Posts de Segre

    Bona nit.

    He tingut a Lleida una màxima de 4,3 i una mínima de -1,8.

    Ahir al vespre la temperatura baixava amb alegria i cap a mitjanit ha començat a glaçar, però a la matinada han arribat núvols que han fet que el termòmetre no baixés més i que fins i tot comencés a pujar lleugerament.

    Ja a la sortida del sol el cel era molt tapat. Fins i tot s´ha deixat escapar a primera hora alguna volva. Després el cel ha quedat variable, però gèlid, però les tímides estones de sol esmorteït han permés que la temperatura es recuperés i passessim dels zero graus, tot i que l´ambient ha continuat durant tota la jornada molt fred. De migdia i fins al vespre, el cel gris ha predominat, sense sol.

    Ara tenim 2,2 graus i el cel força tapat, tot i que els núvols no són gaire espessos. No descarto que pugui caure alguna volva cap a la nit, si les taques de precipitació que entren per la costa brava arriben fins aquí. En tot cas, no penso fer fanaling.

    Enhorabona a tots els que heu pogut gaudir d´una enfarinada. No hi pot haver cap decepció perquè ha passat si fa no fa el que s´havia previst.

    I recordem que el fred continuarà amb nosaltres.

    Bona nit.

    A Lleida màxima de 7,2 i mínima de -3,8. Aquesta nit encara ha fet una mica de vent, molt feble i intermitent. Durant el dia al matí núvols alts i abans de migdia cel cobert amb núvols amb forma de pastetes. Després ha tornat a fer sol però no ha pogut pujar tan la temperatura com els darrers dies.

    Aquest vespre la temperatura baixa amb més rapidesa que vespres anteriors, i ara tenim 1,9 graus. Veurem quina mínima farem! Dependrà a banda de l´encalmament, de l´arribada de núvols. Si els núvols arriben de matinada, demà el dia serà força fred. Tot i això, si arriba a precipitar, veig difícil que sigui en forma sòlida.

    Bona nit.

    Màxima de 10,4 i mínima de -1,3 a Lleida. Dia serè amb bona visibilitat. Només algun núvol alt i bromes compactes cap al Pirineu com ahir.

    Decebedora mínima avui. Pensava igualar almenys la d´ahir. Imagino que el culpable ha estat el vent. Ha bufat durant tota la jornada de manera feble. A la nit també ho ha degut fer. Ara no bufa però no les tinc totes. Tenim 4,9 graus.

    Bona nit.

    A Lleida hem tingut una màxima de 9,6 i una mínima de -4,0. Quarta glaçada de la temporada i primera amb cara i ulls. Gebrada intensa. El dia ha estat assolellat, amb un cel blau i una visibilitat excel·lent. Només es veien núvols de retenció a la cap al Pirineu. Des del migdia el vent ha bufat feblement, però ara ha encalmat totalment. Dependrà del vent de fins on baixem aquesta nit. Si la nit és calma, la mínima serà més baixa que la d´ahir. La màxima d´avui ha estat més alta del que em pensava, perquè al matí li costava molt de pujar la temperatura.

    Ara tenim 1,4 graus i el cel ple d´estels.

    Bona nit.

    A Lleida hem tingut una màxima de 10,2 i una mínima de 3,3 que es dóna ara, i per tant, la mínima real serà a mitjanit. La mínima de la nit passada ha estat de 5,2 graus. Aquesta mínima de matinada encara alta ha estat provocada pel vent, que ha bufat moderat tota la nit. El vent ha anat minvant durant tota la jornada i ara pràcticament tenim calma total. El cel ha estat blau i lluent i el Pirineu nevat, tot i que excessivament, ha lluït a l´horitzó. S´han vist passar núvols escadussers, principalment alts, en diferents parts del dia, a gran velocitat a causa del vent.

    Amb l´encalmament del vent, començarà per aquí l´episodi fred. Veurem com anirà i fins on anirem pel que fa a les mínimes, i també les màximes, perquè pel començament de la setmana vinent, amb sol ens donen màximes al voltant dels cinc graus.

    Bona nit.

    A Lleida màxima de 9,9 i minima de 3,4. Ahir al vespre baixava amb ganes, però els núvols i el vent han impedit que la mímima sigui més baixa. El dia ha estat marcat per l´ambient fred, amb sol predominant. Núvols alts i vent de mestral, que ha bufat entre feble i moderat. Molt bona visibilitat.

    Ara tenim 4,4 graus i el vent encara bufa. No tindrem aquesta nit encara una mínima baixa.

    Bona nit.

