Posts de MeteoPineda

    Bona tarda,

    Tenim el corrent en jet molt marcat a latituds meridionals, vents del W-SW són els dominants a casa nostra, a la vegada secs i càlids.

    Així tenim el panorama pel que fa el Jet a 10000 metres alçada,fluxe de l'oest a més de 300 kmh cap el Cantàbric i sud de França.Sembla que els pròxims dies perdrà pistonada aquest corrent per anar basculant de nord-sud.

    reajet.png

    jetstrream.png

    Bon seguiment ;)

    Bon dia,

    Sembla que els pròxims dies seguirem amb sequera cap a la façana mediterrànea peninsular.

    La dinàmica atmosfèrica cap el continent vol donar un tomb respecte fa unes setmanes,queda tallada la circulació de potents borrasques cap a les Illes britàniques i Escandinàvia,per les altes pressions cap a Groenlàndia fent que la precipitació sigui ben escasa els pròxims dies, per contra cap a l'Europa meridional augmentarà la precipitació.Tot i que zones molt concretes seguiran amb defícit de precipitació i és el cas de Catalunya-País Valencià.

    Percentatge del normal de precipitació fins el 21 Gener.

    preciptation.jpg

    Bon seguiment ;)

    La matinada de dilluns tindrem una gran teranyina de isòbares, la ventada està servida :ohmy:

    wind_2016-01-09.gif

    El temporal de mar amb fluxe de garbí serà considerable,veurem com responen les platges catalanes,sembla que el Temporal porta mala baba,de curta durada però ben potent


    Ja que portem un grapat de dies parlant de calor,doncs aquí una imatge per agafar fred :S

    Fa uns dies a Polònia ,ambient glacial i de congelador :whistle:

    poland-cold.jpg

    És probable que es torni a repetir aquestes imatges de Polònia a mitjans de la setmana que ve..aquí de moment ens hem d'esperar a veure si tenim sort i ens visita el fred amb cara i ulls.

    Bon seguiment ;)

    Bona nit,

    ATENCIÓ a la ventada entre el diumenge i dilluns.

    Tenim una petita baixa cap el Atlàntic poc habitual per aquestes dates en aquesta latitud,(cercle vermell) i que es fusionarà amb la gran Borrasca de les Illes Britàniques,reforçant la ventada de l'oest.

    Batn.png

    I aquestes seran les ràfeges de vent previstes a la vessant atlàntica i zona del Cantàbric,temporal de vent i pluja considerable cap a la zona esmentada, les ventades tindran cops huracanats :whistle:

    temporal.png

    Estarem ben atents a casa nostra, ja que el vent també es deixarà sentir amb ganes..

    Avui un dia més a Pineda de mar, no ens hem quedat curts amb la màxima, apa 18º :pinch:

    Bon vespre,

    A Pineda de mar (alt maresme), hem tingut vent agarbinat i humit fins el migdia, arribant els 19º només :huh: ,i amb un sol més propi de finals de Març o Abril, a la tarda s'ha girat el vent de ponent que no ha volgut faltar a la cita, enfilant la màxima ben amunt, fregant a mitja tarda els 21º :pinch:, estava aquella hora a l'hort i la Flamarada càlida era de 1 divisió :angry:

    P1040020.JPG

    Dia d'avui Històric de ben segur a moltes poblacions del litoral i pre-litoral,no donem l'abast de registres inèdits i no precissament dels que ens agradaria :unsure:

    Així està una figuera del vei,començen apuntar les primeres figues :blink:

    P1030977.JPG

    Tenim ara mateix 16º el centre de Pineda i moltes persones passejant amb uns abrics i anoraks ben gruixuts :lol:

    Bon dia,

    A Pineda de mar (alt maresme), de moment la màxima s'ha quedat els 19º i no tenim el vent tant aponentat com ahir, més aviat és garbí humit ja que voltem el 76% d'humitat..

