Bona tarda,
Doncs finalment ni gota cap el alt maresme, almenys hem gaudit de bones nuvolades..
I així es veia desde Pineda,la tarda mirant cap el SW.
P1040006.JPG
Bon seguiment ![]()
Bona tarda,
Doncs finalment ni gota cap el alt maresme, almenys hem gaudit de bones nuvolades..
I així es veia desde Pineda,la tarda mirant cap el SW.
P1040006.JPG
Bon seguiment ![]()
Bona tarda,
Sembla que no pot ser,però per fi tenim nuvolades maques..
A Pineda de mar (alt maresme) fa mitja hora teníem aquest celatge mirant cap el nord.
P1040001.JPG
I ara mateix tenim aquest cel, cúmuls amb les bases ben negres i que tenen pinta de donar gotellades,no i confio gaire amb precipitacions, les humitats ambientals no conviden a l'optimisme,voltem el 63% d'humitat.
I això si que és d'agrair, la temperatura davallant,perquè s'enfilat els 17º de màxima i ara voltem els 14º.
P1040003.JPG
Aquesta passada matinada,pluja inapreciable a Pineda de mar,seguim amb el pluviòmetre eixut :dry:
Bona nit,
A Pineda de mar (alt maresme) ,aquest desembre 2015 hem tingut una temperatura mitjana de 11'5º, superant el mes de Març que va ser de 11'3º :blink: ,disbauxa total :silly:
Mitjanes de les màximes 16'1º
Mitjanes de les mínimes 6'8º
Tret de 8 dies en que va dominar la nuvolositat,la resta de dies(23) tinc anotat que el sol amb nuvolets prims han estat protagonistes,seguint amb la dinàmica de Novembre.
I ja es pot avançar que la dinàmica de GENER seguirà amb la suavitat tèrmica,la onada de fred a l'est Europa no tindrà continuitat i serà escombrada per el carrusel de borrasques Atlàntiques, que tindran més potència :angry: .Amb aquesta situació tot Europa té pinta que serà un Gener amb notables anomalies positives,més marcades cap a Europa de l'est,però sembla que cap zona s'escaparà de les anomalies positives.
ECMWF seasonal,desviació (anomalies) temperatures GENER 2016
january2016t.jpg
Només desitjar que no acerti aquest model,però la realitat pot ser aquesta perfectament,esperem que no..
Bon seguiment ![]()
Bon dia,
Començem millor que desembre, cap el alt maresme cel tapat i amb una mínima de 6º el centre de Pineda.
Molta humitat ara mateix 92% i vent en calma. A l'espera d'aquest front, a veure si reguem una mica el territori,sembla que serà poquet però almenys ens treurà la pols de la terra..
Pel que fa el nombre de dies amb tempesta,2015 ha estat força inferior que 2014, esperem que enguany gaudim més dies de les tempestes arreu.
Bon any tempestuòs 2016 ![]()
strike2016.jpg
A Pineda tenim la banyada any nou :woohoo: ,a veure que tal trobarem l'aigua de mar,voltarà els 15-16º :whistle:
Bona nit,
Tanquem aquest Desembre 2015 amb 16'1 lm2 a Pineda Nord fruit d'un ruixat molt local el dia 7 :woohoo:
Pel que fa a Pineda Centre 2'9 lm2 ![]()
Finalitza el 2015 amb 480'5 lm2 a Pineda Nord, i ha Pineda Centre 427'5 lm2. Sens dubte any 2015 sec cap el alt maresme.
Per molts any poguem seguir disfrutant d'aquest Fòrum esplèndid, i esperem gaudir aquest 2016 de situacions ben diferents a les que estem arrossegant..
Alfred, gràcies per compartir aquest Fòrum amb tots els apassionats a la meteorologia :cheer:
Em sembla que en Guerau es mereix més protagonisme en el Fòrum ,aquest 2016 disfrutarà de valent amb els mapes del temps,les tempestes,temporals,nevades,etc.. :ohmy: ,això desitgem tots plegats :lol:
Bona entrada d'any i molta salut ![]()
Bona tarda desde Pineda de mar,
Fins l'ùltim dia s'ha despedit aquest desembre amb bonança,el sol ha estat protagonista fins la tarda amb aparició de núvols alts i mitgencs,el segon front ha estat ben descafeinat,tanquem aquest Desembre excepcional i crec que les dades així ho demostraran,jo per la meva part i estan en contacte amb la Natura,s'ha passat amb escreix de suavitat tèrmica tant les màximes com les mínimes..
Efectes greus d'aquesta bonança són la processionària del pi, que estan ben actives fins i tot cap el centre-oest de França, les imatges són de prop de Poitiers..
processionaria.jpg
I seguim ben atents a la flamarada càlida cap el Pol,aquí teniu aquestes temperatures ben contrastades entre la façana atlàntica i el congelador de Rússia-Sibèria.
Veiem ja rècords de calor a observatoris de latituds molt altes.
world.png
Bon any nou i esperem que 2016 es porti millor ![]()
Jordi ni molt menys dubto la quantitat que comentes,el que si estic segur és que 1996 va ser molt humit,GENER amb setembre,octubre,novembre i desembre vaig passar amb escreix del 100lm2,almenys a Pineda (alt maresme).
Ja posats el desembre 1996 vaig recollir 189'8 lm2, aquest desembre 2015 2'9 lm2, cara i creu :pinch:
Una abraçada company i benvingut el Fòrum ![]()
Bona nit,
A Pineda de mar dia radiant i primaveral, la màxima s'enfilat fins els 17'5º amb un lleuger garbí ben temperat..
Arra del que comenta el company JORDI ROCA, jo diria que aquest periòde de sequera no és l'any 1996 , aquell any va ser dels més plujosos a Catalunya ,a Pineda tinc anotat 1062'2 lm2 i comentes que a Molins de Rei 305 lm2 molta diferència em sembla..podria ser 1994 o 1995 que si va ser molt sec en conjunt,on vam tenir onada de calor i terribles incendis el Juliol..A veure si ens treuen de dubtes els que tenen registres pluviomètrics..
Canviant de registre,podem veure aquesta flamarada càlida arribant el Artic,la situació per aquest dijous a l'hemisferi nord pel que fa a temperatures, colors verdossos valors lleugerament positius 0º a 5º,per contra colors blaus valors negatius i morats congelador..
pol.png
I així tenim els ALPS a 30 desembre ,gruix de neu màxim 14cm,11cm i 10cm :whistle:
alps.png
Bon seguiment ![]()
Aquest dimecres 30 desembre,nova jornada primaveral fregant els 20º cap el pre-litoral..
Humitats baixes previstes desde feia molts dies que no teníem ,afavorirà aquesta suavitat tèrmica..
h.gif
Atents els termòmetres una jornada més :pinch:
Bona nit,
Doncs tal com s'ensumava ahir,la suavitat primaveral s'ha manifestat a moltes comarques i ja posats no li donem gaire importància,un dia més de tants que estem arrossegant aquest Novembre i Desembre.
Porto treballant a l'horta 20 anys i mai havia vist un Desembre igual, aquesta suavitat persistent i aquest sol escalfant tant per les dates en que ens trobem,la superfície està temperada per la suavitat tèrmica persistent i el poc fred nocturn,que no ha estat capaç de refredar la superfície com hauría de ser.Veurem com evoluciona tot plegat però la Natura s'en recorda i molt d'aquest temps anormalment càlid..
