Posts de manelmontseny

    Bona tarda! Quina tempesta mes espectacular aquest mig-dia a Palautordera,finalment 23 litres amb molta calamarça i uns llamps molt potents, un d'els cuals l'he vist caure a 50 metres de casa en una parabolica i m'ha deixat acollonit!! no se pero sembla que cada vegada es mes normal que les poques vegades que plou ho fa de manera torrencial i amb tempesta; recordem que encara es hivern i casi tot el que ha plogut fins ara ha sigut pluja mes tipica d'altres estacions mes plujoses que no d'hivern; esperem que sigui un bon presagi per la primavera!! Salut i bon seguiment!

    bon dia a tothom! un altre dia de vent! amb una rafega fa una estona de 58 km per hora. No es gaire normal que ens entri la tramontana tants dies en un mateix hivern aqui a sota d'el Montseny, i es que la siuacio no hi ha manera que canvii,sempre amb pertorbacions de nord que a gran part de Catalunya nomes porten vent, i el que necesitem es precipitacions que tot esta molt sec. A veure si despres d'aixo podem ensetar situacions llargues d'inestabilitat mes general i que ens reguin be el pais que aquest vent nomes fa que ressecar'ho tot. Salut i bon seguiment!

    Bona tarda a tothom! sembla finalment que la llevantada que tants dies ens marcaven els mapes s'ha esfumat totalment,llastima semblava que per fi camviariem de siuacio i pasariem a situacions mes humides i amb precipitacions i tornem com em estat tot l'hivern que per mi tampoc a sigut tant dinamic tret d'el pirineu i tot el nord de la peninsula,l'any pasat va ser un hivern fluix pero ara ja portavem 65 litres,en canvi aquest any tant sols portem 27 litres en mes i mig.Jo la veritat ja tinc ganes de que arrivi la primavera i com a minim veiem creixer els cumuls i arrivin les tempestes, que dies com el d'avui em tingut molts aquest hivern i son molt avorridots!! Salut i bon seguiment!!

    Bona nit! 2'8 graus a Palautordera, molt baixa tenin en compte l'hora i que tant sol estem 190 metres sobre el nivell d'el mar,no hi ha dubte que si hi ha precipitacio seria neu o aigua-neu. ara val mes mirar el radar,satelit i les temperatures perque aquestes situacions son molt sorpresives,el que esta clar es que la temperatura s'ha desplomat molt rapidament aqui a el Baix Montseny.molt mes que altres vegades amb situacio de nevades; veurem que acava pasant. Salut i bon seguiment!

    Bona tarda a tothom! quina tarda mes maca i fotogenica em tingut,aqui a Palautordera cuatre gotes pero els cumuls molt espectaculars. Com estan els mapes per aquesta setmana!! molt interesant la situacio de dimarts-dimecres amb posible nevada,i el que mes m'agrada es que l'anticiclo per fi sembla que vol marxar cap a les illes britaniques i orirentarse de una manera que mes endevant poguem tenir situacions de vents allevantats i amb mes precipitacions que fins ara.Veurem com evoluviona tot aquesta setmana,pero la cosa esta interesant!! Salut i bon seguiment!

    Bona nit a tothom! 2'5 graus a Palautordera. Perfecte les explicacions d'en Frances Mauri,ell i en Dani son uns apasionats de la meteorologia. Avegades hauriem de tocar mes de peus a terra i ser mes realistes,els mapes ja fa dies que deien que seria una entrada mes aviat seca.jo almenys no confiava gaire,tot el que ve d'el nord ja sabem que pasa.tret d'el Pirineu poca cosa,a no ser que tinguem rebuf que tampoc era el cas.Ja tinc ganes de veure desapareixer aquell tros d'anticiclo que sempre esta igual i no podem tenir altres situacions mes interessants que no sempre vent d'el nord. Salut i bon seguiment!

    Bona tarda a tothom! 15 mm a Palautordera molt ben caiguts ja que no ha parat en tot el dia. 6 graus de temperatura i un dia d'aqells macos i ho dic perque he sentit a la tele i al rac que avui era d'els dies mes tristos de l'any,sera per ells perque nosaltres es quan mes contents estem!! a veure si el dijous tenim alguna sorpresa,pero jo ho veig molt sec,esperm que els mapes canviin una mica mes a favor nostre. Salut i bon seguiment!!

    Bona tarda a tothom! si ens agafem els models al peu de la lletra acabarem boigos, cada sortida posen una cosa diferent,jo tal com esta l'anticiclo colocat i que no es mou no veig la tipica situacio de nevades a cotes baixes,tot pot canviar les proximes sortides, pero de moment jo no hi confiu gaire.A veure si el front de divendres ens deixa ja les primeres precipitacions de l'any que portem 29 dies sense caure una gota i encara no he estrenat el pluvi de la davis!! salut i bon seguiment!

