SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2014

  • Avuí seré egoísta, normalment no ho sóc, però és que aquesta xafogor INSOPORTABLE em comença a cansar i molt. Em refereixo a que és una situació que a mí, personalment, no m'agrada com a habitant de l'AMB, perquè veus tempestes, molt fotogènic tot plegat, les veus venir i ja en són 4 en tres dies que, en quan arriben a l'AMB, es desfan... jejeje. Dijous nit i divendres tarda es varen crear per Montserrat, venien direcció Barcelona (direcció NW-SE), molt llamp i prometia... i una vegada passat Castellbisbal direcció ciutat va i s'esfumen. Divendres nit i Dissabte igual, van baixant de nord a sud i una vegada entren al Vallès va i PUM, es tornen a esfumar. Aquets matí idem, aquestes de direcció SW-NE, resseguint el mar i a la costa de Baix Penedès Garraf amb cors vermells i quan arriba a l'AMB, es dissol. Coll...ns jajajaja

    És una mica frustrant, que voleu que us digui. Que sí, que els cúmuls de tempesta són molt macos, però quan les veus passar i no deixen més que quatre gotes i ni això, i a sobre has de suportar aquesta calor xafogosa ... és fa insoportable. Perquè el problema de tot això és la sensació tan carregosa que desapareix quan cau un ruixat. Però el ruixat no arriba, no refresca, tot està saturat, els cotxes bruts, i veus les tempestes allà.... :silly:

    Qüasi que prefereixo anticicló i així ni em molesto en mirar el recorregut de tempestes i així no em frustro, jajajajaja

    Feta aquesta pataleta (és la primera que faig en aquest fòrum) mig en conya que suposo que és fruit de la mala llet que em provoca tanta xafogor, veurem com evoluciona tot plegat els propers dies.

    Que dir que prefereixo activitat a altres llocs de Catalunya i aquí res que no res a cap lloc, està clar.

  • Bones!

    Bones tempestes per l'Alt Empordà!! de les poques comarques que estaven sense avís del SMC i pam!!! :P

    Aquí s'està ennuvolant molt ràpidament, té pinta que es pot formar alguna cosa si més no ben aprop. Els núvols estan creixent a base de be.

    Aquests dies he estat fora de vacances pel S de França, per aquí no ha fet pràcticament res, només 1 mm el divendres passat.
    Suposo que s'ha esperat a què hi sigui jo..... ;)

  • bona tarda des del barri del coll, temperatura actual 27º i cel sere.
    continua la xafugoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.
    aguanto de todo, calor, frio, etc. pero esto, tal como dice GERARDLH es insoportable.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bona tarda des de la via verda St. Feliu - Girona!,

    Us deixo una foto que acabo de prendre a l'alçada del final de la pujada de l'Alou, entre les Gavarres i les Cadiretes.
    Es pot veure la barreja de núvols que tenim ara mateix.
    Continua la xafogor.

    image_2014-09-08.jpg

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • EUMETSAT_MSG_MPE-westernEurope.jpg
    image2_2014-09-08.gif
    image2.gif
    EUMETSAT_MSG_IR039Color-all.jpg

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bona tarda.

    Bones tempestes per l'Alt Empordà i alta Garrotxa, Pirineu Lleidata i d'Osca i entrant per ponent. Ja noto la oloreta de les plantes aromàtiques de l'Alt Empordà remullades, amb un perfum captivador.

    Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 25,9º i 68% d'humitat. Cel amb força núvols mitjans i alts i cumulonimbus cap a diversos horitzons. Vent del sud-sud-oest de 5 km/h. Màxima 28,2º. Setmana realment xafogosa a força comarques, amb les temperatures de xafogor més elevades del present estiu. Si teniu "mono" de tempestes i us ho podeu permetre o teniu una estona lliure, feu com jo, agafeu el cotxe o fins i tot el tren (línia de Puigcerdà és força "bona") i aneu-les a buscar, però amb cura! Dissabte passat quan em vaig posar sota dels dos monstres tempestuosos vaig arribar a Barcelona ben satisfet, sempre amb ganes de que ho faci a la teva localitat, però més moderada, al menys temporalment.

    A partir d'aquesta setmana torno a penjar cada dilluns dos vídeos a "Oh my god" i un article a "Meteomania" els dimecres, tot a http://www.pico.cat

    Avui a "Oh my god" comportes obertes! i un clàssic de la meteo a Catalunya: https://pico.cat/v2/?lang=ca#/oh-my-god

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Hola Foreros !
    Jamas había escuchado que un Rayo Calcinara un coche completamente !!!! Y menos que el pobre chaval se lo acabara de comprar ... Mala suerte es Poco ... Ocurrió en Lleida ayer !!!
    No me acaba de Gustar la Situación de estos Próximos dias.. No es mi preferida por varias razones .... Veremos como evoluciona !
    Saludos.
    Branco.


