Posts de MeteoPineda

    Bon vespre, ja que parleu de sequera ,aquí a Pineda de mar (alt maresme) desde el 20 maig que no plou, imagineu-vos com tenim les muntanyes pròximes (MONTNEGRE) , amb la calor que hem tingut aquest mes de juny, els boscos els tenim torrats i ressecs, esperem que la pluja per fi arribi en els pròxims dies.

    Ara amb aquests episodis secs, et fas el càrrec com tenien de patir els pagesos de fa molts anys enrera, amb la dependència de la pluja per tirar endavant els seus cultius, realment si no tinguessim regs com ara, ja podríem plegar i més si amb sequera et va una tempesta amb pedragada inclosa.

    Bona tarda, tal com comenteu desde GUISSONA ,la tempesta ha estat força estàtica i reactivant-se, amb tall vertical de 10km o superant, malauradament la calamarsa haurà fet destrosses cap aquella zona..
    Aquí teniu aquest cor taronja el nord de la comarca de LA SEGARRA, on reflexa la forta tempesta.
    echoptop.gif

    Bona nit,

    AQUEST dissabte nou repertori de tempestes a moltes comarques catalanes, i un dia més catalunya quedarà ben farcida de descàrreges elèctriques.

    I és que estarem dominats per baixes pressions,afavorint els ascensos de l'aire i formar nuvolades ben potents.

    pressiodissabte.gif


    Comarques de l'ebre i ponent seran les més afectades,tot i que moltes comarques interiors també es veuran afectades pels ruixats tempestuosos.

    Marcat desplaçament de vents en alçada de SW A NE.

    MAPA PREVISIÓ TEMPESTA DISSABTE 13 JUNY

    dissabtetempesta.jpg


    De cara el vespre-nit de dissabte i matinada de diumenge ,probable reactivació de xàfecs amb tempesta afectant zones litorals, ja ho anirem veient ;)

    Bona tarda,

    Tal com us comentava de bon matí amb el risc de tempestes, crec que serà força menys enrenou i és que les nuvolades intenten créixer amb ganes,però es troben amb ventada i humitats ben baixes a 5500 metres que fan de tap.Aquí en teniu una mostra per les 17:00h, humitats del 20% o menys a gran part de catalunya..
    El company MARC RUSI ho comentava també amb anteriors post.

    humitats5500m.png

    Cap el pre-litoral teníem bons ingredients per la convecció, però un factor et tira enlaire el pronòstic.
    Tot i això esperem tindre alguna sorpresa de forma local,amb xàfec o tempesta inclosa..

    La foto feta pel company JSCELONI ben maca així ho demostra,moltes ganes de créixer però arriben a una certa alçada i es desfan, per tant tota la inestabilitat principal quedaria restringida cap el pirineu oriental.Potser alguna tempesta entraria pel sud de lleida i terres de l'ebre..

    Bon dia!

    Les tempestes previstes molt capritxoses afectant baix llobregat i voltants amb desplaçament de sud a nord, amb el gruix principal a dintre mar, desde la costa brava hauran vist un bon festival de llampegades.

    Per avui divendres seguim amb notable inestabilitat i amb notable activitat tempestuosa en força comarques, a partir de mig-matí ràpid creixement de nuvolades cap el pre-litoral que tornaran a donar xàfecs amb tempesta.

    Atenció especial cap a l'ANOIA i rodalies amb la catalunya central.Tot plegat crec que tindrem força enrenou i novament amb alguna calamarsada notable.

    MAPA PREVISIÓ TEMPESTA DIVENDRES 12 JUNY
    previsiotempesta.jpg

    Bon seguiment!

    Bon dia!

    Avui ens creua un front fred amb bons ingredients per generar tempestes.

    mettoffice.gif

    Va acompanyat d'aire fred en alçada acostant-se a casa nostre.
    temp500hpa.gif

    Estarem en una zona de baixes pressions davant la costa catalana afavorint el creixement de nuvolades.

    pressiodivendres.gif

    Depenent dels vents en alçada i humitats a diferents nivells, pot donar força joc a catalunya i potser amb escombrada general de tempestes de SW A NE, amb més probabilitats avançada la tarda-vespre-nit..
    Ho anirem veient però podríem tenir el primer festival nocturn d'aquest any.