    A dia d'avui les plataneres no estan rostides per alguna glaçada primerenca i estan ben verdes que fan goig,s'estaran preguntant si estem el tròpic o ha Catalunya :huh:

    De moment tenim aquestes plataneres d'un company pagès de Santa Susanna (alt maresme) :dry:

    P1030903.JPG

    Sens dubte que la situació que estem arrossegant ens està posant a prova a tots,veurem com acabarà :unsure:

    Bon vespre,

    Ponentada cap el alt maresme i ambient molt càlid per les dates, la màxima de 19'5º a Pineda Centre ho diu tot, les mínimes de demà seran escandaloses, per sobre del 10º a tota la costa i ja no parlem de les màximes :pinch:

    Aquest divendres així tindrem les mitjanes de temperatura Europa i en l'escala a baix de la dreta del gràfic,els colors ens indica si estem per sobre l'habitual o per sota, a casa nostra ens marquen 16º de mitjana, fa que estem entre 7º i 10º per sobre o més :pinch:,cap el sud de Finlàndia tot el contrari :whistle:

    frteu.jpg

    Bon seguiment ;)

    Bona nit,

    Quina imatge més preciosa per ser primers de Gener, les descàrreges horitzontals impressionants :ohmy: ,no passa gaire sovint per aquestes dates.De moment començem bé aquest 2016 i amb esperançes de moviment força maco..

    Anant el present ,aquest dijous ponentada amb valors primaverals cap a la costa :pinch:

    ventt.png

    I ja per acabar,mostro aquest mapa de acumulacions pluviomètriques ente el 4 Gener fins el 14 Gener,una mica per fer-se la idea aproximada.

    I déu nidó cap el nord Portugal i Galícia,amb perturbacions entrant directament amb molta activitat i amb masses molt humides a tots els nivells, molt productores a precipitar cap aquell sector, més de 300 lm2 són ben probables entre aquests 10 dies de interval :whistle:

    acumupreci.png

    Bon seguiment ;)

    Bona nit,

    Amb aquests mapes que aneu mostrant,aquesta nit dormirem :woohoo:

    Com podem veure,els valors mitjans de la NAO Oscilació Atlàntic Nord,aquest Novembre i Desembre 2015 han estat clarament amb valors positius,i estat el segon episodi amb valors tant elevats després de NOV-DES 1993. I ja sabem a casa nostra el que ha comportat,calor,sequera,mosques,etc.. :evil:

    NOV-DES de 1962 i 2010 van ser clarament valors negatius,amb les respectives consequències com la nevada del NADAL 1962 i Europa nevada el Desembre 2010 amb diverses glopades fredes contundents.

    naodec.png

    I ja per acabar,temperatures mínimes avui 6 Gener,ja no són de Sibèria si no que són més aprop de casa nostra,són d' Escàndinàvia la majoria de observatoris,anem pel bon camí.Disculpeu si es veu petit el gràfic,però van del -34º a -42º :whistle:

    euesc.png

    Bon seguiment ;)

    Bona tarda de Reis,

    A Pineda de mar (alt maresme) tenim 15º i vent de ponent fluix tota la jornada,amb un cop màxim de 30 kmh cap a les 14:00h, les humitats baixes del 50% estan ressecant el que queda per secar,si és que queda alguna cosa :pinch: ,la mínima ha estat força baixa 2º, tot i que el sol fa que l'ambient sigui suau a migdia-tarda..

    Precipitacions acumulades els pròxims dies fins divendres ,s'esperen acumulacions molt notables a la vessant atlàntica gallega, poden arribar els 200 lm2 o més :whistle: ,a casa nostra seguim igual tret del pirineu, sequera persistent els pròxims dies..a destacar França,zones de l'Adriàtic i Turquia amb bones acumulacions de 50-100 lm2 a moltes zones :ohmy:

    precifr.png

    Bon seguiment ;)

    Les pròximes hores, confio amb la formació de potents nuvolades enfront la costa central,la bossa freda no ha dit l'ùltima paraula, veurem si la inestabilitat resta a dintre mar o tenim sorpreses de forma local a zones costaneres de la costa central.

    És probable la reactivació de xàfecs amb activitat elèctrica en la zona que he assenyalat,per si de cas estarem ben atents..si tinguessim llampegades ja estaria content :cheer:

    wind-hirlam_2016-01-05.gif

    A veure si les humitats acompanyen i no ens fan una mala jugada :pinch:

    Bon seguiment ;)

    Bona nit,

    Per la zona del alt maresme, fa un bon fred i ha Pineda de mar ara mateix tenim 5º, la humitat elevada del 82% ens fa tenir esperançes per alguna sorpresa cap a la costa central les pròximes hores.

    Mínimes el continent europeu aquest 5 gener :whistle:

    eutemperature.png

    I atenció especial els pròxims dies,a veure si es consolida una zona d'altes presions el Pol Artic,si així fos les masses fredes poden desplaçar-se cap a latituds més baixes i fer que tinguem més dinamisme atmosfèric, estarem ben atents veurem..

    Mapa previst pel 11 gener,podem veure cap el centre artic un nucli càlid amb reflexa a 500hpa.

    polartic500hpa.png

    Bon seguiment i bon fred ;)

    D'aquí unes 16-18 hores aprox.. s'ens tira a sobre una bossa freda en alçada de 1 divisió.L'ambient hivernal es farà ben present amb el pas de les hores,les mínimes les farem a ùltimes hores d'aquest dimarts..

    Tindrem voltant els -32º a 5500 metres d'alçada a la vertical de Catalunya.

    euro500hpa.gif

    Els xàfecs cap el nord-est faran acte de presència cap a la tarda i és molt probable que tinguem la formació de tempestes sobtadament a dintre mar,enfront la costa central catalana en hores nocturnes..

    En aquesta zona he simbolitzat on són més probables,veurem..

    hirlam_2016-01-05.gif

    Ja de cara el vespre-nit ,haurem d'estar ben atents aquesta confluència de vents ,ja que si tenim bones humitats a diferents nivells que sembla que sí, les sorpreses poden ser ben presents cap a la costa central,tocarà veure si queda la inestabilitat dintre mar o afecten en terra.Falten unes quantes hores i els vents previstos en superfície poden variar,així que ho anirem seguint amb atenció..

    windhirlam.gif

    Bon seguiment ;)

    Bona nit,

    Tenim alguns companys per diverses zones del continent, i es veu perfectament que el centre-est Europa està sent un congelador.Les mínimes són ampliament negatives.

    eut.png

    I la comparativa nivosa entre el 24 desembre i 4 gener,es veu un clar augment cap Europa de l'est i Turquia,també guanya protagonisme la neu cap EE.UU. sobretot cap el nord-oest.

    snowcobertura.png

    Sembla que el nord-est EE.UU i Europa Atlàntica està lliure de la neu,la resta de l'Hemisferi nord a la mateixa latitud que Barcelona tenen un bon mantell blanc.

    Bon seguiment ;)

    Bona tarda,

    A Pineda de mar,a partir del migdia plugims intermitents que de moment va bé per treure la pols..

    Embossament fred que apunta cap a casa nostra,la glopada freda a 500hpa és maca i pot donar sorpreses demà,tal com ja ens han comentat alguns companys.Estarem ben atents a veure que dona de si..

    coldb.png

    I el corrent en jet,té pinta que ens acompanyarà tota la setmana cap a latituds més meridionals,respecte fa un grapat de setmanes...

    jet.png

    Molts ànims a l'amic TRAMONTANA, esperem que vagi tot bé..

    Ara mateix a Pineda 12º amb una pressió baixa 999'5hpa i 0'5 lm2 recollits :whistle:

    Bon seguiment ;)

    Bona tarda,

    Ambient rúfol i frescot per alt maresme,notem més fred perquè veníem de molt amunt i això es nota,a més de no tenir el solet,que ja era hora que descansés almenys per un dia :lol:

    Resum EUROPA aquest Desembre 2015,anomalies tº,precipitacions totals i percentatge normal precipitació.
    Déu nidó cap el nord del continent :whistle:

    tanomalydec.png

    totalprecidec.png

    percennormpreci.png

    Tenim a tot l'arc mediterrani i l'Adriàtic, que no s'arriba ni el 25% de la precipitació normal per un mes de Desembre :pinch: .
    Nosaltres ja sabem la pluja que hem recollit :pinch:

    Bon seguiment ;)

    Bona nit,

    Aquest diumenge estarem ben ventilats,front càlid ens creuarà de ponent a llevant.

    Línies isòbares ben juntetes,amb pressió atmosfèrica baixa respecte fa un un bon grapat de setmanes :silly:

    pressure_2016-01-02.gif

    Cops de 40-60kmh sovintejaran a moltes comarques,vents de ponent-garbí seran els dominants..

    La nuvolositat de tipus alt i mitjà serà ben present arreu,augmentant la sensació de frescor,cap a la costa és on seran més suaus les temperatures..

    Bon seguiment ;)