...per exemple :cheer: .
En dies com avui veure pintures d'en Jeremy Mann és tot un luxe..
https://www.google.es/search?q=jerem…iw=1024&bih=615
...per exemple :cheer: .
En dies com avui veure pintures d'en Jeremy Mann és tot un luxe..
https://www.google.es/search?q=jerem…iw=1024&bih=615
A LLARG PLAÇ QUEEEEEEEEEEEE?
Mira GFS i penja algun mapa, tu que en saps d'això ![]()
...i la setmana no serà precisament de sol i mosques
. Compte que a llarg plaç ai, ai ,ai....
Bon dia !!!! això és un no parar. Nit moguda per l'Alt Empordà i ara torna a engegar amb força per les comarques del sud...compte perque als Ports tornaran a rebre de valent. Tot s'ha d'anar incrementant al llarg del dia i hi ha llocs que ja no poden absorvir massa aigua. Dia difícil per alguns rius, rieres i barrancs.I sembla que l'episodi no s'acabarà avui...podem estar devant d'unes dataes històriques.
Per ara 29,5 litres en el dia d'avui a Lesseps. Gens malament tenint en compte que això no s'ha acabat ni molt menys. Pot ser en el dia d'avui si, però demà torna a pintar potent. Patirem amb els cabals d'alguns rius.....
Per aquí Lesseps a estones plou a galledes i després s'atura...típic de les llevantades :cheer: . M'encanta
Tret de la pàgina de Meteocat :
L'estació automàtica del PN del Ports (1.055 m, el Baix Ebre) ha recollit 326,7 mm avui fins a les 18h. Ja es tracta de la pluja diària més abundant que ha registrat mai cap estació de la XEMA, superant els 297,8 mm d'Horta de Sant Joan (la Terra Alta) del 23 d'octubre de 2000. Durant aquell episodi l'estació del PN dels Ports encara no estava instal·lada.
Entre ahir i avui ja s'hi han recollit 379,9 mm. És una precipitació excepcional, però convé recordar que entre el 20 i el 21 de desembre de 2007 aquesta mateixa estació ja va acumular 406,5 mm (513,3 mm en 7 dies).
Doncs jo crec que és molt fiable la dada dels Ports. De fet no està sent cap sorpresa lo d'aquell racó en concret ![]()
Ja s'ha configurat l'ull de la Baixa al País València, amb pluja torrencial a Catalunya les properes hores
[Imagen bloqueada: https://pbs.twimg.com/media/B3nSW3-CIAEdbhF.png]
bon seguiment!
La torrencialitat ve donada per la intensitat de la pluja ( crec que 1 litre per minut, o pot ser en son 3, ara tinc el dubte). I dubto molt que la pluja que sen's aboca tingui caràcter torrencial ...tant de bo m'equivoqui
.Altre cosa són els acumulats, que aquí si que poden ser importants en bastants llocs, però més deguts a la persistència que a la intensitat.
Bones. Al Ports ja s'acosten als 300 litres i el que els hi queda :woohoo: .Ja forces registres que van dels 50 a 100 litres. Gens malament !!!!! .això no treu que molts també esperàvem a hores d'ara tenir uns registres més potents. Però els balanços es fan al final
. I tampoc cal emboirar-se massa perque hi ha que si a la porta de casa no els hi cauen els 300 litres diran que no ha estat cap temporal.Jo confio en que finalment els registres s'acabin acostant al que en un principi es preveia. Fins i tot força més incrementats a zones de ponent.
Hola gracienc, el europeo fantástico pero el gfs un desastre :angry: :angry: , esperemos que cambie. saludos
Hay algun ensemble que va por buen camino ![]()
Ja t'has avançat :cheer: . esborro el meu ![]()
...
euro_2014-11-29.gif
No donava uns 20 mm nomès per la costa central??? o ho he interpretat malament??...
![]()
recordeu que estic començant en això d'interpretar models.... :silly:
A la última actualització h inflat tot força més
. A BCN 55 litres i pocs KM. endins més de 100.
Bona nit!!!
Y por aquí l,HOSPITALET comienza a llover y el viento protagonista también!!!
Bon seguiment para los qué sigáis por aqui!!!
Igualment company
. Aquí estamos
. Has visto la actualización a largo plazo del Europeo?
:whistle:
Doncs si fins ara l'Euro 4 ha estat el model que ha afinat més, no us perdeu l'actualitzacio de les 18 h. perque ve fortet en quant a precipitacions. I si, el vent també protagonista, amb la característica que el llevant ens entra molt més sostingut doncs ve sense obstacles.
Mostrar másBona nit des de Llagostera, urb. Can Carbonell.
Per aqui encara no plou però ho farà en les properes hores, almenys això sembla! Va que se'ns tira al damunt!
En quant al comentari del Carles, si noi, sóc jove i estic boig per la méteo, aquest és el principal problema :lol: :lol: :lol: ho sento per queixar-me, era més una queixa meva interna de rabia que no pas altre cosa, que per escrit cal aclarar bé tot plegat, VISCA LA METEO!
Ara mateix a Llagostera:
17.6ºC
89%
999,7 hPa.
0,2 mm.
11,5 km/h deuminutals de ESE.Demà dia molt interessant, pinta gros, igual que diumenge per aqui també. I sembla que no té pinta de pifia com avui pel que ha comentat l'Alfred, d'humitat anirem sobradets, però bé, veurem com acaba! :cheer: :cheer: :cheer: A omplir pluvios!
Us deixo la previsió de l'independent per aquest cap de setmana... https://meteogracia.blogspot.com/
Bon seguiment!!!
demà no plourà....perque JA PLOU
:lol: . Vinga va a omplir pluviosssssss.
Per cert, molt benvinguts a tots els que heu entrat o reentrat de nou al fòrum. TOTES les aportacions son molt benvingudes !!!!!!!!!
Home que gran és la meteo si, però ves, a fet ràbia, perdem un dia de temporal :angry:
![]()
CONFIO PLENAMENT EN DEMÀ I DIUMENGE, GALLETADES D'AIGUA!
Amic Gassó...es nota que ets jove :lol:
. No et queixis perque tens dos dies més a la mànega, per tant dos asos. Pitjor és quan tot s'aboca en un dia i et queda cara de tonto sense possibilitats de que al dia seguent s'arregli el tema :unsure: :lol: . I els que ja pentinem canes ens ha passat uns quants cops això.I si a sobre és en possible episodi nivós costaner, a la cara de tonto se li afegeix la mala llet :woohoo: ![]()
Vinga va ...toca guàrdia
. després de la relliscada d'avui, ara toca la compensació
.Penso, i puc estar equivocat eh, que la clau d'avui respecte a les poques precipitacions ha estat el poc gradient tèrmic. La baixa en alçada estava massa lluny nostre i la orografia per sí sola no fa miracles si a l'hora d'ascendir l'aire no hi troba un mínim de xixa. Això només és més efectiu amb muntanyes de gran alçada i d'aquí que a llocs prepirinencs hagi cascat més.Els Ports mengen apart en xalocades i a més ja tenen un cim considerable amb bona perpendicularitat sobre aquests vents entre el primer i segon quadrant.Un fet que per mi demostra aquesta manca d'aire fred és que mirant els mapes Bracknell ( els isobàrics de tota la vida) s'apreciava com de matinada ens creuava una linia d'inestabilitat però al llarg del dia hi havia absència de qualsevol front damunt nostre. Perque a la fi un front o linia d'inestabilitat no és més que una separació de masses d'aire. Hem tingut una massa molt homogènea tèrmicament i verticalment.A vegades ens perdem amb molts mapes de colorins i resulta que els més bàsics, els de tota la vida, et donen tanta o més informació. De cara a les properes hores, tot això canvía. Baixarà la temperatura a 500 hpa. i continuarà l'aportació marítima en superficie. El cóctel doncs estarà servit.El Bracknell, evidenment ens ho reflecteix amb un front càlid molt ben definit damunt nostre.La diferència respecte al que hem tingut avui és que en superficie el vent girarà a llevant, fins i tot aquí la costa central localment el llevant acostuma a entrar més agregalat en superficie.En aquest aspecte perdem aventatges respecte a dies passats doncs a BCN concretament ja sabem que és el xaloc el vent més efectiu ( la serrelada litoral és més perpendicular a aquest vent ), però malgrat tot estarem dins un radi molt inestable i plourà si o si. Parlant estrictament de BCN ciutat , que és el que més conec, no deixa de ser sempre una mica incògnita aquest vent cenyint-nos a la quantitat i intensitat de les pluges. Per tant estic obert a qualsevol "sorpresa", sigui per excés o pel contrari.M'encanta quan arranca a ploure en plan bèstia i de cop s'atura per tornar-hi al cap de poc i així es pot tirar una estona.Això ho he viscut en vàries llevantades aquí a ciutat. Veurem que passarà amb aquesta
.
Salut