Posts de NeuNiDo

    Bon día amb 10´4ºC desde S. Fost.
    Mínima de 1´2ºC.

    Comentari de models. Curt termini ja saveu; tempes cap a vall normalitzant-se; mes enllá enretirada de l´anticiclò cap l´oest; bona tendencia quasi confirmada.

    Desprès tenim això. Models que ballen llogicament. Ara mateix els mes favorables per les entrades fredes son el GFS PARA, el XINES (diuen que es dolent), i el DWD que fins on arriva possiciona molt bè l´anticiclò. EUROPEU, GFS, I GEM (aquest ha sortit dolentot) ens possen fred però normalet que ve de l´oest en forma de vaguada i un ball posterior d´anticiclons i borrasques que veurem com acava.

    Ja saveu; els models que aran son mes "lletjos" poden esdevindre mes macos i al revés fins que finalment mes o menys (i mes a curt termini) acavin essent similar. Periode de ball de models.


    Bon seguiment i Bon dia.

    Bon día desde S. Fost amb ara 13´2ºC, no te pinta que pugi gaire mes. Mínima de -0´9ºC i no para de glaÇar :P .

    De moment amb quedo amb la tendencia a que l´anticiclò marxi a mitg termini cap a l´oest. Com a intuiciò crec que la 2ª quincena será de " molt bon seguiment"; ja saveu.... :whistle: :whistle: .

    Mentre baixada de tempes Diumenge i, com no, mes glaÇades; esperant que l´anticiclò es meridionalitzi ;).

    Bon día desde S. Fost amb una mínima de -0´5ºC. Entre "pitos i flautes" ja porto 6 glaÇades aquest mes.


    Dir, arrel d´alguns comentaris, que es impossible que 4 sortides del GFs siguin iguals de bones o dolentes, sempre serán diferents; no ens espantem per aixó. Jo personalment hem quedo amb la tendencia i que es molt bona a partir de mitjans de mes amb un posible bloqueig que tambè d´altres models comencen a entreveure. I la quasi totalitat de sortides del GFs possen quelcom bloqueig mes o menys potent i de tant en tant algunes sortides molt "fortes".

    Caldrà esperar al cap de setmana per que vagi passant tot al 1º panell :whistle: i comencem a fer seguiment del bó.


    Bons Reis.

    Bona nit ara amb 5ºC S. Fost. Mínima de -0´7ºC. Tots els díes amb gebre :whistle:

    Comentari de models. Anticicló amb tempes mes baixes desprès de demà però pujant descaradament fins Dissabte/Diumenge amb forts contrastos día i nit. Però sembla que no durarà massa ja que molts models ja indiquen camvis a molt llarg termini però tots están d´acord; será així? jo crec que si.

    AO Y NAO a la baixa; PNA pujant. Tot plegat bona senyal pels amants del fred i la neu ;)

    Salut i BONS REISSSSS ¡¡¡ PORTEU VOS BE QUE ENS JUGUEM LA NEVADA DEL SEGLE ¡¡¡ :woohoo:

    Bon any nou amb 11´3ºC i mínima de -0´5ºC.

    Petit comentari de models=Anticiclò amb tot el que això comporta; glaçades cada cop mes febles i máximes mes altes. De zonal a sobre mateix res, millor però no ens enganyem massa que tenim anticiclò per 1 semana mes ben be. Mes endevant sembla que vol afeblir-se.

    Bon seguiment.

    Bon día desde S. Fost amb 9´1ºC ara. Mínima maca de -3´1ºC i que penso que la propera nit baixarà mes.

    Ja saveu; anticiclò els propers dies fins reis amb el que això implica, nits fredes PERÒ tal com aneu dient es un A móvil i per tant.....Ho deixo caure. RES DE ZONAL a sobre mateix.


    BONA ENTRADA D´ANY I PORTEU-VOS BE.

    Bona nit desde S. Fost amb 0´4ºC i 72% humitat.

    Si no baixa el ventet no tindrem les mínimes que tots esperem; així que a esperar i si no demà que te mes pinta d´afluixar.

    Quant a la previ; anticiclò amb nits forÇa fredes PEROOOOO compte que segons les ultimes sortides dels models sembla un A inquiet amb ganes de pujar; així que sembla que no tindrem ni de bon tros zonal a sobre mateix (fora ponents i surades).

    Bon seguiment.

    Bona nit desde S. Fost. Ara amb només 1´6ºC.

    La mínima ha estat de -2´2ºC. Máxima 12´6ºC. Desviaciò de -2´2ºC que m´assenyala que per la meva zona tinc un Decembre moderadament mes fred del habitual (sobre tot per les mínimes).