Aquí teniu aquest model ,on preveu per dimecres el matí l'ull de la borrasca cap el nord-est Islàndia amb pressions voltant els 930mb, autèntic monstre Atlàntic amb ventades sobrepassant els 150 kmh amb escreix..
islandia.png
I tal com aneu apuntant,estrenarem any nou amb una situació insòlita i que serà digne d'estudi :dry:
Diferents models ja preveuen anomalies de temperatura excepcionals en el Pol Artic,doncs el model GFS ens dona temperatures de 20º a 25º per sobre l'habitual,colors morats així ho mostren :whistle:
tanomalartic.png
En fi seguim amb extrems a diferents zones del planeta i nosaltres de moment ens ho mirem de lluny :unsure:
Bona nit,
Sembla que aquest dimarts partirem d'unes mínimes molt altes,és probable que cap a zones costaneres tinguem mínimes per sobre els 10º a causa de la nuvolositat.
I és que ens visitarà un front provinent de l'oest descafeinat, obrint-se grans clarianes de sol cap el migdia i ha més tindrem vents aponentats amb tramuntana una mica rescalfada, ja sabem com les gasten aquest tipus de vents..si això li afegim un descens de les humitats ambientals,doncs no ens hem d'extranyar si en alguns punts fregem els 20º :whistle: ,aquest Desembre fins a ùltims de mes vol deixar l'emprenta càlida,com si encara no n'haguèssim tingut prou :pinch:
Mapa de les humitats previstes pel migdia,pre-litoral i terres de l'ebre voltant el 50-60%.
humidity29.gif
Mapa de temperatures i vents,en el cercle vermell és probable que arribem els 19-20º.
tempsuperf.png
Atents amb els termòmetres, alguns indrets poden fer la màxima mensual :unsure:
Bona tarda desde Pineda,
Una jornada més de sol, escalfant l'ambient a base de bé i és que després d'un matí força ennuvolat, cap el migdia el sol a fet aparició, fent que la caloreta es fes notar.
La màxima de 17º el centre de Pineda ho diu tot,suavitat tèrmica en majúscules..
Mapa de anomalies Europa del 20 el 26 Desembre,sense comentaris :silly:
anomalyt.png
I la precipitació :whistle: ,el mapa ho diu tot :pinch:
preci_2015-12-28.png
Bon seguiment ![]()
Tal com comenta en Marc Gassó, demà quan ens llevem ens podem trobar, que no poguem sortir casa i així estaran els portals de totes els habitatges,la previsió indica molta neu acumulada..
nevada.png
I és probable que el cotxes quedin sepultats de neu,així que prepareu les pales per si de cas,perquè potser no el trobareu..
neu.png
Situació de llibre ,amb els mapes que ens ha ensenyat en Marc :woohoo:
Bona nit,
Arran del que comenta el company MARC desde Portugalete,tremendo els incendis que tenen cap el Cantàbric i Euskadi.
Tots els incendis són provocats amb maldad,hi han interessos o simplement per diversió,ja sabem que les condicions que tenim són molt favorables a extendres el focs amb rapidessa,i demà la jornada és perillossa pel que fa el vent del sud.
Aquí teniu aquest mapa de les ràtxes de vent que s'esperen,els focs es poden fer incontrolables,esperem que no tinguem cap incidència greu a destacar.Sembla que les pluges poden arribar cap el vespre de forma feble.
vents_2015-12-27.png
Imatges de fa pocs minuts a Berango(Biscaia) i sembla que a dintre el nucli urbà també arriba el foc,la nit pot ser llarga..
ber.jpg
beran.jpg
Tant de bò tot quedi controlat,en fi lamentable tot plegat ![]()
Bon dia desde Pineda de mar,
Déu nidó quin dia tenim avui,després d'un matí amb molta rosada i amb una mínima de 4º a Pineda centre,ja tenim un dia més el sol escalfant de valent, massa per l'època nadalenca.
I així tenia el cotxe a migmatí en el hort,plè de mosques colloneres i de nova fornada :angry:
P1030973.JPG
I una imatge també d'aquest matí, de un borinot que segueix treballant en el llimoner ![]()
P1030971.JPG
Ara a Pineda tenim 15º i 80% d'humitat,vent de garbí que comença a bufar,pressió 1031'8hpa.
