D'irrupcions fredes a casa nostra hi ha hagut amb vortex split, sense, amb ondulacions del jet més o menys marcades, amb anticiclons polars tèrmics i dinàmics a escandinàvia etc....
A la nevada del 62 hi havia un forat negre de baixes pressions a l'area del Pol, per posar un exemple.I al 56 hi va haver un trencament del vortex....pués vale.
Posts de gracienc
-
-
Mostrar más
Ahir un company ficava aquest mapa comentant un Vortex polar troposferic fort
vortex-2.gif
Doncs avui efectivament a la sortida d'aquesta tarda el model ECMWF ha tret un possible trencament d'aquest Vortex amb pujada potent de les altes pressions islandeses que podrien fussionar-se amb l'anticicló de 1040hpa que hauria just al pol nord
ECH1-240-2.gif
De moment un altre pastanaga al canto a llarg termini,anirem veient com evoluciona el panorama modelistic.
Amb aquest mapa més que possible trencament del vortex, el que veig és una ondulació molt marcada.No barregem anticiclons tèrmics amb dinàmics
.Tenen morfologies molt diferents.Altre cosa és quan veiem a zones del Pol altes pressions acompanyades de tons càlids. és a dir geopotencials alts. Cosa que no dic que es pugui produir. I si això es produeix, com passa molts hiverns amb CSE o sense, seria un primer pas perque les masses fredes polars es centrifuguessin cap a baixes latituds.I de baixes latituds hi ha per tot l'hemisferi nord. Aleshores entrariem en el bombo dins "les baixes latituds". Però no som el melic del mon de baixes latituds, coi.S'està venent molt la milonga de que hauriem de ser "si o si" els afortunats....i aquestes asseveracions ( i no ho dic per gent d'aquest fòrum) es fan massa a la lleugera com si el mecanisme atmosfèric fos bufar i fer ampolles. -
Veient models....títol de la pel.lícula:
érase una dorsal pegada al culo :angry: -
Ja ho pots ben dir, Jordi Roca !!!!
Per Bagà hi va passar l'Ebre !!! :whistle:
Bon any !!!! -
-
bona tarda des del barri del coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó, 14,8 graus i cel serè.
Os deseo a todos un muy buen año nuevo, yo despido este la verdad con mal sabor de boca por culpa de una filtración en la maldita terraza que tengo encima de mi piso y que no hay forma, he estado a punto de arrojar la toalla, sin ganas de vivir, para que voy a contaros mis penas.Espero que este año que entra sea mejor.
Un abrazo a todos.
Todos los males vengan por una filtración....hay cosas mucho peores compañero. venga esos ánimos !!!!!
Feliç any nou !!!! -
Jolinnnn :woohoo: :woohoo: ...vaia entrepà que ens està quedant. Entre onades de fred arrapades al terra i d'altres a centenars de kilòmetres cap amunt anem apanyats :lol: :lol: . Veurem si finalment els del tall de dins de l'entrepà ens enduem algo a la boca :lol: :lol:

-
Exacte Albert
...podria. A veure....
Per ara és una zona d'anticicló tèrmic. Aviam cap a on es desenvolupa. -
Ja que veig que es parla molt del CSE estratosfèric que s'està donant actualment i que aquest és molt probable que ens porti canvis a més fred, us volia comentar que no necessàriament un CSE estratosfèric porta implicacions a nivel troposfèric. De fet, encara que porti implicacions a nivel troposfèric per què hi hi hagi transferencia d'una capa atmosférica a una altra, després no necessàriament tampoc hagi de tenir afectació a la nostra zona. Simplement voldria dir que s'agitaria la meteo a nivell de l'hemisferi nord amb destensió de la corrent JET i amb vessaments freds del pol cap a latituds més baixes i que no necessàriament haurien d'apuntar a nosaltres(podría ser més a lest o més a l'oest).
Dit això i com deia abans, no sempre hi ha una transferencia estratosfera-Troposfera i sembla que de moment en aquest cas no es preveu que n'hi hagi si tenim en compte la següent gràfica extreta a data d'ahir:
DvqseYSXQAIXROE.jpg
A la gràfica podem observar com no hi ha tranferència més enllà de la baixa estratosfera i que tot es dilueix a mesura que va baixant a la troposfera.
Vaja :silly: ...tot un mes donant la tabarra amb el CSE i ara resulta que amb una gràfica queda desmuntat tot el tinglado.
I dic jo, no seria més fàcil mirar el vortex a nivell de capes altes troposfèriques?...i veient això:vortex-2.gif
observem com n'està de reagrupat?. Que si, que hi ha una zona d'altes polars de 1040 hpa. però a dia d'avui sense cap sustent en alçada.Que pot canviar?...i tant !!!! esperem-ho....amb CSE o sense.
D'entrada centrem-nos en els voltants de la festivitat de reis que tot apunta a que notarem més el fred. Fins i tot encara hi pot haver un pèl de millora en els models per a rebre una mica més els embats hivernals.
Salut, i un bon any !!!! -
Bona nit !!!!
Quin dia més boig de méteo !!! la disbauxa termomètrica ha estat, i està sent encara en alguns llocs, gegantina.La primera part del dia a nivell vertical amb unes inversions d'escàndol. A l'Observatori Fabra a les 8 del matí el termòmetre ja s'enfilava als 12 graus amb un mestralet insistent, a l'hora arran de terra al mateix lloc el termòmetre marcava 3.4 ºC. Valls prepirinenques que han patit un fogony com feia temps no es veia....Bagà marcant 20 graus de màxima :woohoo: .A la tarda ha entrat la tramuntana reescalfada i la disbauxa termomètrica s'ha escampat a nivell horitzontal. Al mateix Observatori fabra la màxima s'assolia passades les 6 de la tarda fregant els 17 graus, amb un nord pur que si ja és difícil que arribi a aquestes contrades, encara ho és més amb la configuració sinòptica que tenim al damunt. No ens deixa de sorprendre la méteo !!!!!. Que ens ho diguin als que estem fent el concurs que aquest cap de setmana hem anat de corcoll !!!....ja estem estressats seguint els tobogants termomètrics i desitjant que siguin les 0 hores perque acabi aquest mal son :woohoo: :woohoo:
.Doncs res, al mal tiempo buena cara...posarem una mica d'humor i espero que no s'enfadi ningú: sembla que sen's ha caigut al damunt tot l'escalfament estratosfèric :dry: :whistle:
. -
Jo estic bastant tranquil en l'aspecte que no espero molta, per no dir molt poca, afectació d'aquesta descàrrega freda. Ara bé, pitjor ho tenen els italians perque a ells sí que d'un model a un altre hi ha diferencies molt substancials :woohoo: .
Malauradament s'entreveu zonal pels dies dels dies....esperem que no sigui d'encefalograma pla i almenys anem arreplegant alguna petita ondulació. -
I per cert....gran video dels companys de BTV.
Aquest any que ja deixem ha estat pletòric meteorològicament parlant. Que a vegades sen's oblida !!!!Contenido externo www.facebook.comEl contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad. -
Per cert,l'Otmar es un crack informatic. Bravooo!!!!
-
Doncs si, no li podem fer "ascos" a una zonal que sigui baixa, obra moltes possibilitats, entre elles, un solc en alçada, amb aire fred provinent de la Terranova, amb plujes i neu a cotes mitja-baixes, o un jet per sobre pirineus i força precipitacions, per aqui seria ambient fresc i mestral, aqui dia rufol amb boira alta i mestral i 8,2° ara mateix,salut!!
Està clar que l'alegria va per barris. La qual cosa demostra la gran varietat climàtica/orogràfica del nostre Pais petit.Es per això que sempre és millor analitzar la situació, o si més no intentar-ho, abans de maleïr una situació concreta.Tampoc ens durà enlloc la queixa reiterada, no crec que els anticiclons i les borrasques es deixin influir. Es molt possible que amb una zonal baixa el Pirineu hi pugui rebre bones nevades a cotes mitges-altes, i amb possibles petites transicions a cotes mitges- mitges/baixes.Per contra a molts llocs d'interior pujarien les temperatures uns quants graus més que les que estan tenint aquests dies, i a la resta, fora del Pirineu estariem més ventilats i això sí, amb més possibilitats de precipitacions que ara. tornaria el mestral a les terres de l'Ebre, i a altres no els hi agradaria :unsure: .
I per cert, un cop passada una mica la febre de la NAO ( ara estem en fase febre estratosfèrica), podem dir que una NAO negativa pot venir donada entre d'altres per una zonal baixa, que en cap cas ha de comportar temperatures excessivament baixes. -
Bon dia !!!
Doncs a manca d'emocions fortes durant tots aquests dies, bé està intentar mirar més enllà.I almenys "el més enllà" relativament proper ens mostra mapes una mica més lluminosos en quant a , si més no, escenaris més hivernals. Caldrà veure si és el començament d'alguna cosa amb més entitat o es queda en una cosa passatgera.
No crec que jo sigui sospitòs de voler situacions de "no hivern", però malauradament veient diferents models a llarg plaç, a dia d'avui, em decanto per pensar que el restabliment del corrent zonal, despres del petit impasse dels propers dies, podira ser un fet.I no crec que haguem de basar els nostres arguments en optimistes o pessimistes, no hi enten d'això la circulació atmosfèrica.
Observo com el ramal del Jet canadenc empeny moltíssim , i si bé ara es pendrà uns petits dies de respir, no tinc clar que serveixi per a crear un bloqueig consistent meridional a l'Atlàntic.Aquesta ondulació més marcada del jet dels propers dies vindrà afavorida per una zona euroasiàtica en molt bones condicions tèrmiques per possibles atacs freds a casa nostra.El problema el veig en la mala disposició dels centres d'altes pressions.Unes altes pressions amb poc sustent càlid en alçada perque en la seva part posterior , desde la part americana, les baixes no vitaminaràn amb aire calid a l'anticicló.Amb tot això em temo que aquesta zona d'altes pressions aguanti més bé poc. Amb sort, el suficient per a insuflar-nos aire més fred durant aquesta petita transició per a recordar-nos que estem en mesos hivernals.
A dia d'avui ICON és el model que més m'agrada en quant a disposició de les peces i que podria obrir una petita esperança a mostrar-nos un patró diferent i més durador en el temps.I ja no pensant en un bloqueig potent sino en que quedés aillada una bombolla calenta potent a altes latituds. M'es a l'est o a l'oest , trobo que només ens salvaria un escenari similar a aquest:aixo.png
Una mica el que comentava el Herman en posts anteriors.
En fí. tant de bò que els models em deixin en evidència i ens comencin a mostrar situacions engrescadores. Serè el primer en alegrar-me. I malgrat tot, encara queda mooooooolt hivern, això està clar. -
Bon dia desde la Vall del'Isàbena. 0.5 de minima,molt alta per les dates. Emblanquinada molt lleugera i la boira q s'intueix cap el SW direccio Graus.
Poca cosa a comentar a dia d'avui ,mirant models.Possible configuracio en omega a llarg plaç amb la part descendent apuntant a la part oriental del continent.Nosaltres en la part emergent de la dorsal.Si la cosa es romboitza un pèl podem arreplegar algo d'aire fred per normalitzar les temperatures.A hores d'ara es el maxim al que podem aspirar en els propers dies. Veurem si per començament d'any hi ha un moviment mes decidit de les peces. -
Bona tarda familia !!!

Estic mirant mapes a llarg termini (com uns quants d'aqui del forum) i m'ha sorgit una pregunta:
Algu sap quin es el record de temperatura mes baixa a 500 hPa, a la peninsua iberica ?? Desde que jo vaig mirant mapes crec que no hem baixat de de -32 o -34, ja dic crec......potser vaig molt equivocat.
Vinga salutacions a tothom !!!!
P.D. Avui per fi he tingut una alegria encara que ha estat a 384 hores :woohoo:
El 29 de febrer del 2004, la famosa nevada de l'estadi de Montjuic on jugava l'Espanyol contra el València...ens va creuar una bossa propera als -40. Va començar a nevar amb 9ºc a Barcelona i ràpidament es va desplomar la temperatura. -
Cap de setmana a grans trets amb molta suavitat tèrmica, malgrat que a molts llocs s'imposaran els microclimes corresponents oferint una variabilitat tèrmica impensable en altres paisos sense accidents orogràfics.
Ens espera una etapa al concurs que tindrà "miga"...grans amplituds tèrmiques, boires, precipitacions ocultes. Vaja un ventall per triar i remenar.En aquestes dates un "tomàquet" de 1030 hpa. a la nostra vertical pot fer estralls tant en mínimes com en màximes.Potser tan sols a alta muntanya, i zones costaneres, és dels llocs on està més clar. -
-
Bona nit !!!!
Ja podem dir-vos el premi que obtindrà el guanyador de la segona edició del concurs:premi.jpg
A l'hora es podrà visitar l'observatori ubicat a la zona http://=http://meteoribes. com