    Enviado desde mi iPhone con Tapatalk

  • Bon vespre des de Rubí, ara mateix 26ºC i XAFUGOR....
    Bones tempestes les del alt Empordà! !!!!!!.
    Us deixo imatge de les últimes llums del dia.
    [Imagen bloqueada: https://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/08/3455b8732b21840e4acc7e1f622e943c.jpg].
    Bon seguiment.

    Sant andreu (bcn) 35 msnm;285.2litres/any;
    Litres/mes:31.2
    Rubí 155 msnm,338.6 litres/any;
    Litres/mes:99
    Enamorat del clima i paisatges de Castella i Lleó i EEUU.

  • Gràcies Mestre pel consell..aiii ja m'agradaria, de fet ahir vaig anar a Osona amb la familia i resulta que no es van presentar (sí, gafe total).

    Personeu el rotllo d'abans, però m'havia de "desofegar" després de tant cúmul i que mai arribi i, sobretot, la xafogor. Hi ha moments que tens la sensació que pots tallar l'aire amb un ganivet. Suposo que aquesta situació en qualsevol época de l'any hem resultaria atractiva, però ha coincidit amb aquest episodi de calor engoixant i ho juntes tot...en fi.

    Per cert, com ho veieu pel dia de la Diada? La family vol passar el dia a muntanya i a data d'avuí no tinc gens clara la previsió.

  • actividad electrica en el mundo (rayos)
    L_plot_global_map.jpg

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Granizo como un arroz redondo, hace un rato, y durante un par de minutos solo.
    Llevamos 11,6 mm y la intensidad máxima ha sido 199 mm/hr a las 20:00.

    2024: 616 mm; 2023: 322 mm; 2022: 249 mm; 2021: 363 mm; 2020: 811 mm; 2019: 469 mm; 2018: 929 mm; 2017: 362 mm; 2016: 540 mm; 2015: 387 mm; 2014: 530 mm; 2013: 579 mm; 2012: 506 mm
    http://www.meteovilanova.com.es/actual.htm
    Vilanova i la Geltrú

  • Hola Borrasca, sí, hacia mucho que no entraba. Espero que estes disfrutando del Pirineo, te estàs librando de un buen bochorno! :)


    Sí... pero tengo que volver antes del día 17, así que me va a tocar pasarlo mal unos días, sí o sí...

    2024: 616 mm; 2023: 322 mm; 2022: 249 mm; 2021: 363 mm; 2020: 811 mm; 2019: 469 mm; 2018: 929 mm; 2017: 362 mm; 2016: 540 mm; 2015: 387 mm; 2014: 530 mm; 2013: 579 mm; 2012: 506 mm
    http://www.meteovilanova.com.es/actual.htm
    Vilanova i la Geltrú

  • Han caigut 50 litres a Montblanc... deu ni do amb la tempesta.... avui és la nostra!


    A mi marido y mi madre les ha pillado en la autopista ..

    2024: 616 mm; 2023: 322 mm; 2022: 249 mm; 2021: 363 mm; 2020: 811 mm; 2019: 469 mm; 2018: 929 mm; 2017: 362 mm; 2016: 540 mm; 2015: 387 mm; 2014: 530 mm; 2013: 579 mm; 2012: 506 mm
    http://www.meteovilanova.com.es/actual.htm
    Vilanova i la Geltrú

  • Bon vespre!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:
    Temperatura: 24,9ºC
    Humitat: 92%
    Vent: Fluix, N (5,0Km/h)
    Temperatura de xafogor: [color=#ff0000]35,2ºC[/color]
    Punt de rosada: 23,4ºC
    Pressió: 1014 hPa.
    Temperatura mínima: 21,8ºC (09:06h)
    Temperatura màxima: 26,4ºC (17:01h)
    Estat del cel: Molt ennuvolat.

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bé! la previsió d'avuí s'està complint a la perfecció. Fortes tempestes a la ibérica, prelitoral i ara punts del pirineu.

    De cara a la nit o ja de matinada i amb els mapes actualitzats d'aquesta tarda, segueixo veient nova nit tempestuosa a la costa daurada i sud de la costa central.

    Vilanova i la Geltrú, terra tant de rebuf com de mestral