Es veurà amb més magnitud?? A quines hores es pot veure???
Jo ahir vaig fer un intent d'observar-ho amb els prismàtics que tinc a casa (són 9 x 63) però amb la llum de la Lluna em va dificultar la seva visió. Quina és la millor hora per veure'l?
Bé aprofito a penjar una foto que he fet ahir de la Lluna quasi plena :woohoo:
Temperatura--> 9.6ºC Humitat--> 89% (A l'exterior està tot moll, amb aquestes humitats més altes el frare per fi pot reposar una mica el braç :lol: ) Pressió--> 1029.1 hPa Temperatura mínima (04/01): 8.9ºC Temperatura màxima (04/01): 18.3ºC
De moment amb temps anticiclònic que provoca dies de monotonia meteorològica amb dies assolellats i amb temperatures diürnes molt agradables. Bé haurem fins a més endavant per veure canvis més sucosos.
Us penjo un parell de fotos d'aquest cap de setmana, la resta a l'apartat de fotografies:
P1260138.JPG
P1260158.JPG
Què vagi bé la setmana i espero que no us portin molt de carbó els reis! :lol: :woohoo:
Aquests dies tenim un cometa brillant al cel, el C/2014 Q2 Lovejoy, ja és visible a ull nu des de cels foscos, mag. 5. Jo l'he observat des de Cabrils amb uns prismatics 16 x 70 , super xulo i facil de trobar per què està per sota orió i es pot agafar Rigel com a guia per buscar-lo. Us adjunto una imatge CCD feta des del meu observatori a Cabrils. C2014Q2-141220-213.jpg
Gràcies per la informació ASTEROIDE! Dintre d'una estona aniré a donar un cop d'ull a veure si també el veig :woohoo:
Us penjo un seguit de fotos fetes ahir de la sortida de sol que vaig presenciar juntament amb el TRUENO i el Marc_Rusi des del Tibidabo. La nostra intenció va ser la de poder albirar Mallorca, finalment no hi va haver sort. Després per la tarda hi vaig tornar però tampoc hi va haver sort. Espero que us agradin les fotos
Per si de cas no torno a entrar fins l'any que ve (ja queden poquetes hores per les dotze campanades :woohoo: ) aprofito a desitjar-vos un molt bon any ple de salut i que sobretot ens faci gaudir molt de la méteo! :woohoo:
I per la meva part, ahir per la tarda vaig tornar cap a Collserola, cap al Tibidabo de nou a veure si havia possibilitats de poder albirar la Serra de Tramuntana però finalment no va haver sort. Com segons l'Alfons Puertas de mitjana es pot arribar a veure Mallorca fins a 12 vegades a l'any segur que ho tornarem a intentar! :woohoo:
Deixo un parell de fotos i la resta les penjo a l'apartat corresponent
Avui hem fet excursió matinera a Collserola ... A les 8h estàvem al cim intentant veure Mallorca... però impossible, era una mar de núvols! Hem vist 4 avions i poc més... Això si, fred i amb un xic de vent que ha bufat, et quedaves ben glaçat! El cotxe marcava 1ºC. Després hem anat cap al Revolt de les Monges on la temperatura mínima ha estat de -3ºC fresca de la bona jeje
Bé el que compte és que ho hem intentat, i segur que tindrem més ocasions per intentar-ho. Deixo algunes fotos per que veieu la bonica posta de sol que hem presenciat :lol:
P1250973.JPG
P1250975.JPG
P1250976.JPG
P1250980.JPG
P1250984.JPG
I per últim la foto del Revolt de les Monges
P1260002.JPG
P1260003.JPG
Per cert! Molts ànims josep m. pastor. Tu i el TRAMONTANA sou l'ànima d'aquest fòrum i quan uns dels dos no participa us trobem molt a faltar.
Humitats com ja vaig comentar ahir molt baixes per sota dels 20% en molts casos i les Oregon arribant a 6% jeje. Un altre persona que es resenteix d'aquestes humitats és el pobre frare que està amb una dislocació severa de braç jeje. Aquí us deixo la nova entrada al blog de la botiga que porto : http://www.astromet.es/Blog/120-anos-del-fraile-mas-famoso/
Jajaja pobre frare que no descansa mai! :lol: :silly:
La vareta del meu frare no es trobava tan alçada per això però deu ni dó lo alt que es trobava!
P1250933.JPG
Un bon article per regalar durant aquestes festes!
Temperatures molt gèlides a hores d'ara arreu de Catalunya. Segons meteoclimatic:
ESCAT_tmp_v_2014-12-29.jpg
Aquí a Sarrià ara mateix temperatura de 5.5 graus i 13% d'humitat. Llàstima que el tema precipitació no ens acompanyi sinó el seguiment encara seria més emocionant! :woohoo:
Imatge de satèl·lit de la 01:00 UTC on es pot veure la massa d'aire fred que tenim a sobre:
Quines fotos més maques que aneu penjant, dignes de ser publicades en algun llibre o calendari
Us penjo algunes fotos que he fet avui tot passejant pel passeig marítim (per dir-ho d'alguna manera) de Llavaneres. No ha estat gens malament la posta de sol! :woohoo:
Abans de tot, enhorabona pels [size=24]1000 usuaris[/size] que ha assolit el fòrum! Ara a pels 2000! :woohoo:
Ara mateix temperatura 5.6ºC, humitat del 61% (avui al matí i a la tarda era del 31%) i la pressió (1012.7 hPa) augmentant progressivament. La mínima d'ahir va ser de 6.1ºC i la d'avui la estem fent en aquests moments, encara que sembla que la temperatura anirà baixant més. Demà al matí farà molt de fred!
Tot i que finalment no tindrem una fredorada de Champions, tal com diu en Canportabella podem estar contents amb aquest segon premi! Per guanyar la loteria encara tenim tot l'hivern per endavant. Però aquests dies tindrem fred del bo i això també es mereix un seguiment especial perquè en molts punts del Pirineu fins ben bé al litoral hi haurà glaçades! :woohoo:
El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.
I per dimarts això. Les glaçades encara s'acostarien més a la costa! :woohoo:
El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.
Per finalitzar us poso un parell de fotos per mostrar la bona visibilitat que hi havia avui des de Llavaneres. Us penjaré tot seguit alguna més a l'apartat corresponent:
algu m'explica lo de les avionetes???? o em diu on ho puc buscar???? graaaaaaaasies
Gabriel G.
Hola Gabriel! Quan anomenes això de les avionetes m'imagino que deus fer referència a la polèmica aquesta que hi ha al voltant sobre els anomenats "Chemtrails".
Vinga que no decaigui la festa! Tot just encara no ha començat l'episodi d'onada de fred i ja estem pessimistes pel que marquen els models a hores d'ara. La següent sortida potser milloren més! :woohoo: Sí pot ser de moment tema neu no el tenim gens garantit però com bé ens ha recordat el Gracienc tot pot donar un tomb. O sigui que de moment toca anar dia a dia i fent seguiment a través d'aquest fantàstic fòrum!
Us poso una foto que he fet avui aquesta tarda a Llavaneres:
P1250873.JPG
Dades actuals:
Temp 8.4ºC / H. 82% / P. 1006.8 hPa / Cel tapat / Fa una mica de ventet que augmenta la sensació de fred.
I per últim una curiositat. Normalment quan veiem neu el primer que ens ve al cap és fer un ninot de neu o fer boles de neu i tirar-les contra algú. Doncs hi ha una artista nord-americana, la Sonja hinrichsen que es dedica a fer dibuixos geomètrics de dimensions colossals sobre la neu amb l'ajut de voluntaris.Realment espectacular! :ohmy: