Posts de Segre

    Des de les onze que plou a Lleida. Ho ha fet durant el matí amb insistencia, però de manera més aviat feble. Això sí, d´aquella aigua que s´aprofita al 100%. A mig dia la intensitat ha dismunuït molt de manera que es podia caminar sense paraigua, tot i que en cap moment ha parat de fer gotes.

    Des de fa una hora s´ha animat la cosa i ara plou amb ganes, amb els núvols movent-se pel cel de llevant a ponent i un ambient fosc a causa del gruix dels núvols.

    Bona nit.

    11,4 de máxima i 1,2 de mínima. Ahir semblava que avui tindriem una glaçada maca, però entre els núvols intermitents i el mestral li ha costat de baixar. El dia ha estat ventat i fredot, malgrat la máxima. La visibilitat força bona i el cel variable, amb franges de núvols de vent i alts al matí i mitjans/baixos a la tarda. Ara tenim 8,8 graus.

    Avui he fet un recorregut entre el Segrià i les Garrigues, seguint un GR. Han sigut unes cinc hores de marxa amb força fred: guants i passamuntanyes obligatoris. Tolls glaçats i gebre a l´herba. Algun ametller que ha tret una o dues flors i com a nota positiva, una certa humitat al sòl, amb bancals mig negats quan tampoc va ploure tant. Això sí, el verd dels sembrats i les espones a poc a poc es va imposar. Amb poca aigua, la natura fa miracles.

    Quan he arribat a casa me n´he anat al llit, perquè aquesta passada nit he dormit poc i tenia son. La sorpresa ha estat quan m´he llevat i he vist que tot el carrer estava moll d´un ruixat! :ohmy:

    Espero que això sigui un bon preludi. Amb poc jo em comformo :)

    Bona nit.

    Avui máxima de 13,2 i mínima de 0,2. El matí,amb restes de núvols al cel i núvols baixos ha estat molt fred amb la temperatura sense poder remuntar, però en pic el sol ha tret el nas, s´ha enfilat amb alegría. Ha quedat un cel blau transparent amb una visibilitat molt bona.

    En aquests moments, 5,9 graus.

    Dia marcat per la boira. Potser no tan densa com ahir però més ploranera, deixant una dècima. La mínima més alta, amb 1,3 graus, però la máxima s´ha quedat curta amb 4,4 graus. El sol no ha pogut trencar la boira i cap a les quatre de la tarda la boira aixecada s´ha esvaït deixant veure el cel cobert.

    No ha plogut per aquí però tampoc es preveia. Ara 3,2 graus i cel variable.

    4,4 de máxima i -0,4 de mínima. Un dia de ple hivern, fred però no gèlid, però amb molta humitat. Dia per no sortir de casa. La boira era força densa al matí i no ha arribat a esvair-se, encara que a la una s´intuia el disc del sol. A migdia s´ha aixecat a migdia. Això ha fet que la máxima quedés força curta i que l´ambient fos de ple hivern.

    En aquests moments la boira comença a baixar i la temperatura és de 3,6 graus.

    Sembla que amb el nou mes, canvis. Esperem que ens facin gaudir. A mi el gener no m´ha fet el pes. Ja passaré dades.

    6,1 grau ara mateix a Lleida i molta humitat.


    La mínima ha estat de -0,4 i la máxima de 10,2. Dia fred d´hivern sense exageracions. La boira avui ens ha visitat i ha estat densa al matí i ha durat fins tocades les dotze, deixant fins primeres hores de la tarda un ambient tèrbol i núvols baixos restes de boires que circulaven pel cel.

    13,3 de máxima i -0,3 de mínima amb cel serè. Com a nota destacable, a banda del retorn de les glaçades, encara que febles, la boira i la mala visibilitat. La boira, densa i plana a terra, ha fet acte de presencia a primera hora del matí, però sense entrar del tot a la ciutat.

    En aquests moments tenim 5,8 graus i molta humitat, cosa que fa pensar que demà la boira serà més extensa.

    8,8 graus ara mateix a Lleida amb una máxima de 13,2 i una mínima d´1,7. Jornada asolellada i visibilitat regular. Acabarem un gener que deixant de banda les pluges, que segurament seran les addients, per la resta a mi no m´ha fet el pes.

    Ahir la mateixa llei de temps però amb intèrvals de núvols.

    Ahir vaig ser al prepirineu aragonés. Predomini de les clarianes i núvols enganxats a la cara nord que saltaven cap al sud. Petita nevada a partir del 1.100 metres -uns dos centímetres. Temperatures fredes malgrat el sol, cosa que va fer que a les obagues i als llocs ombrívols la neu aguantés al vespre.

    5,5 de mínima i 9,3 de máxima. Ara 5,7. Potser abans de mitjanit farem la mínima.

    No s´ha vist el sol en tota la jornada. Just després de pondré´s el núvols han començat a escletxar-se.

    Han caigut finalment deu litres justos en dues tongades. La primera des d´ahir sobre les nou del vespre fins les cinc del matí. Va deixar 7 litres. Després d´una pausa a les vuit ha tornat a ploure i ho ha fet fins les dues deixant 3 litres.

    Bona nit.

    El mestral bufa amb força a Lleida des de fa hores amb ràfagues de més de 60 km/hora, i no deixa baixar la temperatura que oscil·la des de fa ja cinc hores entre els 13 i 14 graus.

    Respecte a la polémica per la situació actual, crec que no és insòlit que plogui algun cop a les cotes mitjanes del Pirineu en ple mes de gener, però pluja per damunt dels 2.000 metres no és gaire habitual. Veurem que acabarà fent, però alguns rius podrien patir crescudes.