Posts de Segre

    Bona nit.

    Avui, a Lleida, un dia molt calcat al d´ahir, sobre tot en temperatures. La màxima de 10,4 i la mínima de 2,1. Jo pensava anit que seria més baixa perquè al vespre baixava amb força, però el vent ha impedit la glaçada.

    El dia ha estat asolellat, amb alguns núvols al matí i franges de núvols alts a la tarda. El vent ha bufat, però fluix.

    Me´n vaig a passar el cap d´any a la costa Brava, en un apartament cedit per un amic. Espero que no em nevi! Que ho faci passat el dia 4, si ho ha de fer.

    Avui hem tingut a Lleida una màxima de 10,8 i una mínima de 2,0. El dia ha estat asolellat, però amb presència d´alguns núvols, que en general no han estat abundants. El vent ha bufat, però no gaire fort.

    En definitiva, un dia d´hivern rialler, però d´hivern.

    Ara tenim 4,6 graus, el cel clar, i el vent molt fluix.

    Bona nit.

    Bona nit.

    Avui a Lleida 11,3 de màxima i -1,4 de mínima.

    A la nit la temperatura baixava amb consistència i glaçava des d´abans de mitjanit, a causa també de la màxima esquifida d´ahir. El cel era variable, amb núvols prims que deixaven veure la lluna, i la temperatura podia anar baixant. Cap a les tres o les quatre, ha arribat el front que ha deixat 1 litre. Ha començat plovent amb només un grau. Abans de mig matí, el sol ja dominava amb un cel blau i el vent bufava amb alguna ràfega més que moderada. La temperatura pujava sense pausa, de manera que avui ha semblat que era un dia molt suau. La tarda ha estat ennuvolada, amb núvols densos i negres en alguna estona que amenaçaven. De fet es veien cortines de precipitació cap a la Noguera. Entre la manca de sol i el vent la tarda ha estat desagradable.

    Ara tenim el cel mig ennuvolat i una temperatura de 7,1. El vent bufa no gaire fort.

    Bona nit.

    Dia d´hivern rigurós el que hem tingut avui a Lleida. Ahir al vespre, com vaig comentar, no les tenia totes. Finalment el vent ha encalmat i ha permés que la temperatura baixés. La mínima ha estat de -3,3, no només la més baixa de la temporada, sinó també la més baixa de l´any. La màxima ha estat de només 3,3 graus, donant una mitjana de zero graus. Aquesta màxima tan baixa s´ha produït perquè de bon matí els núvols alts han tapat el cel amagant l´acció solar, i el sol ja no ha fet acte de presència en tot el dia.

    Ara tenim 1,3 graus i cel mig tapat per núvols alts. Calma total.

    Bona tarda.

    Avui 0,2 de mínima i 10.0 de màxima. El vent, no gaire fort, no ha deixat de bufar durant tota la nit, impedint la baixada de temperatures. Continua bufant molt feblement. El sol ha predominat amb un cel blau transparent i un visibilitat excel·lent. Durant tot el dia s´han vist alguns núvols alts. Ara són més extensos i amaguen el sol.

    Veurem cap a on evolucionarà la sitaució, però de moment aquesta primera embranzida ha estat fluixota. Segurament, sense vent, hauriem tingut 3 o 4 graus sota zero. Aquesta nit veurem si tindrem núvols o continuarà el vent. Si és així tornarem a tindre mínimes positives. Però bé, les previsions indiquen la continuació del fred. Jo preferiria calma i anticicló, que donaria temperatures força baixes a causa del fred estancat, però això no es tria.

    Ara tenim 9,5 graus.

    Bona tarda.

    Aquí ja ens arribat el canvi de temps, i amb temperatures més altes, com passa per aquí a l´hivern quan marxa la boira.

    La mínima avui més alta, amb 5,2 graus. La boira present i el terra humit, però no tan com ahir. Quan haig anat a treballar, encara de nit, feia un pèl de vent ja, presagi del canvi.
    Abans de mig matí la boira estava aixecada transformada en núvols baixos que es movien empesos pel vent, i aviat han començat a veure´s algunes escletxes i a fer alguna ratllada de sol. Després s´ha vist el cel, ple de núvols alts, amb les restes de boires trencades que corrien per sota fins que desaparegudes les boires ha quedat un cel blau amb alguns núvols alts, però predomini del sol. La neteja de l´ambient ha permès que es pogués veure fins el Montsec. La màxima, ha pujat fins als 12,3. El mestral, bufa fluix a estones, però dóna una sensació de fredor.

    Per aqui, com diu el company de Guissona, el que convé és un anticicló amb aire fred estancat, però ens acostumarem al que vingui, quin remei! i gaudirem dels canvis. Normalment Nadal és època d´ensopiment meteorològic i aquest anys sembla que serà diferent. Així és la meteorologia, sempre canviant i mai seguint els mateixos models. Per això m´agrada.

    Que passeu, malgrat les circumstàncies, un bon Nadal;)

    Bona nit.

    Avui a Lleida continuïtat. La boira protagonista, amb dues dècimes de precipitació durant la matinada que ho ha deixat tot xop. La boira ha estat en general més densa i baixa que els darrers dies, no acabant-se d´aixecar del tot en cap moment. Les temperatures, malgrat tot, no han estat gaire fredes, amb una màxima de 7,3 i una mínima de 3,7, tot i que la humitat ha accentuat la sensació de fredor.

    Se suposa que demà tindrem un dia calcat esperant els canvis per Nadal.

    Bona nit.

    Màxima de 12,9 i mínima de 8,4. Durant la nit han caigut 5 litres. El matí ha estat dominat pel cel gris fruit dels núvols baixos estancats sobre la comarca. Cap a migdia es començaven a veure escletxes i després ha entrat una mica de mestral que ha fet que finalment quedés el cel net.

    Ara tenim 9,4 graus.

    Bona nit.

    Un altre dia sense sol a Lleida amb una mínima de 5,2 i una màxima de 7,9. La boira era densa al matí i durant el dia ha quedat més com a núvols molt baixos.

    Des de fa unes dues hores plou feblement. Ara la temperatura és de 7,1 grau. Temperatures altes per ser a les portes de Nadal amb boira persistent.

    Bona nit.

    Sorprenent l´aiguat de Cerdanyola. La meteo continua regalant-nos sorpreses.

    A Lleida, tot més tranquil i ensopit. Avui no s´ha vist el sol, amb una màxima de 7,2 i una mínima de 4,5. La boira ha estat la protagonista, densa al matí, tot i que no tant com ahir, però més humida, deixant una dècima de pluja. Després a la tarda s´ha aixecat i s´ha mig esvaït, però per dalt hi havia núvols i per tant no s´ha pogut veure el sol, tot i que si intuir el disc solar en algun moment.

    Ara tenim 6,2 graus, vent encalmat i boira baixant.

    Bona nit.

    Avui un dia més hivernal. La mínima ha estat de 0,4 i la màxima de 6,9. Pràcticament no ha fet sol. Com ahir, quan s´ha fet de dia la boira ha envaït la ciutat. Força densa cap a les nou ja tenia l´aspecte que trigaria més a esvair-se. A quarts d´onze estava mig aixecada i cap a quarts d´una el sol ha arribat a treure el nas tímidament, però no ha pogut vèncer a la boira, quedant una tarda lletja i grisa, amb restes de boira, núvols alts, mala visibilitat,... Es nota que som als dies més curts de l´any i que el sol té molta feina a trencar la inèrcia de les inversions tèrmiques i les boires, encara que no patim la situació anticiclònica típica.

    Ara tenim boira alta, i la temperatura no baixa,amb 6,5 graus. Sembla que aquesta nit serà més "suau".

    Bona nit.

    Avui a Lleida un dia amb diferències molt marcades. La mínima ha estat de 2,2, mentre que la màxima ha pujat fins els 15,1. Boira intensa fins a mig matí i tarda de sol amb alguna pinzellada de núvols alt. Visibilitat bona a la tarda amb visió dels cims nevats del Pirineu, cosa rara havent-hi hagut boira al matí.

    Ara tenim 6,5 graus.

    Bona nit.

    Avui mínimes i màximes molt altes, com feia molts dies que no assoliem, amb 15,9 graus de màxima i 7,9 graus de mínima. El dia ha estat molt variable, amb estones de força sol i estones amb núvols alts. Durant la primera part del matí ha fet dos ruixadets. Només el primer ha pogut mullar just el terra. Ahir al vespre també va fer quatre gotes.

    Ara tenim 7,9 graus. Per tant, la mínima es farà aquestes darreres hores de la jornada.