Posts de MeteoPineda

    Calorada que persisteix el Japó aquests darrers dies i amb pic de calor per dilluns.

    Bombolles càlides a 850hpa per dilluns, amb temperatures de fins a 25ºC/27ºC en zones centrals de l'illa.

    temp850.png

    Temperatures màximes previstes per dilluns a travès del model ECMWF.

    Tokyo podrà fregar els 38ºC :whistle:

    ecmwf_t2max_tokyo_30.png

    Els pròxims dies els valors tèrmics s'aniran normalitzant :unsure:

    Bona nit,

    Cap de setmana de traca i mocador per ser mitjans de Juliol, hem tingut de tot una mica..

    Potents nuvolades, ruixats, tempestes i refrescada, no es pot demanar més i uns celatges espectaculars ;)

    Registres de precipitació per alt maresme d'aquesta tarda: Pineda centre 4'3mm , Pineda nord 4'7mm , Calella 4'6mm, Canet 13mm i l'estació del Montnegre 14'4mm.

    A Pineda estem sense senyal televisiva, moltes cadenes no es veuen.. la tempesta com us comentava a estat molt violenta pels llamps, eren impressionants.. és probable que en el repetidor ubicat el Montnegre i que dona senyal per alt maresme, hagi patit les consequències dels llamps.

    Bon dia,

    La primera tanda de tempestes s'han quedat mar endins, ens queda la segona part per aquesta tarda-vespre.

    Situació de marcada inestabilitat per les pròximes hores amb el pas del solc en alçada acompanyat de la notable bossa freda a 500hpa.

    Gir brusc de vents a 500hpa entre aquest matí amb fluxe del SW.

    ecmwf_2018-07-22.png

    Per girar de component Nord el vespre, fent desplaçar l'activitat tempestuosa cap a la costa central.

    ec_2018-07-22.png

    Amb aquesta situació a partir del migdia ràpid creixement de nuvolades a l'àrea del Pirineu i la serralada transversal, ruixats i tempestes agafant embranzida i extensió amb desplaçament nord-sud.

    S'observen sectors molt favorables a convecció, el voltant d'aquestes línies discontinues fruit de les convergències de vent en superfície.

    Dins de l'àrea encerclada compte amb les tempestes, poden ser localment fortes i donar registres destacats de precipitació, risc elevat de calamarsa i notable activitat elèctrica.

    És probable que alguna tempesta arribi ben viva cap el pre-litoral central de Barcelona i en zones de costa.

    cosmo_2018-07-22.png

    Pendents del cel, notable sarau en algunes comarques catalanes ;)

    Bona nit,

    Finalment la pluja recollida aquest vespre-nit a donat 10'3mm el centre de Pineda, Calella 15'8mm, Malgrat 1'3mm i Palafolls 0'4mm, aquesta vegada ens a tocat la grossa, bona ploguda i bona regada ;)


    Atents la propera matinada i matí de diumenge, s'acosta un notable emobossament d'aire fred en alçada, valors de -15ºC a 500hpa entre l'Aragó i sud de Catalunya en hores del migdia, tot plegat gestarà activitat tempestuosa en la seva part davantera.

    temopm55.png

    Els primers ruixats acompanyats de tempesta s'iniciaran pel camp de Tarragona i avançaran cap el litoral barceloní, els vents en superfície a primera hora del matí s'aprecien convergències que afavoriran els creixement de potents nuvolades.

    ukmo_2018-07-22.png

    Ja de cara a la tarda les comarques del NE també s'engegaran algunes tempestes ;)

    Bona nit,

    Doncs si Albert tal com comentes, tenim petits ruixadets per alt maresme, de moment ja 7mm recollits el centre de Pineda.

    Avui la situació meteorològica protagonista a Pineda pels molts actes que tenim a l'aire lliure, Havaneres a la platja, arts Estiu, festa del barri de les creus, etc... bé ja us podeu imaginar com han d'estar els organitzadors :whistle:

    Bona regada la que està fent, a estones plovent amb alegria ;)

    Bona tarda,

    Nuvolades que creixen amb energia, però en alçada les condicions són desfavorables per precipitar i acabar formant tempestes.

    Els vents a 500hpa per les 20:00h, bufant un intens fluxe del oest creuant per la vertical de Catalunya, 80/100kmh, massa ventat en aquest nivell.

    wwent5.png

    A més li hem d'afegir unes humitats a 500hpa força eixutes cap el NE 30/40%, per tant les nuvolades han crescut amb energia però arriben a un cert nivell i no poden seguir desenvolupant-se, s'estratifican horitzontalment o desfan.

    humidity5.png

    Amb aquest panorama per les pròximes hores, com a màxim gotellades o petits ruixadets :unsure:

    Bon seguiment ;)

    Bona tarda,

    Vaja doncs sembla que la tempesta del Gironès es desplaça cap a la costa..

    De nou carrussel de potents nuvolades mirant cap el nord, desde Pineda podem veure i aquesta si que la tenim a la comarca selvatana.

    P1030873.JPG

    Veurem com evoluciona les pròximes hores, de moment el vent de garbí segueix bufant per alt maresme.

    Esperem que entri aviat el llevant ;)

    Bon dia,

    Avui el risc de tempesta correspon el sector del Pirineu, comarques de Girona i nord de Barcelona.

    Serà en hores de la tarda i el vespre quant l'activitat tempestuosa es pot manifestar en l'àrea encerclada, la inestabilitat de forma local avançarà cap a zones litorals.