    Bè finalment estem tenim una entrada freda forÇa "anticiclónica" i seca però les properes nits serán molt i molt fredes tan demà com de cap d´any principalment. I tindrem anticicló uns bons quants dies.

    Quan a una propera entrada freda alguns models molt a llarg termini ja insinúen quelcom. De moment a descansar, gaudir de les glaÇades (qui vilgui es clar)i agafar forces per la propera tongada freda que penso no es farà de pregar massa ;).


    Bon seguiment glacial.

    Bona nit desde S. Fost zona baixa prop del Besos amb només 0´4ºC.


    I petit comentari de models, com sempre :) .

    Ja saveu, entrada freda "anticiclónica" i per tant de precis poques o gens però de glaÇades ja ens podem preparar que ens "forrarem" i depen de quins dies tambè a la mateixa costa. A partir del día 1 a alta muntanya les tempes pujaran de valent mentre que el fred es depositará a les planes i valls; i així estarem uns quants dies de ple Hivern; alguns models com l´Europeu van possant de tant en tant alguna coseta prop de reis; ho deixo anar.....No dic res mes però no te pinta tampoc d´anticiclò massa quiet.

    Bon seguiment.

    Bon día desde S. Fost amb una tempe mínima de 2´1ºC.

    D´Onada de fred ha pasat a entrada freda i d´aquí a entradeta freda de pa sucat amb oli sembla ser; i ara que?; doncs en primer lloc pot ser que s´infli una mica mes; si no es així podrem gaudir de bones glaÇades; i a qui no li facin especial ilusiò les glaÇades doncs el nostre amic Europeu ens possa això pels voltants de Reis que podría anar a mes; i es que la majoria de models no deixen quiet l´anticiclò i això es molt bò..... :) :) :whistle:

    Per cert que si en efecte acava essent un "cagarro fred" (amb tots els meus respectes i parlant amb argot per pendres-ho amb humor) doncs "chapo" per l´Europeu que es el primer que ha vist el camvi.


    Recm2401.gif

    Recm2161.gif

    Bona nit des de S. Fost amb 3´7ºC.

    Si; dues sortides "dolentes" i la resta de models, tret el GEM, dolentots; i que?. Primer encara no esta tot el bacallá venut i hem d´esperar un xic mes ja que això encara por cambiar; segon, si esdevé una entradeta freda doncs tenim l´opciò de gaudir (qui vulgui) de les glaCades i tempes baixes; tercer, uffff encata tenim molt d´hivern endevant i segurament en tindrem mes i millors.

    Resum; no tenim cap zonal i tindrem molt de fred.....I tot l´hivern per endevant.

    A veure que opina en PITO d´aquesta sortida :blink: :)

    Bon día desde S. Fost amb 7´1ºC ara i amb alguns nuvols. Mínima de -0´4C.

    Sense tenir cap entrada freda, de moment, ja tenim tempes fredes. La entrada freda queda confirmada i, es mes, te pinta d´onada de fred amb 5/6 díes de fred de debò :whistle: :whistle:. No cal dir quins models ens son mes favorables.

    Entre Dissabte i Diumenge ruixats pels Pirineus i norest amb cota de neu cap a vall rapidament. I compte que no hem de treure l´ull a la situaciò de fí d´any, la possible retrogressió o l´apropament de la borrasca que, amb sort, podría donar-nos un ensurt nivos a cota 0 per descomptat. Isos per fi d´any molt i molt baixes.

    En fi.....Res a veure amb l´any passat i la zonal.

    Bon seguiment i Bon día de S. Esteve.

    Bona nit amb 2´9ºC a S. Fost.

    GFs sortida principal un pel mes lletjota però la PARALELA que avans estava lletja ara esta ben maca.

    Com la PARALELA es el mateix GFs dedueixo que aquest model no ho te massa clar encara.

    Sens dubte hem quedo amb la PARALELA i la seva "perillosa" retrogressio :whistle: :whistle: Aneu a donarli una ullada.

    Bona nit i bones festes.

    La tempe mínima d´avui han estat uns agradables -1´4C i la máxima de 11´8C a S. Fost; desviaciò d´aquest mes de -1´4ºC i mes que baixarà sembla ser :whistle: .

    Ball de models però segons el meu pare crec que aniran millorant poc a poc d´ara endevant cap a mes fred i pot ser precis; ja veurem.....Sol pasar que despres d´una desinflada del GFs desprès torna a apretar sense arriva a posar "bestieses".

