[quote='Jaume_València','Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC - AGOST 2016']
Bonica excursió Jaume!, és una àrea de gestació de tempestes, oi?, també ho vas trobar sec?
A mi em sónen las hoces del Cabriel, suposo que deu ser un engorjat que es deu trobar en el curs mig del riu, on hauria d'haver-hi un microclima especial potser amb inversions tèrmiques... I probablement amb aurons!
Que hi hagi boixos significa que el substrat és calcari, això vol dir que l'aigua s'infiltra i els rius neixen en forma de surgència en el fons de la vall, en vas veure el neixement?
Suposo que ahir la radiació seria particularment intensa!, però a la ombra no faria massa calor!, la vas mesurar?
Perdona per l'interrogatori company!!! Jajaj (però jo sé que donaràs la "talla" amb les respostes!)
Salut!
Sí Jordi! Encara que és una zona on es generen tempestes, el terreny estava sec. El riu portava cert cabal. Hem vaig quedar a uns 5 km del naiximent.
El paratge de las Hoces del Cabriel, és un parc natural entre València i Cuenca, al tram mig del Cabriel, ahí la vegetació és més termòfila, on pugen coscolles, llentiscles i pi blanc, també es pot trobar algún auró granatense. Zona molt cálida a l'estiu, amb una vall d'orientació nord-sud on no hi arriba la brisa de la mar. És un paratge molt bonic i poblat d'arbres, que s'agraix...amés de les formacions geològiques de les gorges que forma el riu.
Com bé dius, el terreny d'on vaig estar era calcari, amb bioindicadors com el boix o l'auró de Montpellier.
En quan la calor, la soporte bé, amés, ens van banyar en un afluent del Cabriel, el Zafrilla on l'aigua estava molt freda
Espere haver donat la talla 