Posts de @@alberttucci

    Així, de memòria, és la nevada que ocupa més extensió de territori català des del 1985. I més si afegim que als llocs litorals en blanc i l'Empordà tot i que no va agafar, hi va nevar.

    Tela!

    Estava revisant les meves fotos i, a part de tot el que heu penjat, crec que el que té més valor del meu material és un cutrevideo que vaig fer tot dinant en una terrassa al Maremagnum, van ser 2 hores de veure nevar al port, una cosa que a Barcelona jo encara no havia viscut.

    Vaig sortir a les 13:30 d'un curs a Casp-Ps. de Gràcia i vaig veure les primers flocs a la Plaça de Catalunya, vaig baixar per la Rambla i fins a les 1630 va estar floquejant tota l'estona a cota 0 davant l'estupefacció dels milers de turistes habituals i concressistes del MWC.

    És de molt mala qualitat. Vaig fer un altre però sorprenentment no el devia guardar bé... :blush:

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    El Gener suau sí, poc mogut nooo! Vam tenir llevantades, tempestes. Recordo 3 caps de setmana, incloent el dia de Reis, passats per aigua amb llamp i trons!

    Com ha canviat el tema a la costa. Ara ens n'anem a seguir una llevantada.

    Porto com 18 anys seguint fòrums de méteo. Aquest per mi crec que ha estat el més apassionant, i mira que n'hem viscudes de tots colors els del Comando Tibidabo!

    Però aquesta situació mereixerà ser estudiada!

    FELICITATS A TOT L'EQUIP DEL PICO.CAT i els que aporten dades amb previsions acurades, mapes, estudis de corrents d'aire. No menciono a cap per no oblidar-me de cap ni un.

    Com a curiositat personal, dir-vos que fa 30 anys que tinc una germana vivint a Roma, a 30 km escassos del centre, a 250 msm., fa 3 que la meva neboda és a Londres, ara a Brighton i en fa ja 10 que l'altra germana viu a Vilanova del Camí i jo 6 mesos a Arenys de Munt i, en qualsevol cas, cada dia a Badalona.

    Doncs bé, aquests dos dies el whatsapp familiar ha tret fum, perquè tots hem vist nevar.

    La d'Anglaterra ahir va viure una ventisca i flipa amb les màximes negatives a ple sol. El de Roma ja sabeu la nevada i anit enregistra -9'1 º de mínima (li vaig transferir l'afició de fet...). I després els d'aquí ja ho sabeu.

    No recordo cap altra ocasió en què nevés a Roma i Barcelona gairebé de seguit. De fet a Roma no esperaven la neu, va ser la depressió del Tirrè que es va entretenir i va coincidir amb la siberiana.

    No és normal la nevada a Roma i menys amb vent del sudest!!!

    He llegit en fòrums italians que la temperatura rècord assolida de -18 º a 850 hPa al nordest (zona de Trieste-Verona-Venezia), seria la quarta temperatura més baixa des del 1929 (1956, 85, 96 i ara).

    Estan fent reanàlisis diuen... serà interessant estudiar aquesta situació a aigua passada!

    Res nois, demanar disculpes per la meva incredulitat davant d'aquesta situació. Sou uns cracks. Ara ja sabem que pot nevar a cota 0 amb -20ºC a 5360m :blink:

    Per aquí ja aiguaneva més que neva, és el quart dia de neu d'aquest febrer. Hi ha acumulats un 4cm que es van desfent. No vegis com goteja la teulada triangular, des de dins, semblaria que hi hagi tempesta.
    Temperatura encara de 0.8ºC. Cel gris plom.

    El Montseny blanquíssim, llàstima que a partir de a tarda s'anirà desfent tot, però bueno, aigua per afrontar la primavera.

    Aquest tipus de situacions un cop més es dmostra només les podem tenir en vessants orientals. Tenim un minicontinent anomenat Península Ibèrica i estem al seu extrem nordest amb tot el que això comporta.

    Un tret comú a les tres penínsules mediterrànies:

    -És més fàcil, de fet quasi freqüent que nevi a Barcelona que a Porto (mateixa latitud) i quasi millor aquí que al Cantàbric fins a Santànder.