Bon diumenge ![]()
Bona nit,
Flamarada càlida de 1 divisió, arribant aquest dilluns i dimarts cap a latituds molt altes, arribant ben bé cap el nord d'Islàndia i nord de Noruega.El vent del sud agafarà embranzida cap el mar del nord afavorit per l'estrangulament de grans borrasques atlàntiques i el potent anticicló rus,és probable que el vent del sud arribi ben viu fins el mateix pol :whistle: .Situació gens habitual per les dates en que ens trobem.
Mapa de temperatures a 850hpa per aquest dilluns,i no cal dir que s'enregistraran temperatures anormalment elevades, a indrets poc habituals de tenir aquesta caloreta a ple mes de desembre,veurem..
arpege.png
I aquí teniu el mapa previst de la pressió atmosfèrica,on es veu el gran anticicló rus sobrepassant els 1040hpa.
pressure_2015-12-26.png
Bon seguiment ![]()
Bona tarda,
A Pineda de mar(alt maresme) un dia més de sol,garbinet,humitat elevada,mala visibilitat,etc...i ja he perdut el compte de dies que portem així :angry:,sort que els dies són curts :pinch:
De bon matí hem arribat el 94% d'humitat, un valor molt elevat amb la consequent rosada de 1 divisió..
Una mica de humor que bona falta ens fa :unsure:
El Rupit que no sap si estem a finals d'hivern o pot ser sí,segur que està ben extranyat amb aquesta bonança persistent,el que segur no li falten són insectes per menjar :lol:
rupit.jpg
pit-roig.jpg
Ara a Pineda tenim 12º i la humitat ambiental que torna enfilar-se ,ja voltem el 88% sembla que repetirem la rosada d'avui el matí.
Bon seguiment ![]()
Dia de NADAL amb màximes de rècord a l'est EE.UU, a més la flamarada càlida no ha dit ùltima paraula,s'espera per dissabte i diumenge novament anomalies positives escandaloses,poca variació hi haurà amb aquest mapa de anomalies previst per aquest 25 desembre.
northamerica.png
I aquí teniu les màximes assolides avui :whistle:
maxestusa.png
Europa i l'est EE.UU ens ha tocat aquest Desembre,una caloreta excepcional per la persistència en els dies :pinch:
Bona nit,
Poques hores falten per finalitzar aquesta jornada del dia NADAL, i que no passarà a l'història pel que fa a la situació meteorològica..
De moment portem 25 dies de Desembre i es van succeint els rècords d'aquest mes..
França ja apunta que haurà estat aquest Desembre el més càlid desde 1900, ha superat amb escreix el Desembre càlid de 1934 i 2000. De moment falten 6 dies i no sembla que hagi de variar gaire aquest gràfic, de les anomalies positives i negatives en un mes de Desembre en el conjunt de FRANÇA.
francedesembre.png
Ja per acabar, aquesta curiositat d'una enquesta els habitants de diferents ciutats del planeta,la questió és la temperatura preferida, ja sigui per treballar,caminar,etc..vaja la vida quotidiana habitual a les ciutats.Potser us sorprenen algunes ciutats :dry:
tpreferida.png
Si haguès de triar,ja firmaria tot l'any de 20º cap avall :lol: :lol:
Bon Nadal ![]()
Bon dia,
Caloreta desfasada si estàs el sol :angry: , els vents estan totalment encalmats, fa massa escalfor per ser dia de NADAL, a Pineda(alt maresme) la mínima fresca 5º però ara el migdia es torna enfilar amb valors propers 16-17º.
Avui he aprofitat per descarregar una mica el pobre LLimoner,fa que el tinc uns 25 anys i enguany crec que és un dels anys que l'he vist més carregat :whistle:, i una vegada més no m'he pogut estar de tornar-lo a fotografiar.
P1030962.JPG
P1030970.JPG
Bon Nadal a tots ![]()