    De moment confirmo la entrada freda que de tota la península aquí es on afectarà mes; entrada freda que pot ser derivarà en onada de fred; i llevantet agregalat fred?? qui sap.

    Ara per ara pel tema fred hem quedo amb l´UKMO que com diu en Gracienc es un bon model i estable.


    Rukm1201.gif


    MT8_Barcelona_ens.png

    Bona nit amb 2´8ºC

    Doncs si Marc Gasso; el GFS es precios. Però no va sol, tambè UKMO EUROPEU i GEM que ja sembla que vulgui; ai ai. Encara massa lluny però ja es el primer panell i son varis models.....Penso que ens ho podrìem comenÇar a pendre una mica mes seriosament......Ho anirem seguint.....Però tela. No dic mes que m´agafa algo, ja saveu.... :P :P :whistle:


    Bon seguiment.

    Bon día desde S. Fost amb una mínima gélida de -1´1C. Ara 4´2C.

    Penjo els models que han sortit mes interessants; no precisament els mes dolents...On es poden veure les diferencies; molt similars han estat UKMO I EUROPEU; curios no?. I mes a curt termini fred nocturn amb isos mes baixes pels Nadals; res de mániga curta i caloreta :evil: .

    La pregunta es; tindrem una bona entrada freda? :) :whistle:

    GFS ens possa l´anticiclò mes al damunt; UKMO mes maco el possa a les Illes Britaniques i Europeu un xic mes ben possicionat fins i tot. A veure qui guanya.


    Recm1441.gif

    Rtavn1441.gif

    Rukm1441_2014-12-23.gif

    Jo prefereixo un anticicló ben potent cap a groenlàndia i rodalies, és el que penso modestament..impedint que perturbacions atlantiques profundes agafin embranzida i potència amb circulació zonal i tal com es veu aquestes borrasques seran força actives amb vents de l'oest dominant tot europa oocidental, espero equivocarmeeeeeee

    Discrepo un xic; aquestes borrasques no es veuen tan perilloses i de moment de zonal contundent res de res (important) :whistle:. Si que es cert que cal vigilar-les que no facin la guitza.

    Jo prefereixo un anticicló ben potent cap a groenlàndia i rodalies, és el que penso modestament..impedint que perturbacions atlantiques profundes agafin embranzida i potència amb circulació zonal i tal com es veu aquestes borrasques seran força actives amb vents de l'oest dominant tot europa oocidental, espero equivocarmeeeeeee

    Discrepo un xic; aquestes borrasques no es veuen tan perilloses i de moment de zonal contundent res de res (important) :whistle:. Si que es cert que cal vegilarles que no facin la guitza.

    Bona nit desde S. Fost de Camp.

    -Dada actual 3´2ºC
    -Màxima: 16´1C
    -Mínima: 0´9ºC

    Petit comentari de models primer a curt termini. Ja ho saveu A afeblint-se amb isos mes baixes els díes de Nadal i nits mes fredotes. Mes endevant=Ball de models fins i tot entre el mateix GFs i la PARA; però la tendencia es a tenir una entrada freda normaleta però que podría obrir les portes, pot ser, a mes fred endevant. Cosa important NO ES VEU ZONAL AD ETERNUM i al menys tindrem fred nocturn i diurn normal/fresc.

    Penjo l´UKMO (que penseu d´aquest model) que el trovo preciós; fa patxoca. Tan de bo es compleixi. I l´Europeu el va darrera.

    Finalment els index NAO amb tendencia a la baixa, AO mes dispers però tambè amb tendencia a la baixa i PNA neutra/positiva.


    Rukm1441.gif

    Bon seguiment i bona nit

    Bon día des de S. Fost amb una tempe ara de 11´9ºC. I una mínima de 1´8C. Ja som al Solstici d´Hivern i com comenÇa?; amb anticiclò contundent però no sembla per a mases díes. DE moment les isos pujaran un xic però les nits serán fredes amb inversions. L´anticiclò tindrà isos mes fredes a partir dels díes 24/25; desprès l´anticiclò vol pujar i meridionalitzarse ja dins del primer panell i amb aquella possible B explosiva que heu comentat.....Mes fred cap a nosaltres. Endevant, com assenyala el PITO, la entrada freda podría continentalitzarse. Tot plegat ja ho veurem.

    Resum.

    -Curt termini anticiclò, nits fredes.
    -Mitg termini, possible entrada freda de nord a confirmar (te bona pinta :whistle: )
    -Llarg termini, pot ser entrada freda continental que fa patxoca ;)

    Bones Festes i Bon seguiment.