Bona nit,
A Pineda de mar bon fred el que hem tingut de bon matí, per ser a poc més de 300 metres del mar, la mínima ha baixat fins els 1'5ºC arran de costa :whistle: , veurem dissabte de bon matí fins on arribem :unsure:
Aquest Hivern fa pensar, com ja he comentat en altres post que serà diferent del passat hivern.
Veiem 2 factors molt importants amb clares diferències entre Desembre 2015 i 2016.
Temperatures anomalies a 10 hpa Estratosfera, entre el 6 i 10 Desembre del 2015 i el previst pel mateix periòde 2016, s'observa enguany més debilitat el vòrtex polar, amb anomalies càlides en el Àrtic i més fred en els continents Hemisferi Nord.
Per contra l'any passat el vòrtex polar tancat i concentrant el congelador en el Pol àrtic.
polarvortex.jpg
Si donem un cop d'ull, a les anomalies de temperatura en superfície Hemisferi Nord, pel que fa el mateix periòde esmentat anteriorment, podem veure enguany clares anomalies negatives cap Euroasia i la zona occidental America del Nord, ben diferent de l'any passat amb poc fred acumulat en els continents.
hemianomal.jpg
Tot plegat el congelador Euroasia afavoreix un potent anticicló i de retruc dificulta que s'estableixi el corrent en jet de l'oest o situació zonal (que ja sabem el que ens comporta casa nostra) en l'hemisferi Nord així com també a Europa.
Bé resumint , amb aquests factors tant AO (Oscilació Àrtic) i la NAO (Oscilació Àtlàntic Nord) tendeixen a valors negatius, amb fortes ondulacions del corrent en jet en tot l'Hemisferi Nord.
Amb aquest rotllo que he comentat, torno a insistir que tenim més números per sorpreses amb forma de fred i borrasques que ens visitin aquest hivern, arribant cap a latituds meridionals del continent europeu.
Ho anirem veient i seguint amb atenció 