    -Es més fàcil que nevi a Ancona o Rímini que a Roma (la situació per ells ha estat excepcional).

    -És més fàcil que nevi a Atenes que a Patres...

    7 NEVADES, 7 a Collsacreu, Montnegre, de les quals totes han agafat.

    Desconec jo si això és el més normal a 350 msm. en aquesta zona.

    I què voleu que us digui, hem tingut l'hivern més estrambòtic que recordo. Mínima absoluta des que prenc dades a Badalona amb uns escandalosos 16'2 º el matí del dia 4 de gener.

    Ha nevat, ni que sigui 4 flocs, 4 dies. I entre ahir i avui deu haver nevat com 12 hores. tela!

    Pluges de plena tardor amb tempesta, llamps i trons, en ple gener (2 dies).

    Una cosa "original", el desembre i el febrer són més freds que el gener (i entre el gener i el febrer hi ha un daltabaix de quasi 3'5 º (desembre 9'5 º; gener 11'4 º; febrer 7'9 º).

    I ahir la màxima més baixa des del 2006 amb 4 º... I es pot dir que, com aleshores, hem passat 48 hores sense superar els 5 º.

    I ara per rematar-ho hem viscut una nevada amb front càlid?

    Sense parlar de la quantitat de pluges del gener i el febrer!

    Qui demana més???

    Quan pugui repassaré dades, però les 4 nevades d'aquest febrer (fins a 5 o 6 a cotes de 250 sms. al Tibidabo, Serra de Marina), més les 4 del febrer del 12, la del febrer del 15, la del febrer del 13... disparen la mitjana de dies de neu per al febrer i per a tot l'hivern.

    Un cop més es demostra que la cota 0 és possible en comptats casos (a Barcelona i punts resguardats del Baix Maresme, Castelldefels, etc...) però la 50-100 és l'estàndard per episodis notables i la de 200 és l'habitual en un hivern qualsevol i a partir d'on de mitjana agafa a terra.

    Aquest febrer hem tingut totes les gammes possibles de nevada, jo no recordo res similar!

    No se que compañero decía ayer lo de las nevadas en Barcelona el 28 de Febrero...de repetirse mañana, o más bien ya esta madrugada, estaríamos hablando, si mal no recuerdo, con esta, de al menos 3 nevadas en la misma fecha en los últimos 13 años...El 8/3/10 será recordado siempre y tenido en cuenta, pero el 28 de Febrero creo que también tendremos que recordarlo y tenerlo en cuenta cada año :woohoo:

    3,6 grados en Poblenou en estos momentos con una humedad del 76%.

    Buen seguimiento!

    Exacte. Només que caigui un sol floc a partir de les 0000, a l'àrea de Barcelona el 28 de febrer ja serà la data en què més cops ha nevat des que prenc dafes, 40 anys...

    Estic al·lucinant de les mesures preses i com fan donar la cara a Joan Delort. En aquests moments Catalunya està governada telemàticament per subsecretaris des de Madrid i com que no volen cap polèmica han pres 2 decisions mai vistes... Ara, demà si no hi ha per tant, qui resarcirà a tots els transportistes obligats a aturar-se -sota amenaça de multes de 500 €!!!- quan no hi ha ara mateix CAP via amb problemes i amb la sal i el tipus de neu que cau, es podrà circular sense problemes fora dels punt clàssics...

    Potser m'equivoco però simplement es deu que l'humitat fa que el gel es converteixi abans en aigua...

    A molts punt de l'Alt Maresme i Vallès Oriental estaríem parlant de la 5a o 6a nevada. I a Osona la 10a.

    Les mitjanes per ambdues zones són de 2 i 4 respectivament.

    Amb el dia d'avui ja són 3 dies de neu a Badalona-Santa Coloma, no està malament.
    Els 4 dies de neu del 12 i els d'aquest any, si acaben sent 4 amb el possible d'aquesta nit-matinada, dispararan la mitjana del febrer.

    No estem tan malament!