SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2013 - 2a. PART

  • Bon dia.

    Debat sobre l'escalfament del planeta (o no escalfament) amb empenta. Molt interessant. Tot i que evidentment no crec que us poseu d'acord. És bo, segons la meva humil opinió, que creiem en les nostres idees i les defensem, però sempre, en un raconet del cervell, hem d'admetre que pot ser estem equivocats. Fins i tot quan estem completament convençuts. Jo tinc les meves idees sobre l'escalfament global i les he expressades aquí. He entrevistat a gent que ha viscut amb inuits, que ha investigat durant anys la evolució del gel àrtic i antàrtic, amb un escocès científic que està vivint els darrers hiverns molt freds al seu país, i així podria posar molts exemples, alguns força evidents de l'escalfament i altres contradictoris. Crec que l'escalfament per causes antropogèniques ha sigut i és molt clar (us puc posar innombrables exemples d'arreu del planeta) però és cert que en els darrers anys hi ha hagut una tendència a frenar-se, He tingut llargues converses amb científics de renom com Javier Martin Vide...bé no vull allargar-me més però és un tema apassionant. Defensem les nostres idees però, repeteixo, incloent-hi alguns dubtes.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 19,4º i 76% d'humitat. Cel 1/8 de cirrus i estratocúmuls. Anticicló càlid sobre França i Illes Britàniques...i sobre nostre. Però ara ja tenim pràcticament unanimitat en els models i a partir de dimarts vespre o dimecres comença la retirada de l'anticicló. D'aquí a una setmana podríem estar emocionants...

    Us adjunto l'article d'avui a El Periódico amb la imatge que vaig incloure que és molt maca.

    Meteomania 1202 DE LA SEQUERA A LA INUNDACIÓ

    Fa una setmana comentàvem la gran sequera que pateix l'oest dels Estats Units. Colorado era un dels estats afectats. El dia 10 de setembre a la localitat de Boulder va començar a ploure registrant uns 40 litres. Estaven entusiasmats. Al dia següent va continuar plovent amb 45 litres més. Potser ja n'hi havia prou. Però la naturalesa no entén de desitjos humans. Als habitants de Boulder els esperava un malson. El dia 12 van caure torrents d'aigua amb més de 220 litres i així fins al dia 15. En menys de cinc dies gairebé 436 litres. La mitjana anual és de 526 litres. Una precipitació així en aquesta zona es dóna un cop cada 1000 anys. Per relaxar-nos una mica els convido a gaudir d'aquesta imatge captada pel fotògraf de cels nocturns Babak Tafreshi en l'altiplà de Chajnantor als Andes xilens a 5000 metres d'alçada i amb una atmosfera seca i gèlida: penitents de gel sota un dels cels més purs i nets del planeta.

    Alfred Rodríguez Picó

    chajnantor.jpg

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Si voleu fer rèpliques, no cal adjuntar tot l'arxiu anterior cada vegada. Podeu posar una part del text i no incloure les imatges i així per a alguns no costarà tan carregar la pàgina.

    Gràcies!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • [quote=Estoy negando el calentamiento porque actualmente no lo hay esta estancado o tambien tu eso me lo vas a negar. Los cientificos que dicen que no hay calentamiento que esta parado desde hace 15 años mienten y son tontos.Lo que cuesta a la religion calentologa ver la realidad del planeta. Estamos hablando en global en el conjunto del planeta y si la temperatura esta estancada es porque hace el mismo frio que calor porque si hiciese mas calor que frio la temperatura del planeta subiria. En resumen que todo lo que va encontra del calentamiento es mentira y falso y la verdad la tiene la religion calentologa los demas somos unos herejes que no sabemos lo que decimos y los cientificos que estan a favor del enfriamiento tendrian que arder en la hoguera por conspirar contra la religion establecida por la mayoria cientifica,que pena. ¿Hasta cuando seguiremos con este fraude cientifico?Un saludo.[/quote]

    Si me pides que piense que la gran mayoría de científicos son escoria manipuladora, lamento decirte que nunca vamos a estar de acuerdo. Me dices que hace 15 años que la tierra no se calienta, y sin embargo la moayoría de estos años en que "se ha estancado" el calentamiento, son años de récord, entre los más cálidos de la historia. Y no niego la desaceleración del calentamiento, que como bien dices muchos de esos científicos que demonizas, afirman, sin embargo lo que omites, es que muchas de las explicaciones que se dan al respecto, son relacionadas con el calentamiento global, y tambien dicen que se volverá a acelerar, y que este periodo es temporal, pero eso claro, no lo dices, prefieres pensar que somos fanáticos, y mentirosos....me hace gracia eso....mi gran crimen es pensar que el ser humano debe reducir sus emisiones de CO2....joder, que malo soy, junto con toda esta gran escoria de científicos!!! :evil: deberian quemarlos a todos.... :blush:

    Lo que digo es que hay cientificos que dicen que la temperatura del planeta va ha empezar a bajar y en las proximos años mas acusadamente y no te digo que es temporal porque no lo dicen. En cuanto al C02 es un gas beneficioso que se insufla en los invernaderos y que solo ha aumentado 20 ó 30 partes por millon desde hace 10.000 años. Ahora es de casi 400 partes por millon y en la epoca de los dinosaurios era de 3.000.¿Paso algo?No,hubo otra glaciacion y entonces el hombre no contaminaba porque no existia y con este ejemplo te vuelvo a repetir que son CICLOS NATURALES Un saludo.

