Posts de Segre

    Bona nit.

    A Lleida avui a destacar l´amplitud tèrmica. La mínima encara ha estat baixa, de 13,6 graus, mentre que la màxima s´ha enfilat fins als 33,1 graus. La pujada de la màxima ha estat evident, tot i que a dins de casa la fresca domina.

    Cel clar i transparent i visibilitat molt bona. Pràcticament cap núvol al cel. Només núvols alts cap a l´horitzó pirinenc o aragonès.

    Bona nit.

    A Lleida hem tingut unes temperatures que han anat dels 12,8 graus als 28,2. El vent de mestral ha continuat bufant feblement i amb intermitències. El celatge ha estat variable, amb la presència d´abundants núvols alts a estones, prou densos per amagar el sol del tot. Precisament, a primera hora del matí, un banc d´aquests núvols han impedit que la mínima, que ha estat la més baixa amb mesos, encara no ho fos més.

    Ara tenim 23,6 graus.

    Bona nit.

    Primer dia de setembre amb temperatures de setembre. La mínima ha estat de 15,5 i la màxima de 25,9. El mestral ha bufat a estones amb feble o moderada intensitat. Predomini aclaparador del sol, amb visió de núvols a l´horitzó cap al Pirineu i la Serralada prelitoral.

    Ahir a primera hora de la tarda va passar pel nord del Segrià una primera tempesta que no va deixar ni gota a Lleida però gairebé 50 litres a Alfarràs. Cap a les deu de la nit, es va repetir la jugada amb una tempesta amb gran aparell elèctric visible des de Lleida va seguir el mateix camí deixant 15 litres mès a Alfarràs. Me´n vaig anar al llit pensant que les opcions s´havien acabat. Feia molta xafogor i un lleuger vent de llevant indicador de que el front encara no havia passat. A mitjanit, mig endormiscat, els llamps i els trons em van despistar. Es va formar un nucli tempestuós deu km al sud de Lleida que va passar per la ciutat deixant cinc litres. No és gaire però almenys aquest estiu anem remullant.

    Bona nit.

    A la vall de Boí, dia molt variable amb moltes bromes I poc sol, sobretot a la tarda. A quarts de sis ha caigut un bon patac d'aigua, I això que la tempesta no ha passat ben bé per sobre. Temperatures més altes que ahir: mínimes al voltant dels 12 I màximes entre els 23/26.

    A Lleida màxima superant els 33 I dia variable. Una primera tempesta ha deixat un bon aiguat a Alfarràs, essent els efectes de fang i terra arrossegada ben visibles a les set, Quan hi Haig passat. A Lleida ni gota.

    Ara una segona tempesta segueix si fa no fa, el mateix recorregut, veient-se des de Lleida la llampegada.

    Bon dia des de la vall de Boí.

    Ahir, per aquí dalt, vam tenir un dia que va començar variable, amb situació de nord I bromes enganxades als ports que limiten amb la vall d'Aran, però a mig matí el cel ja era ben serè I blau. Cap a mogdia, núvols d'evolució, no gaire importants i cap a la tarda aparició de núvols alts I mitgencs.

    Les temperatures oscil.lant entre els 10 i 24 graus.

    Avui el dia comença mig ennuvolat .

    Bona nit.

    Dia calorós i xafogós a Lleida després d´una nit amb ruixats intermitents de gotes grosses. Mínima de 19,6 i màxima de 37,2.

    El matí ha estat dominat pel sol i la calma, amb el cel serè i brut. A partir de mitja tarda el cel ha quedat cobert, fent augmentar encara més la sensació de xafogor. Ara tenim el cel ben tapat amb 29,5 graus. S´atansa per ponent una franja de precipitació. Veurem si ens afectarà i en quina mesura.

    Bona nit

    A Lleida les temperatures s´han mogut entre els 20,4 i els 31,3 graus. Gotellada a la matinada i feble pluja al matí que ha totalitzat sis dècimes. Vent en calma. Matí ben tapat i tarda amb una mica de sol, amb el cel ben enterbolit. Ambient xafogós. Ara tenim 28, 2 graus i cel mig tapat.

    Bona nit.

    32,2 de màxima I 21,5 de mínima a Lleida. Ara 25,5 graus

    Han caigut 3 litres en diferents ruixats durant la nit I matinada passada

    El dia ha estat variable

    Fa una estona ha fet quatre gotes grosses, però el greix de les tempestes es dirigeix cap a la Noguera I el Pallats.

    Tarda de pedregada a la vall de Boí

    Bona nit.

    A Lleida dia canicular amb 38,2 de màxima I 22,4 de mínima. Cel poc núvol al matí I cobert amb quatre gotes a la tarda que no han fet minvar gens la xafogor. La calorada del cap de setmana s'ha sentit però sense els valors extrems previstos.

    Aquest cap de setmana , a l'Alt Pallars, calor i mala visibilitat. Absència de núvols i ahir visibilitat dolentíssima pel fum. Terreny molt sec I bedolls I freixes amb estrés hídric

    Dissabte ascensió al Mont-roig, de 2.850 m. I al cim ni una gota d'aire.