Bona nit,
Com aneu comentant la situació que s'ens presenta , té una complicada gestió en tots els sentits..
Veurem com es regula tot plegat, ja que les autoritats tenen una bona pilota calenta els propers mesos..
Xavi Guissona, hem de ser realistes com estem actualment i això que esmentes es necessita anys per fer aquests canvis.
Primer, això de eliminar els combustibles fòssils , compte i siguem rigurossos, a dia d'avui la majoria de paissos europeus molt mes avançats en les energies renovables, depenen en certes situacions en la necessitat de ajudar-se del Gas, Carbó i Nuclear, si no vol la població quedar-se congelada.
Segon, pel que fa a l'arbrat públic és evident que anem enrera, en comptes de plantar arbres amb bona ombra, es fa tot el revès plantant arbres macos i sense gaire fulla, diuen que embruten els que donen una bona ombra com són les moreres , en els carrers a la Tardor i porten feina. Si mes no vaig sentir que les moreres es tenien que reduir al 25% en les poblacions, almenys és el que s'ha fet a Pineda.. o sigui que anem al revès del que seria normal..
En fi el tema dona per molt mes, però he volgut fer aquestes puntualitzacions.
L'atre dia a tv3 ens van mostrar la pluviometria anomalia de Barcelona desde 1786, i es comentava que això en el passat ja s'havía produit, si és evident però quant fa 200anys, ens sembla poc quant fa d'una situació semblant ? i les preguntes que ens hem de fer, la població era la mateixa ? les condicions són iguals ? les respostes es contesten per si soles, són cicles és evident amb la gràfica, però no podem caure en que es normal ja que ha passat en la història, les gràfiques no ens poden treure en cap cas, la gravetat de la sequera actual..
9fc711e8b61a5f5b73e7f96e8ca10c8f
Mireu el gràfic de Barcelona Fabra, desde 1915 els darrers 3 anys no s'han repetit mai, la sequera és excepcional e històrica, tot i que en el segle XIX es tinguèssin constància de fortes sequeres en diversos anys consecutius.
f1ef029da2937a3f9e4e453ba024a588
Ja hem anat comentant que el factor sort també hi juga, encara que no ens ho sembli.. El mapa si mostra que les precipitacions afecten gran part d'Europa , deixant casa nostra el marge una vegada mes en aquest darrer trimestre.
Acumulacions observades en les darrers 3 mesos, desde 1 Novembre 2023 en el continent. La vessant mediterrània nota i de quina manera la falta de llevants amb les seves típiques borrasques, tenint en compte que Desembre i Gener no són mesos propicis estadisticament a Catalunya.
b6bc5539393a8a901549808d1dad606c
Entrem en territori desconegut, ja hi som..però amb l'esperança que si no arriben les pluges generals i abundants els propers mesos, veurem el 2024 ple de incertesses en tots els sentits.
Bon seguiment