    WIND_2018-07-21.png

    Ara mateix per Alt maresme bufa un vent del sud força sospitòs, cops ja de 40kmh a Pineda.

    Probablement durant la tarda vagi afluixant i el llevant arribi a la costa central nord refrescant l'ambient.

    Bona nit,

    Aquest divendres nova jornada amb notable activitat tempestuosa en algunes zones de Catalunya.

    Ens entra aire fred a 500hpa i tindrem un màxim de vent a 300hpa amb fluxe del SW desfilant per la vertical de Catalunya, 2 ingredients que faran estimular la convecció en superfície.

    arome-9-26-2.png

    S'esperen 2 sectors favorables a la convecció, tota l'àrea del Pirineu i Pre-Pirineu amb el factor clau de la orografia i l'altre zona les comarques de Ponent fruit a les convergències de vent.

    La màxima Inestabilitat s'espera entre la tarda i ben entrada la nit avançant de SW a NE, tempestes localment fortes i amb calamarsa.

    2018071918023_wh_avx0t8023.png

    El festival de llampegades pot ser força notori en hores nocturnes ;)

    Bona nit,

    Tela el solet com s'ha despatxat, quina manera d'escalfar :side:

    Ens hem cruspit la primera quinzena de Juliol i tot seguit podem veure les anomalies tèrmiques en el continent, valors inferiors el habitual cap el SW peninsular i alguns sectors de l'Europa oriental.

    S'aprecia anomalies positives a Catalunya i exagerades cap a Escandinàvia :huh:

    eujuly.png

    Tot plegat és degut a la posició dels centres d'acció, les altes pressions s'han mantingut el nord del continent fins les Illes Britàniques.

    Anomalies de Pressió Geopotencial a 500hpa, primera quinzena de Juliol.

    geo500hpa.png

    Sembla que es vol mantenir la mateixa tendència per la segona quinzena :unsure:

    Bona nit,

    Aquest dimecres es mantenen una jornada més valors inferiors els habituals cap el SW peninsular, per contra cap a la vall de l'Ebre tenen tendència a pujar.

    A Catalunya s'espera més caloreta arreu, però especialment cap el plà de Lleida.

    Anomalies tèrmiques per les 14:00h a la península ibèrica, model ECMWF.

    anomaly_2018-07-17.png

    Avanç de previsió per la setmana que ve.

    ECMWF OP.- Pressió Altura Geopotencial a 500hpa per dilluns 23 Juliol.

    Nova glopada estable i càlida s'extendrà desde Iberia cap a l'Europa Occidental i Escandinàvia.

    Les baixes pressions ubicades a l'est del continent i cap a Islàndia.

    operationalEC.jpg

    Calor i xafogor intensa pels pròxims 3 dies :unsure:

    Bona nit,

    Gran festival de llamps i trons a Catalunya, avui s'han pogut observar molt bé com impactàven els llamps núvol-terra, desde l'hort a Pineda n'hem vist uns quants i amb trons que feien tremolar tot.

    Mirant cap el NW es veia una bona cortina de precipitació que descarregava cap el Vallès Oriental.

    P1030833.JPG

    I ja quant s'allunyava la tempesta cap a La Selva s'han format aquests mamatocúmuls força espectaculars.

    P1030842.JPG

    Pel que fa els registres de Precipitació per Alt Maresme, poca pluja en conjunt.

    Pineda Nord 8mm, Pineda Centre 6mm, Calella 6'6mm , Malgrat 2'6mm , Palafolls 2mm i Blanes costa 1mm.

    Per ser mitjans de Juliol, una regada tant general en el conjunt de Catalunya és per estar ben satisfets ;)

    Bon seguiment ;)

    Atenció a l'activitat tempestuosa aquest dilluns.

    En el Mapa Risc de Tempesta, tenim un grapat de comarques amb risc extrem i és on creiem que les tempestes podran descarregar amb més ganes, s'espera intensa activitat elèctrica tant en terra com a sobre el mar.

    tem16.jpg

    És probable la gestació de tempestes organitzades, afectant diverses comarques catalanes..poden portar associat ràtxes de vent intensses i calamarsa.

    Bon seguiment ;)

    Bona nit,

    Ambient sofocant aquest diumenge, temperatures elevades i humitats per sobre el 80%, han fet que en zones costaneres s'hagi fregat els 40ºC de xafogor :sick:


    Canvi de temps notable per dilluns amb el pas de un embossament d'aire fred en alçada, ens creuarà per damunt amb notable rapidesa viatjant de ponent a llevant, per tant la màxima activitat tempestuosa s'espera la primera part de la jornada.

    Per les 08:00h tindrem el nucli fred a 500hpa amb valors de -18ºC el sud de l'Aragó i temperatures voltant els -16ºC en zones pròximes del NE peninsular, el contrast tèrmic vertical serà molt accentuat a Catalunya.

    La màxima inestabilitat correspondrà en la seva part davantera.

    te500.png

    Un altre factor a destacar seran els vents en superfície, l'entrada de la tramuntana i el mestral afavoriran convergències allà on no bufin aquests vents esmentats, de bon matí s'aprecia una marcada línia de convergència en aquestes discontinues, creiem que seran els sectors on és molt probable que s'inici la convecció i la activitat tempestuosa.

    Tempestes avançant de SW a NE escombrant gran part de Catalunya, localment fortes i amb calamarsa.

    wind_2018-07-15.png

    Com acostuma a passar amb aquestes situacions, de forma local tindrem patacs d'aigua considerables en poca estona i en d'altres registres minsos :unsure: