passant els dies i la confiança en que arribi algun petit solc a 10-15 vista s'esvaeix completament. L'A és molt i molt fort i dubto que permeti l'entrada de cap sorpresa.

    Com fa 15 dies enrere, tornem a posar la vista 15 dies enllà, a partir del 16. Ja sé que no es pot donar tot per finiquitat a tants dies vista però... Tenim un enemic fort i ben posicionat.

    Per tant, tancarem 2015 definitivament com a annus horribilis. Estadísticament al 2016 ja li toca ser un dels bons no???

    Tanquem novembre a casa amb un registre de 59.8l, però amb casi 30 dies seguits sense ploure (i el que queda). El més sorprenent és que al final la temperatura mitja ha estat casi igual a la de 2014 (2015 = 11.6º, 2014 = 11.4º).

    Anirem seguint i no desesperarem!

    Bon seguiment i feliç dia!

    Bona tarda desde SF de Codines,

    Màxima de 14.5° a 3m i 14.0° a 50cms. Deixo 3 fotos ara quebacabo de tornar de còrrer. La primera mirant cap als Pirineus, amb les muntanyes nevades al fons. Segona mirant cap a la zona del Montseny. Tercera mirant cap al Montnegre. Totes desde el Puig de Llor a 661 msnm. Bona visibilitat excepte a la zona de la vall, típic d'aquest anticicló potent.

    uploadfromtaptalk1448892919839.jpg[Imagen bloqueada: https://images.tapatalk-cdn.com/15/11/30/d7ef72e3e0ee4f833982c886ad18a2f5.jpg][Imagen bloqueada: https://images.tapatalk-cdn.com/15/11/30/24fa88fab805ce7439b968bcb09972e0.jpg]

    Bona tarda desde SF de Codines,

    Poc a comentar respecte a la previsió. Veurem si la dinàmica, com diu l'Alfred, ens porta coses més interessants.

    Avui màxima de 10.8° i mínima de 2.4 a 3m i 1.2 a 50cms de terra. Ara entre els 5.5 i 6.0°.

    Us informo que he instal.lat una Oregon WMRS200 amb el sensor de temperatura a 50cms de terra per registrar oficialment aquesta dada, que especialment a l'hivern em sembla prou interessant. Desde ahir ja està pujant dades a Meteoclimatic i Weather Underground.

    Salut i bon seguiment!!!!

    Enviado desde mi LG-D722 mediante Tapatalk

    Bon dia desde SF de Codines ,

    Temperatures força més altes que ahir però encara amb ambient fred al matí. Mínima de 2.7º i temperatura actual de 4.0º, amb una màxima nocturna de 5.5º. A l'espera de bones o grans nevades als Pirineus durant el dia d'avui. Hi han models més generosos i d'altres que menys. Aviam si un dia aconseguim tenir un model fiable i precís pel nostre territori!!!! jejeje

    Fora d'aquí, a mig termini els GFS no és gaire esperançador. Ara per ara desapareixen les precipitacions previstes durant els propers 15 dies, però com sempre diem, això és ciència ficció ara mateix.

    El que sí m'ha semblat intuir, aviam si algun expert ho corrobora, és un moviment de peçes que podria permetre una entrada freda continental cap a mitjans o finals de decembre. Anirem seguint dia a dia perque a tant temps vista tot es va movent per moments.

    Bon seguiment!!!!!

    Bon dia desde Sant Feliu de Codines ,

    Baixada progressiva dels termòmetres. Mínima fa 3 dies 9.0º, fa 2 5.1º, ahir 1.9º i avui 0.3º a 3m d'alçada i -2 a peu de terra. La temperatura mitja també ha baixat molt. Ahir només 5.7º. Avui humitat baixa entre el 40-50% i vent que bufa continu sobre els 15km/h, augmentant la sensació de fred.

    Demà temperatures encara una miqueta més baixa. Resta de la setmana sembla que una lleugera recuperació però continuarem parlant d'ambien fred i hivernal. Un ull posat també en les precipitacions que arribaran dimecres als Pirineus que poden ser maques especialment al vessant Nord. A la resta bastant probabilitat a l'extrem NE: Garrotxa, La Selva, Pla de l'Estany, Gironès, etz.

    A més llarg termini s'han de vigilar els possibles moviments a 15 dies vista, després d'una petita situació fortament anticiclònica que s'està entreveient per principis de la propera setmana.

    Bon seguiment!!!

    Bon dia desde SF de Codines ,

    Desitjant el canvi que ens arriba a partir del vespre i que previsiblement ens afectarà molt al nostre poble amb una baixada de temperatures espectacular.