    Estarem atents i molt aquí en el fòrum ;)

    Bona nit

    El matí resaltava les comarques del segrià i rodalies per les tempestes fortes amb pedra, i aquí teniu el perquè amb un dels factors principals.A capes baixes els vents a 950hpa i 850hpa gir ciclònic amb corrents ascendents bestials, si us fixeu ARAGÓ amb principal epicentre.
    ventsa950hpa.GIF

    I el resultat és aquest index d'HELICITAT amb cercle vermell afectant ARAGÓ I terres de PONENT,tot plegat fent que les nuvolades agafin una estructura vertical de 10-12km d'alçada amb les pedregades com a principal incidència.
    helicitat.GIF
    [quote='meteopineda','SEGUIMENT METEOROLÒGIC- JUNY 2015']Bon dia!

    Avui novament activitat tempestuosa protagonista.

    A partir de mig-matí s'engegarà la convecció en comarques gironines i pre-litoral barceloní.Avui les tempestes poden avançar cap el litoral gironí i afectar el litoral.

    Cap el migdia la catalunya central també s'espera força enrenou amb xàfecs i tronades.

    I avançada la tarda i el vespre les comarques de ponent poden rebre de valent.
    ATENCIÓ SEGRIÀ i COMARQUES VEINES ,s'espera tempestes violentes amb calamarsa i pedra, prevenció màxima en la vinya i fruiters...

    Bona nit

    Quan es fan previsions em semblava que es mantenien tota la jornada o en casos concrets afegir per alerta alguna comarca en funció de com evoluciona tot plegat.

    El SMC-METEOCAT, donen els avisos de les comarques de risc, però a vegades, posen i treuen els colors de les comarques en questió d'hores, més propi de un puzzle que no pas un servei riguròs.
    Avui ha estat un bon exemple, disbauxa total en funció de on apareixien les tempestes,així si que és molt façil fer una predicció i no equivocar-se :blink:

    Aquest és l'avís de bon matí :blink:
    meteocatavisos.jpg

    Opineu vosaltres mateixos ;)

    Bon dia!

    Avui novament activitat tempestuosa protagonista.

    A partir de mig-matí s'engegarà la convecció en comarques gironines i pre-litoral barceloní.Avui les tempestes poden avançar cap el litoral gironí i afectar el litoral.

    Cap el migdia la catalunya central també s'espera força enrenou amb xàfecs i tronades.

    I avançada la tarda i el vespre les comarques de ponent poden rebre de valent.
    ATENCIÓ SEGRIÀ i COMARQUES VEINES ,s'espera tempestes violentes amb calamarsa i pedra, prevenció màxima en la vinya i fruiters...

    MAPA PREVISIÓ TEMPESTA 9 JUNY
    previsiotempestadimarts.jpg

    Veurem com evoluciona tot plegat

    Que tingeu bon seguiment!

    Bon dia!

    Avui màxima inestabilitat tempestuosa per començar la setmana,es preveu convecció màxima en algunes comarques.

    Atenció especial el triangle RIPOLLÈS,OSONA,LA GARROTXA I NORD DE LA SELVA.

    Un segon epicentre convectiu seria BAGES-ANOIA I rodalies.

    Veurem com evoluciona, però vaja avui cap comarca té el risc baix de veures afectat per tempesta,la costa seria les comarques més díficils,tot i que alguna arribarà a la mateixa costa.

    MAPA PREVISIÓ TEMPESTA 8 JUNY
    TEMPESTADILLUNS.jpg

    Bona nit, avui a PINEDA DE MAR amb una màxima de 27'5º i calor d'escàndol,amb vents encalmats i humitats baixes.Esperem que s'acabi ben aviat..

    La jornada d'avui tal com s'esperava, tempestes concentrades cap a muntanya i la sorpresa que es veia cap el BAGES I comarca D'ANOIA i rodalies..

    mapadellampsdiumenge.png

    Demà és molt probable que catalunya quedi ben tapaida de descàrreges elèctriques.

    SETMANA BEN MOGUDA LA QUE ENS ESPERA AMB REPERTORI DE TEMPESTES PER TOTS ELS GUSTOS ;)
    L'ùnic però és que farà mal en alguns indrets (vinya,fruiters,horta,etc..)esperem el mínim possible..

    Bon dia desde PINEDA DE MAR , amb un mínima de 17'5º i un sol que aquesta hora ja escalfa de valent.