    Dia dinàmic a Lleida. A la nit, després de la pluja suau d´ahir, ha anat quedant el cel ras. La temperatura no baixava, ans al contrari, pujava, fins assolir cap a les sis els nou graus. Tot fosc haig anat a la feina, i un tro m´ha sorprés al cap d´una estona, cap a les vuit. Ha fet un xàfec sorpresa amb dos trons i tres litres. No es freqüent que troni al gener i els vells diuen que quan ho fa l´hivern s´allarga cap a la primavera. Veurem que passarà! Durant el matí, el cel s´ha mostrat molt variable, amb cel electritzant, vent fluix de ponent però fred, i algunes nuvolades que han deixat ruixats. Així ha continuat tot el dia, amb estones de sol, pluges sorpesives en general de poca quantitat, amb un altre ruixat més destacable, tot i que de curta durada, cap a les sis de la tarda. El vent, de moment, no s´ha mostrat agressiu. La màxima ha estat de 10,5 i la mínima de 4,8 durant la matinada, però ara ja tenim 4,6 graus, i per tant la mínima es farà abans de mitjanit. La pluja total recollida ha estat de cinc litres.

    Sembla que tenim el fred garantit, i això ja serà notícia. Cal que plogui per les glaçades aniran molt bé per mata tota mena de cucs i virus. El meu mòbil ja em pronostica temperatures àmpliament negatives de cara al cap de setmana, cosa que no havia passat encara aquest hivern.

    Per altra banda, la neu va caient al Pirineu, i sospito que ja deuen portar entre deu i vint centímetres de neu nova cap al Pirineu occidental, per damunt dels 1.500 metres, veient la pluja acumulada en zones properes més baixes. Una bona notícia pels embassaments, que fa pena de veure´ls.

    Bona nit.

    Mínima de 0,9 i màxima d´11,1 a Lleida. Boira intensa durant la nit, la matinada i fins gairebé la una, tot i que amb tendència a fer-se menys densa i més alta a mesura que el dia avançava. Després el cel ha quedat núvol i finalment, alguna clariana a darrera hora de la tarda i entrada del mestral, de moment no gaire fort. Encara bufa amb 8,8 graus.

    De cara a la setmana vinent, jo veig una entrada freda amb el pas d´un front i gir del vent al nord, cosa que passa cada hivern. Tindrem vent i després quan aquest encalmi bones glaçades. No veig una situació de nevades, lògicament exceptuant el Pirineu i el Prepirineu, i algunes zones elevades del nordest arrecerades del vent. Situacions com aquestes no porten neu a la costa ni al prelitoral, ni tan sols a l´interior. Com a mínim per començar les temperatures es posaran per la banda baixa, que ja tocava aquest hivern. I potser cap al Maresme, Vallès oriental, Osona, Moinaès, etc... podran gaudir d´alguna calamarsada. En tot cas haurem de seguir com evoluciona tot en dies posteriors. Si ve l´anticicló podem tindre glaçades maques, i això ja serà notícia amb l´hivern que hem tingut fins ara. I més endavant veurem....

    Bona nit.

    Avui dia fred a Lleida amb màxima de 8,3 I mínima de -0,8. Quarta glaçada de la temporada I la més destacable, malgrat no arribar al grau negatiu.

    Bancs de boira matinals densos però trencats. Han fet el ronso tot el dia deixant l,ambient tèrbol, accentuat pels núvols alts.

    Ara tenim 2,8 graus però sense boira , tot I que amb la humitat a tope.

    Haig pujat a Balaguer encabat de dinar I tot baixant a quarts de sis haig trobat una boira entre Balaguer I Torrelameu brutal, ben plana a terra, obligant-me a circular a 50 km/h.:(

    Bona nit.

    A Lleida 11,1 graus de màxima i 1,2 de mínima. Boira al matí durant una hora escassa i presència de núvols alts durant força estona, més al matí que a la tarda. Aquests núvols alts han fet que l´aire fred del matí no s´escalfés i l´ambient ha estat sensiblement més fred que ahir, tot i que a la tarda, amb sol, la temperatura ha pogut pujar i la màxima, tot i ser clarament més baixa que la d´ahir, ha estat força decent.

    Ara tenim 5,8 graus i el vent en calma.

    Bona nit.

    Avui canvi radical a Lleida amb un dia de cel radiant i bona visibilitat, amb només algun núvol alt escadusser, després de tres dies, pràcticament quatre, sense veure gens el sol. La mínima ha estat de 5,5 i la màxima de 13,4, màxima molt superior a la dels darrers dies, tot i que el mestral ha anat augmentant de velocitat a mesura que avançava el dia, escombrant primer durant la matinada la boira que s´havia format a causa de la pluja ahir la vespre, i la sensació era amb el vent de fred.

    Ara tenim 9,2 graus, cel serè i vent de mestral fluix.

    Bona nit.

    Un dia més, I ja són tres consecutius, sense sol a Lleida. A mitjanit a començat a ploure I ho ha fet fins a l,alba. Una segona tongass a partir de les deu del matí fins l,hora de dinar. Gairebé set litres, més del que em pensava.

    Temperatura amb tendència ascendent amb el pas de les hores fruit del trencament de la renovació d,aire amb el pas del front. La mínima ha estat de 3,2 I la màxima de 8,8, molt més alta que ahir.

    Ara tenim 8,2 graus amb el cel emboirat.