    Arrel del que comentava l'Alfred us poso una comparativa, fins ahir, de les dades que vaig recollir al Novembre de 2014 respecte al d'aquest any.

    2014
    Màxima absoluta = 18.5
    Mínima absoluta = 4.7
    Mitja màximes = 14.4
    Mitja mínimes = 7.2
    Temperatura mitja = 10.5
    Precipitació = 44.4


    2015
    Màxima absoluta = 21.2
    Mínima absoluta = 7.0
    Mitja màximes = 18.8
    Mitja mínimes = 10.4
    Temperatura mitja = 14.0
    Precipitació = 59.8


    Com veieu, tenim un Novembre fins ara amb 3.5º de diferència mitja, una burrada! Ara bé, l'any passat no vam tenir cap entrada freda com la que esperem a partir de demà.

    En quant a precipitació una mica menys a 2014 però repartida en molts més dies. Van ser un total de 6 dies, el 32% del total. Aquest any 3 dies, 16% del total. En això ens quedarem més o menys igual donat que no es veuen episodis de pluja a la vista.

    Salut i bon seguiment!!!!!

    Bon dia desde SF de Codines ,

    Amb situació anciclònica en aquesta època de l'any ens toca pringar amb mínimes elevades. Cota 480msnm i adalt de la vall, és el que hi ha. 10-11º on toca el vent i 7-8º on no ho fa.

    Quan l'anticicló marxa som d'aquelles zones típiques on les mínimes cauen en picat. Probablament en 1 dia passarem als 0º, una caiguda de 10º en les mínimes i 10-12º en les màximes.

    El GFS anava fort però ja ha anat rebaixant. Els mesoescalars apunten a molt fred, hivernal, una mica menys del que es preveia, i algun plugim mins de cara a la matinada de diumenge-dilluns a costa, zones de Barcelonès-Baix Llobregat-Garraf.

    Disfrutarem molt del fred, de la neu als Pirineus i quasi descartada cap altra sorpresa. És moltíssim tenint en compte d'on venim. A més, sembla que la meteo continuarà amb un dinamisme maco a 15 dies vista i el fred es mantindrà, amb les oscilacions típiques amunt i avall, però lluny de l'estiuet que hem passat.

    Anirem seguint tot plegat i gaudint moltíssim!

    Feliç seguiment!!!!

    Bon dia desde SF de Codines ,

    Per les cotes altes del Vallés continuem amb mínimes vora els 11-12º a 3m d'alçada (on tinc l'estació certificada per Meteoclimatic) i 9-10º a 0,5m (un segon termòmetre Garmin que tinc). Les màximes es van movent entre els 20-21º.

    A aquestes alçades de 2014 teniem mínimes vora 6-7º i màximes en torn als 13-14º, tot i que a finals de mes també va venir una glopada més càlida amb mìnimes com les d'ara. Esperem una regulació de les temperatures aquest cap de setmana i a l'espera de moviments més importants d'aquí 10 dies, que ja es veien fa una setmana i que estan, lògicament per confirmar.

    De totes formes, sembla un novembre ben avorridot. Però, ànims! Estadísticament és poc probable que tinguem 2 o 3 mesos seguits amb tanta monotonia i alteració. Per tant, igual acabem encetant un decembre o gener ben moguts! Qui sap! L'esperança mai es perd!

    Bon seguiment nois i noies!

    Bon dia desde SF de Codines,

    Avui mínima força alta un dia mes, amb 10.9°. Es repeteix la foto de boires matinals. Gran afectació anticiclónica. De moment no sembla que vulgui marxar. Desde casa a 480msnm es veu una clara línia de boires desde els 200msnm i també cap a Riells del Fai a 350msnm.

    Uns quants dies més amb aquesta tònica a l'espera de canvis. Compte a Itàlia cap a finals de mes. Quina entrada freda impulsada desde els països de l'est!!!

    [Imagen bloqueada: https://images.tapatalk-cdn.com/15/11/08/6f8208d6c7511bc689936388b050972f.jpg]
    [Imagen bloqueada: https://images.tapatalk-cdn.com/15/11/08/7c72e91356f6222af9605a872b1207f2.jpg]

    Bon dia desde SF de Codines ,

    Tornant a la calma després dels 59.8l recollits els darrers dies de temporal. Molta aigua i moltíssim vent, tant en ràfagues puntuals com en valor mig. Desde llavors mínimes que van quedant al voltant dels 10º i màximes que s'enfilen fins als 19º.

    Portem ja uns dies de bastanta boira a la zona del Vallés. Baixant del poble (490msnm) ho noto a partir de Palau Solità especialment, vora els 200msnm. El cel tapat es manté ben bé fins a l'entrada de Barcelona, on vinc a treballar.

