Posts de gracienc

    Molt bones. Ja treuen el nas noves precipitacions per l'Aragó que venen amb bona direcció. I venen amb unes reflectivitats molt més potents fruit de que el gradient tèrmic vertical anirà en augment. No llenceu la tovallola encara els de les terres de ponent ;) .En principi no seran precipitacions generalitzades però allà per un passin poden deixar registres macos. Per aquí la costa m'esperava un dia més rúfol....haurem d'esperar segurament unes hores més per a tenir un bon festival...potser fins i tot pirotècnic ;)

    Bueno, bueno.... ja estem a les portes d'un nou canvi de temps i podriem dir que també de patró.S'està gestant una configuració per tota la propera setmana d'allò més suggerent.Ja d'entrada aquest cap de setmana compte perque la inestabilitat arreplegarà aquí i allà i entremig algun patac important no el descartaria. D'entrada amb aquest tipus de configuracions les comarques lleidatanes i tarragonines, sobre el paper, son les que menys paperetes tenen per a rebre aigua. Tot el que no arrepleguin de la part prefrontal , després vent i poc més....ja tenim al company Sisco Belianes per recordar-ho ;) :lol:. Però també a vegadessobre el paper es veu una cosa i després passa una altre. Tampoc serà un episodi superventat i per tant algun cop la Vall de l'Ebre ajuda a canalitzar una mena d'inestabilitat sorgida d'alguna convergència mesoescalar. I la setmana és llarga i crec que hi haurà per tots. D'aquí uns dies passarem recompte, però molt em temo, i m'alegro, que el llistat serà extens i quantiós. salut.

    Bona nit ¡¡¡¡¡¡
    He esborrat algun missatge. Penso que no hem de caure en el parany.Recordeu que hi ha una màxima en aquest fòrum: respecte.Fins i tot pels que donen una mostra clarivident de no conèixer aquesta paraula ni en somnis.Us entenc i no només això, he de contar fins a 1000 per a no començar a desbarrar i es quedarien curtes algunes de les vostres crítiques.Però mantinguem la calma i donem una lliçó a qui segurament no es mereix ni perdre un minut del nostre temps.No hay mejor desprecio que no hacer aprecio.A vegades és tan fàcil com donar-li al botonet del comandament a distàcia i canviar de canal.Jo fa temps que ja ho practico i m'estalvio enrabiades.
    Alfredinsky tiu....endevant !!!!

    Bona nit. Bon programa Alfred !! El Tiempo es noticia...quins temps aquells del Mariano Medina . El i l'Eugenio Martín Rubio sempre quedaran com a referents de la méteo a l'Estat Espanyol.M'ha agradat molt la previ que has fet a mig plaç i coincideixo plenament...ara faltarà que ho facin els models :lol: .

    Bona nit !!! ja queda menys per deixar enrera aquest temps tan benigne :cheer: .Situació molt interessant la del cap de setmana, amb inestabilitat acusada i a més associada amb aire fred. Quan això passa a casa nostre la guàrdia està assegurada :whistle: .Com acostuma a passar el tema de més menys fred o més o menys precipitació ve donat per petits matissos que a hores d'ara encara queden lluny per a poder categoritzar.Tot el que poguem dir ara, en una actualització ens ho pot llençar per terra o enfortir-ho. Per tant m'abstinc ,per ara, de dir la meva. Si em deixés portar per intuició i un xic d'experiència, faria un discurs bastant agosarat en comparació a alguns comentaris que he llegit força cauts. Però com per ara no serien arguments gens sòlids, prefereixo deixar passar ben bé 24 hores més per veure-ho més clar , o no. Això mai se sap :P
    Salut.

    Sempre recordaré aquella "nevada" de tres o quatre minuts amb flocs gegants. Jo la vaig viure a Guinardó!! Va ser curiós per que nevava a Guinardó amb 10ºC positius i amb flocs espectaculars. Després curiosament com dius va quadar tapat i amb plugims tot i que la temperatura va anar baixant. Març i abril ni cas de cotes de neu. Pot passar de tot i "para muestra un boton" avui fa 29 anys.