    Bon dia i molt bon any a tothom! ja tinc instalada la meva davis vantage! pero em sembla que per estrenar el pluviometre tinc per dies,no hi ha manera de que ens poguem desfer de l'anticiclo,hem sembla que com sempre passa haurem d'esperar a finals de gener o al febrer per tenir moviment de veritat,ojala no sigui aixi i el tinguem avans pero els mapes no son gaire macos.Salut i bon seguiment! i felicitats a tots els Manels d'el forum!

    Bona nit i bon nadal a tothom! Aveure si piquem fort el Tió avui i que ens cagui uns mapes mes macos per els nostres interesos per que la veritat que treien la sortida d'ahir el vespre a mi personalment no m'agraden gens,nomes veig vent i fred sec i els que ens toca treballar al carrer no es gens agradable i que consti que soc el primer que voldria una nevada de metro!! Salut i bon seguiment!

    Bona nit a tothom! dia molt tonto avui, d'aquells que val mes que sorti el sol perque els nuvols son d'aquells poc productius.Jo tambe he regut avui la nova estacio Davis vantage que la oregon estava ja per el arrastre, aveure si aquets dies de festa la puc montar i que no passi com quant vaig comprar el hellmann que va estar una pila de temps sense ploure!!Benvingut LLuis palau ja som uns quants al forum de Palautordera!!Salut i Bon seguiment!

    Bona tarda a tothom! Avui primera glaçada de la temporada amb -1. Ahir va ser un dia historic aqui a Palautordera,ningu s'enrecorda de unes ventades de tramontana tant violentes i amb tantes destroses.No se quina explicacio tenia el que va pasar perque aqui el Montseny ens fa de barrera i en canvi el vent venia directe d'el Turo de L'home amb unes ratxes molt fortes.Si algu te idea de perque que ho expliqui ja que la pertorbacio que va passar no es que fos pecisament molt activa. Parlant d'el futur sembla que la pertorbacio d'el cap de setmana va massa al sud i no m'agrada gens la posicio de l'anticiclo que no es vol moure i nomes ens donara vent i mes vent. Saut i bon segiment!

    Bona nit! m'agrada la situacio que ens posa el GFS a partir de divendres, falten dies, pero sembla que podiem tenir força dies amb vents de llevant i precipitacions, i aixo ja semblaria una tardor de veritat i no el que estem tenint fins ara.Esperem que els mapes vagin amb aquesta tendencia les proximes sortides i no ens falli aquesta situacio.Salut i bon seguiment!

    Bona tarda a tothom! continuem amb l'avorriment meteorologic i amb aquesta tardor tant seca! i pensar que plou mes a canaries que aqui!! El GFS porta dues sortides que no m'agraden per la setmana que ve,ahir era mes maco i amb força aigua, avui mes aviat seria vent i la pluja seia forta un altre vegada al nord d'italia i els Alps,precisament alla que desde l'octubre porten alguns llocs de 1000 a 1500 litres i ja no en volen mes. esperem que tornin a canviar per els nostres interesos que ja seria hora! Salut i bon seguiment!

    Bona tarda a tothom! mare meva no hi ha manera que els mapes ens posin alguna situacio maca pels nostres interesos,com trobo a faltar aquells temporals de llevant que duraven dies,amb aquell cel gris i aquells nuvols que pasan hores i hores descarregant aigua,estem en els mesos mes plujosos i faran el ridicul al costat de l'estiu pasat que tots els pasan en litres.Ens ho varem pasar molt be amb tantes tempestes i ara toca avorriment, esperem que no tardi massa a venir un altre rat-xa bona!!Salut i bon seguiment!

    Bon vespre a tothom! sembla que mica en mica s'ha d'anar acabant auest estiu tant llarg i comencem la tardor de veritat, els mapes a llarg termini s'estan posan interesants amb posibilitats de tenir llevantades, cosa que ja toca i cada any costa mes de tenir,veurem si es va complint. El montseny avui semblava les rambles, voldria donar un toc d'atencio a la gent que va deixant deixalles per tot arreu estan en un parc natural i no respecten res,i aquets de la diputacio que si mirin una mica mes,que cada vegada que vaig a la font de Sant Marti hi ha una pila de brossa que porta mesos alla i ningu la recull,es molt trist que no sapiguem valorar la natura com cal!!Salut i bon seguiment!

    Bona tarda a tothom! i especialment a en Tramontana,moltes felicitats! En quant al temps val mes no mirar els mapes perque es per agafar una depre,en teoria el mes mes plujos de l'any, pero de la manera que pinta sera d'els mes secs de l'any,ahir vaig anar a buscar bolets i aquesta calor a fet molt mal,esta tot molt sec i si continua aixi ens tallara la temporada de bolets,tant be que anavem! Confiem en que els mapes canviin pero aquestes situacions no les solen fallar, Salut i bon seguiment!