    Ara un ull posat en els propers canvis importants que sembla que poden arribar en múltiples de 7 dies. Un primer cap al proper cap de setmana (14-15), amb una entrada més freda i que pot deixar precipitacions als Pirineus, especialment occidentals, i un segon més important d'aquí a 15-17 dies ,amb una entrada freda molt més important, ja casi hivernal, i que pot provocar precipitacions més generalitzades.

    Tot plegat parlem, evidentment, de pronòstics a llarg termini i per tant cal agafar-ho amb pinzes. Tot i això, alguns models ja comencen a preveure moviments interessants dels centres d'acció i caldrà anar seguint. Bé, com sempre fem no???

    Bon seguiment!!!!

    Bon dia desde SF de Codines,

    Esperàvem molt i molt ha estat. Gran episodi de pluja i vent. En total aquí 55 litres, 21.8 aquesta nit en 1 hora i la resta ahir desde el migdia. Vent que va bufar continuament durant 8h amb ràfagues entre els 50 i els 74km/h.

    Així tenim el cel ara cap al Montseny. Ara a l'espera de nous canvis a mig termini. De moment disfrutem del que ha estat aquest.

    [Imagen bloqueada: https://images.tapatalk-cdn.com/15/11/02/b16a1e1175d7ee679ee936d7c9018bba.jpg]

    Bon dia desde SF de Codines ,

    Per fi hem tingut un episodi més decent de pluges. 3 dies i un total de 14,1l. No és una gran acumulació però sí per tirar cohets tenint en compte d'on venim.

    Ahir mínima de 7.3º i avui de 10.4º. Aviam que ens depara el dilluns. Suposo que cap a demà ja començarem a puguer definir millor on i quant caurà. Ja estic desitjant veure les previsions més acurades dels cracks del foro!

    Bon seguiment!!!!! Amunt pluges i amunt bolets!!!!! Visca la tardor!!!!!

    Bon dia desde SF de Codines ,

    Tornem a les temperatures fredes un cop han escampat ja els núvols nocturns i ha baixat la humitat. Avui el termòmetre ha marcat terra als 5.1º. Al final, tal com m'esperava, cap sorpresa en forma de tempesta ahir.

    El proper episodi interessant sembla arribar diumenge amb pluges febles al quadrant NE i alguna tempesta maca cap a la nit de diumenge-dilluns a l'extrem més NE. Anirem seguint el detall.

    Fins llavors dia assolellat avui i inestabilitat creixent a partir de divendres.

    En qualsevol cas, esperem el primer fascicle de pluges importants. Sembla que es van confirmant els moviments per tenir una mica de 'sarao' maco per acomiadar el mes i rebre el novembre.

    Anirem seguint companys! Ànims i no desespereu!

    Bon dia desde SF de Codines ,

    Temperatura mínima fins ara de 8.9º i baixant, 3º per sota de la d'ahir. Anit una estona de pluja molt fina que va humitejar el terra i poc més. No va arribar al mínim de 0,3l de resolució que té el meu pluviòmetre.

    Aviam quines sorpreses poden haver-hi avui, tot i que hi confio ben poc. Però de vegades les majors tempestes arriben quan emnys ho esperes! Sembla que el xoc de mases d'aire aquesta tarda recorrerà una franja desde el prelitoral sud pujant per tota la frontera entre les provincies de Lleida i Barcelona. Compte doncs a partir de tota aquesta zona. El moviment s'hauria d'anar donant cap a les zones del NE, on les capes d'humitat poden afavorir aquests ruixats.

    A partir d'aquí uns dies de sol, un final de setmana, principis de la propera, amb una mica més d'inestabilitat però res comparable amb el que pot arribar a voltants del 29/10-01/11. Si tot es va confirmant podem estar davant el primer episodi bo de pluges generals... La veritat és que ja no recordo l'últim!

    Bon i feliç seguiment a tothom!!!!!

    Bon dia desde SF de Codines,

    Marcant mínima de moment a 12,3°, 2 per sota d'ahir.

    Veurem quines sorpreses tenim avui. De totes formes, fins a final de mes no sembla que tinguem més que dies variables, majorment assolellats, temperatures força estables... Tot esperant finals d'octubre i principis de novembre que poden ser de traca i mocador.

    Anem pam a pam i gaudim de la tardor, que per seca que sigui sempre és interessant. Per cert que a l'octubre de 2014 vaig estar sense registrar ni gota de pluja desde el dia 15. Que no estamos tan mal hombre! Jeje

    Enviado desde mi LG-D722 mediante Tapatalk