    10 graus a teodoro Robiralta...que va baixar fins 4 ho recordo be xdd

    Bones !!!!Felicitar primer a tots els Joseps, josefines, peps, pepes i demés.Després celebrar que el Manel torni a estar entre nosaltres i amb noticies satisfactòries.I per últim pensar que el terratrèmol potser ha estat l'aperitiu de l'altre terratrèmol, aquest meteorològic, que tindrem el proper cap de setmana :P . Com bé dieu alguns encara està la cosa amb moltes incerteses, però la música sona bé.A veure si ja fa primavera com cal.perque no ens enganyem, l'hivern ja ha passat (amb més pena que glòria) i malgrat poguem parlar de neu a cotes relativament baixes en moments puntuals, ara l'important és tenir dinamisme meteorològic i està clar que si és amb fred associat millor ;) . Ja ho te això la primavera. El fet de passar d'un temps quasi preestiuenc a un altre completament oposat en questió de dies, i a vegades en questió de poques hores.
    De fet el març de 1985 n'és un bon exemple. Va començar amb una retrogressió sense massa xixa per posteriorment passar a una corrent polar del nord entre els dos centres anticiclònics i avui fa 29 anys VA NEVAR A LA CIUTAT DE BARCELONA.Amb flocs ben grossos.Concretament jo ho vaig viure a la cruilla entre Balmes i General Mitre.Molts no ho recordareu però així va ser. Va durar poquet, però va ser força espectacular, qui ho anava a dir !!!!Va ser al voltant de les 10 del matí, i després va quedar un dia força tapat i fred amb plugims i una temperatura que voltava els 6ºC.

    Bona tarda !!! avui a llocs costaners amb un ambient menys càlid que ahir degut a la presència més decidida de vents de recorregut marítim. Per contra aquests vents ens aporten un ambient més tèrbol i les boirines van guanyant terreny.Poc a poc aquesta massa tan temperada que tenim al damunt s'anirà esmorteint i aquesta devallada s'anirà reflectint a totes les capes.Tot això com a preludi del que ja estem esperant amb candeletes de cara al cap de setmana... una dilatació del Jet cap a latituds inferiors en forma d'un solc polar d'ona ample sembla que podria escombrar el continent europeu pricipalment en la seva façana occidental. A partir d'aquí ( tendència), s'haurà de veure els kilòmetres que s'endinsarà cap al sud i cap el centre continental, amb possible formació de baixes secundàries, o no, i el grau d'incisió de la massa freda associada a capes mitges i altes ( concreció).La tendència sembla clara, la concreció en propers capítols s'anirà modulant. Salut .

    Bona nit ¡¡¡. vinga va, que almenys de cara al cap de setmana deixarem de perseguir altes pressions i amb baixes pressions aprop és sempre més factible tenir rebombori ;). Veurem l'entitat de tot plegat. Aquestes escletges fredes quan apareixen després de llargs temps de bonança acostumen a donar força joc.

    Continuant amb el tsunami del Japó. Aquest video el trobo molt impactant.


    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    A veure demà fins on s'enfila la temperatura. Per la costa tot anirà en funció del que trigui en entrar la marinada...partirem de bon matí de temperatures més elevades que avui i com li doni per bufar aquest mestralet aponentat ...aiaiaiai. No arribarem als 27,9ºC del Fabra del 23 de març del 2001, ja seria el colmo, però potser als 24ºC es podria arribar. Si bé avui ha estat Catalunya "l'afortunada" en tenir els registres més alts peninsulars, potser demà pel pais Valencià ens volen fer la competència :whistle:

    Bona tarda !!!!!!!! alça aquí com s'han disparat avui els termòmetres :silly: :silly: . No se pas on arribarem demà. Jo que em pensava que la frontera dels 20ºC sovintejaria per BCN,i em vaig quedar curt :ohmy: .
    Aquest dilluns al migdia vaig a fer una entrevista al equip méteo de BTV ( Marcos, Miriam, Manel)per el Setmanari "Independent de Gràcia". Si voleu que els hi traslladi alguna pregunta de part d'aquest fòrum, m'envieu per privat quines preguntes us agradaria que els hi formulés.Faré una selecció d'un parell o tres. Serà també una manera de difondre que en quest espai hi ha una gran familia que respira méteo pels quatre costats ;) .
    Salut.