Bona nit,
Ambient sofocant aquest diumenge, temperatures elevades i humitats per sobre el 80%, han fet que en zones costaneres s'hagi fregat els 40ºC de xafogor :sick:
Canvi de temps notable per dilluns amb el pas de un embossament d'aire fred en alçada, ens creuarà per damunt amb notable rapidesa viatjant de ponent a llevant, per tant la màxima activitat tempestuosa s'espera la primera part de la jornada.
Per les 08:00h tindrem el nucli fred a 500hpa amb valors de -18ºC el sud de l'Aragó i temperatures voltant els -16ºC en zones pròximes del NE peninsular, el contrast tèrmic vertical serà molt accentuat a Catalunya.
La màxima inestabilitat correspondrà en la seva part davantera.
te500.png
Un altre factor a destacar seran els vents en superfície, l'entrada de la tramuntana i el mestral afavoriran convergències allà on no bufin aquests vents esmentats, de bon matí s'aprecia una marcada línia de convergència en aquestes discontinues, creiem que seran els sectors on és molt probable que s'inici la convecció i la activitat tempestuosa.
Tempestes avançant de SW a NE escombrant gran part de Catalunya, localment fortes i amb calamarsa.
wind_2018-07-15.png
Com acostuma a passar amb aquestes situacions, de forma local tindrem patacs d'aigua considerables en poca estona i en d'altres registres minsos :unsure: