Posts de Segre

    3,3 de mínima i 15,6 de máxima en un dia típic de finals d´hivern. Ahir es van assolit els 18,3 graus, i per tant avui la máxima ha retrocedit. De fet, s´ha notat prou perquè ahir l´ambient a migdia era preprimaveral i avui semblava més un dia de final d´hivern.

    Ara 5,2 graus i cel serè. De moment i fins al final de setmana veurem quines mínimes fem. Aquí unes bones gelades anirien bé. Només han florit els ametllers però els altres ja desperten i treballen. Cal fred per aturar-los i retardar al màxim la floració.

    Els mapes de cara a la setmana vinent són sucosos. Jo no me´ls prenc al preu de la lletra. Les tendències, però són bones. Només gaudeixo de viure una situació que costa de veure. De moment tindrem tot el centre d´Europa congelat i veurem en quin grau ens afectarà a nosaltres.

    La neu, efectivament, no l´han esmentat ha TV3. És normal. Falten dies. De moment fred i després inestabilització. Avui dir cotes de neu i quantitat de precipitació seria una bogeria i una insensatesa. A mesura que passin els dies i la cosa es concreti s´arriscaran més si cal. Seria una ximpleria esverar el personal amb nevades que no es poden donar per segures.

    3,3 de mínima i 16,5 de máxima. Dia dominat pel sol i per la visibilitat mitjana i la manca de vent. Ara 12,8 graus i els núvols alts que han guanyat terreny.

    Ahir vaig ser al Penedés. Un dia agradable però frescot al matí amb una mica de vent. A Lleida mínima de 0,3 i camps del Segriá, el Pla d´Urgell i l´Urgell ben gebrat i bancs de boira a la Segarra.

    Pot passar que en una nit serena es formi boira i després s´ennuvoli i quan la boira s´esvaeix queden a dalt els núvols que han arribat.

    També pot passar que hi hagin boires de quan plou, tot i que aquestes no es mouen pel fons de les depressions, sinó més aviat pels vessants. I aquestes gairebé sempre tenen per sobre núvols.

    Suposo que si ahir va ploure hi hi havia força humitat, hi havia condicions per a formar-se la boira, al marge de l´existència o no de l´anticicló.

    Bon dia,

    Cel parcialment cobert per núvols mitgencs i alts amb estones de sol esmorteït, estones sense sol i estones amb sol lluent.


    Des de fa una estona, lleuger mestral. Ara 11,8 graus i la mínima de 6,9.

    La noticia, avui, sens dubte, la boira, que també ha aparegut per aquí després d´uns quants dies sense presentar-se, suposo que fruit de la mollena que la poca pluja ahir va deixar.

    Bon dia,

    Avui dia plenament hivernal.

    La mínima ha estat de -3,3 i la máxima de 6,2.

    Els núvols han començat a tapar el cel just a la sortida del sol i això ha impedit que pugés el termòmetre. A mig dia ha fet un ruixat que ha deixat tres dècimes. Just quan s´ha fet fosc, el cel ha començat a obrir-se i ara el tenim variable. La temperatura marca 2,8 graus i el vent calmat.

    Bona nit.

    13,5 de máxima i 4,8 de mínima a la matinada perquè ara ja tenim 4,4 graus. Així doncs, aquesta matinada no ha glaçat al contrari d´ahir quan vam arribar als -2,1 graus.

    Dia variable i sense gaire cosa a comentar, com es preveía per aquí. A les cinc les nuvolades provinents del nord han deixat celatges espectaculars, i alguna goteta empesa pel vent.

    Gaudiu tots els que teniu xarau ;)

    6,6 graus ara a Lleida. Tarda de visibilitat excel·lent, amb un cel blau transparent. Mestral que ha bufat moderat però ara sembla que va de baixa. Màxima alta en comparació als darrers dies, amb 11,2 graus. He fet un volt per l´horta i feia fred pel vent. Quan he tornat la sensació era més bona perquè el vent havia disminuït la seva força. He vist en llocs ombrívols tolls encara glaçats.

    Bona nit.

    Mínima de -4,8 i máxima de 6,2. Bona gebrada al matí. Dia fred d´hivern, però sense exageracions. El sol, a diferencia d´ahir, s´ha deixat veure. De fet ha predominat. Tot i això, pels volts de migdia tels de núvols han deixat el cel ben blanquinós, i a la tarda han passat franges de núvols alts. Una mica de mestral molt fluixet s´ha deixat sentir, agreujant la sensació de fred. Visibilitat regular.

    Ara 1,4 graus. Lleugerament més alta que ahir a aquesta hora.

    -1,4 graus a Lleida ara amb el cel serè. La máxima ha estat de 5,4 i la mínima de -3,6.

    El dia s´ha llevat serè. A mig matí han començat a entrar núvols, que durant migdia i la primera hora de la tarda han arribat a tapar totalment el cel, però sense precipitar en cap moment. Curiós perquè aquest núvols viatjaven de nord a sud.

    Bona nit.

    Gairebé 2 litres més afegits al total, caiguts durant la matinada. Durant el dia, tot i que no s´ha vist tampoc el sol per tercer dia consecutiu, només han caigut precipitacions inapreciables al matí.

    La máxima ha estat de 7,7 i la mínima de 3,6, i s´ha donat fa dues hores, i no a la matinada. Des de les 7 del vespre s´ha recuperat lleugerament, i ara tenim 4 graus.

    Màxima de 7,2 i mínima de 4,4. Ara 5,1.

    No s´ha vist el sol durant tot el dia. Durant la nit, la matinada i el matí han alternat les roines, els plugims i les estones sense precipitació. A migdia semblava que la cosa s´havia acabat. Cap al nordoest sense veure´s cap clariana, semblava que el cel era més clar.

    Però tocades les quatre s´hi ha tornat a posar, i encara plou, tot i que des de fa una estona més feblement.

    En tot l´episodi porto 19 litres. Si arribo als 20 em sentiré més que satisfet :cheer: . Per mi, tal com es plantejaven les coses, 10 litres ja eren bons.

    El més bo de tot, es que la pluja serà molt profitosa perquè ha caigut molt pausadament, a 8 o 9 dècimes per hora.