Pensem positivament:
No vull cridar, ho faré en negreta: tenim hivern, portem 3 setmanes de temperatura en la norma o molt més baixes a l'interior i en cap de les possibilitats apareix la zonal. Com a mal pitjor passem el que queda de gener amb l'anticicló al nostre nordoest fent entrar sempre aire fred o, ara sembla, molt fred.
Jo m'ensumo glaçades negres serioses pels cultius del Maresme i el Baix Llobregat la setmana vinent.
La neu ja és un altre cantar...
No cal que entri la de -10 º, sinó que entri suau, persistent, seca, del nordest durant 3, 4 dies, en ple gener, amb això ens n'anem de pets a dies de rigorós hivern a la costa central. És la situació hivernal per antonomàsia, sense necessitat de parlar d'onada de fred històrica. Altres hiverns hem hagut d'esperar a finalíssims de gener o ja al febrer. Arribarà el fred i en les dates claus, en ple gener.
I VEIENT QUASI TOTA LA SORTIDA, JO VEIG QUE AIXÒ COMENÇA A ASSEMBLAR-SE AL FEBRER DEL 2005: un rere altre, ara nordoest, ara nord, ara nordest, sempre amb l'anticicló al nordoest, va acabar fent un febrer de rècord (7 º de mitjana a Badalona sense necessitat de cap siberiana històrica estil 2012...).