    Avui les humitats a 700hpa començen a pujar notablement i això afavorirà el creixement de nuvolades a moltes comarques interiors.

    Amb aquesta situació podem tenir sorpreses amb tempesta cap el pre-litoral tarragoní,ZONA DE L' ANOIA i comarques veines , LA CATALUNYA CENTRAL també pot rebre la seva dosis.
    Seguim amb un desplaçament de les tempestes de ESE viatjant cap WNW, poc habitual :huh: .

    Veurem que passa, perquè la previsió per avui no és gens façil de ubicar la probabilitat de tempestes.
    Com que som valents aquí en el fòrum , apa aquí teniu la previ per avui diumenge.
    Càmeres preparades!!!!

    MAPA PREVISIÓ TEMPESTA DIUMENGE 7 JUNY


    tempestaprevisi.jpg

    Bona nit, aquest dimecres amb els mapes de superfície no sembla aparenment que hagi de passar res destacable.

    Però hi ha 2 factors importants per la inestabilitat, humitats molt favorables a 3000 metres d'alçada.
    humitats3000metres.gif

    Juntament amb vents que topen en superfície, fixeu-vos que giren a l'est per girona i vents del sud per barcelona,tot plegat fa pensar amb un bon niu tempestuòs cap aquell sector.
    ventsensuperficie.gif


    Els vents en alçada tenen tendència a desplaçar les tempestes NORD-SUD amb inèrcia cap el SW i per tant fer acte de presència en comarques fora de l'àmbit pirinec.

    Amb aquests ingredients atenció demà amb les tempestes que poden descarregar amb força,i anar acompanyades de calamarsa ,a més de notable activitat elèctrica.

    MAPA PREVISIÓ TEMPESTA 3 JUNY

    mapaprevisiotempesta3juny.jpg

    Bon vespre, Avui a PINEDA DE MAR 14'5º de mínima i 23'5º de màxima.

    Ja fa dies que es va passejant el vaixell draga TRUD-R (DENMARK) , entre ARENYS i MALGRAT DE MAR , la seva funció xuclar sorra del fons marí cap el sector de l'espigó del port d'ARENYS i abocar-la a la platja de MALGRAT, on els passats temporals de mar van fer desaparèixer molta platja .
    TRUD-R.jpg


    Pensava que ja s'ha sabia que aquest arreglo no porta enlloc, euros malgastats per uns quants mesos.. no hi ha manera que vegin que aquesta no és la solució,tot plegat a correcuita per tal que quedi ben maca la platja aquest estiu.

    La mar tindrà l'ùltima paraula però a la zona de l'alt maresme i ho tinc comprovat ,sorra posada artificialment la mar amb el primer temporal que vingui, s'ha l' empassa amb molta facilitat.

    De moment així tenim l'actualitat a la zona de l'ALT MARESME, per cert ahir primer bany de la temporada amb bona mar i una temperatua de l'aigua de 20º.
    platjapineda.jpg

    Bon dia,començem el mes de JUNY amb nova jornada tempestuosa afectant especialment pirineu i pre-pirineu, i amb principal focus el nord d'OSONA,LA GARROTXA I RIPOLLÈS.En aquestes zones es poden acumular de forma local 30 lm2 o més ,avui ens creua una línia d' humitats molt elevada fins els 6000 metres i sembla que coincidirà en la màxima activitat potencial de les tempestes que serà a la tarda, els vents en alçada força calmats poden afavorir i molt la acumulació de precipitació..

    humitats5500m.gif

    MAPA PREVISIÓ TEMPESTA 1 JUNY

    tempesta1juny.jpg

    Passeu bon dilluns!!

    Bon migdia desde Pineda de mar, tenim 21º i 80% d'humitat ,el vent de marinada fresca suavitza la temperatura.

    Avui 28 maig fa un any tempestes a dojo arreu de catalunya.Llamps i trons van donar un bon repertori..
    A Pineda de mar 26'5 lm2 recollits principalment entre les 19:00h i 19:45h, aquella hora les tempestes amb elevada activitat elèctrica van afectar el maresme,les intensitats de pluja també van ser força destacables.
    A Santa Susanna poble veí de Pineda un llamp va donar un bon ensurt en una casa provocant un petit incendi, feien clase de música per la mainada, per sort només cal lamentar l'ensurt..

    MAPA DE LLAMPS D'AQUELL 28 MAIG 2014
    mapallamps28maig2014.png