  • MIG I LLARG TERMINI,

    El temps a mig termini no és gaire esperançador, pel que fa a una descens clar de les temperatures, com tampoc pel que fa a precipitacions cap a les nostres contrades. La clau la trobem a la gestació d'un curiós i molt potent anticicló groenlandès. Més típic del gener que no pas d'un final de setembre i principis d'octubre.

    Aquesta àrea d'altes pressions, bombeja aire molt fred procedent de l'àrtic cap a l'Atlàntic nord. Això el que fa es engegar tota una fàbrica de profundes pertorbacions. Tot plegat reforça una circulació zonal a latituds mitjanes (les nostres) amb moviments atmosfèrics de sud-oest a nord-est.

    llargTermini-1.jpg

    Per tant, les temperatures suaus o molt suaus ens acompanyaran uns 7-10 dies més. Amb pertorbacions a ratlla, tret d'algun front que ens pugui arribar: ben poques precipitacions podem esperar,

    Potser, més a llarg termini, les pertorbacions atlàntiques s'apropin més a casa nostre inestabilitzant l'atmosfera,

    En qualsevol cas: circulacions sinòptiques del sud-oest no acostumen a deixar gaires precipitacions a les nostres contrades,

    Salut!

  • Bon dia!!!
    Dies enrera us posava un mapa ple de garabots. Era el conegut model dels spaguetti. Us comentava que es veia clar un canvi de temps per final de mes.

    Doncs be, Tela quin final de mes ens espera. Fins divendres sol calor i mosques. A partir de dissabte s'obre periode llarg d'inestabilitat. I forta baixada de temperatures.

    Enveja sento de veure lo be que vau passarho ahir a Collbató. Jo no vaig poder anar per que aprofito els findes per reformar el pis i vaig molt liat. A veure a una proxima si puc anar.

  • bon día desde el barri del coll
    temperatura actual segons el meu oregon 19,1 graus

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bon dia!

    Dades a St. Feliu de Guíxols:
    Temperatura: 18,0ºC
    Humitat: 86%
    Vent: Moderat, N (14 Km/(h)
    Punt de rosada: 15,8ºC
    Pressió: 1023 hPa.
    Temperatura mínima: 15,1ºC (7:58h)
    Estat del cel: Una mica ennuvolat (3/8 ) (De seguida pujo al terrat i uns faig un parell de fotos)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • con referencia al calentamiento global o cambio climatico, bajo mi modesta opinión creo que son ciclicos,
    y que el planeta tierra sabe como regularse, es verdad que los gases de efecto invernadero tienen su infuencia pero tambien lo tiene la actividad solar.
    Ademas no nos olvidemos de los intereses que tienen las multinacionales que segun creo tambien tienen
    o pagan a cientificos para que se decanten por lo que les es mas provechoso.
    gracias.
    c onste que no soy un esperto en el tema, pero es mi opinión.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bon dia, cel sere i temperatura de 14ºC, la minima ha baixat fins a 11ºC, sembla ser que podriem tenir enrenou apartir de divendres amb pluges afavorides per l'aproximacio d'una Dana en alçada i aportacio de fluxe de xaloc mes aviat, segons lo GFS, BON TREBALL SI SENYOR, PER LA TASCA QUE ESTEU FENT L'EQUIP DEL PICO,FELICITATS, salut, B)

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Us deixo les fotos que acabo de prendre ara mateix. Predomi de núvols alts, amb alguns de mitjos.
    Per aquest odre, mirant cap el NO, S (amb un convidad que volava a tota pastilla) i E (la que més m'agrada)


    DSC_0767.JPG


    DSC_0768.JPG


    DSC_0769.JPG


    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • BUENOS DÍAS DESDE CALELLA DE P., TEMPERATURA ACTUAL 20.2ºC, MÍNIMA 16.2ºC, 82% HUMEDAD, 1024 HPA, DIRECCIÓN DEL VIENTO GREGAL FLOJO 5 KM/H Y EL CIELO CASI DESPEJADO. ME ALEGRO MUCHO QUE LOS QUE FUISTEIS A LA TROBADA LO PASASEIS TAN BIEN. BUEN SEGUIMIENTO.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia.

    Dades actualitzades de la estació del Barri Centre de Cornellà, a les 09:55'h.:

    -T 21.2ºC
    -HR 71%
    -T Xafogor 25ºC
    -Pressió 1025,0 hPa
    -Vent del ONO., 2 km/h
    -Cel 1/8, alguns núvols prims tant a l'interior com cap a la costa. Molt poqueta cosa.

  • Bon dia i bon diumenge a tothom !!

    Cel serè...amb algún cirrus... (marxo a la platge.. ;) )

    Temp. actual : 21,9ºC
    Humitat : 74%
    Pressió : 1024,4 hPa pujant
    Dew: 17ºC
    Vent:calma

    Salutacions

    Daph

  • Per fer un petit remember del 2001!!!

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    Bon video ! sols una cosa que m'intriga..el Mauri està igual! per a mí que ha fet un pacte amb el diable per tenir joventut eterna. :D

    Temperatura actuala Bergen: 12ºC

    Ha plogut durant la matinada, ara tapadot però no cau cap gota.

    Bergen - a la costa oest de Noruega, 2º ciutat del país i capital de la provincia d'Hordaland. Port d'entrada al Regne dels Fiords.

  • Bon dia companys!!
    Temp actual: 20,5ºC
    Humitat: 71%
    Pressió: 1026,1 hPa
    Vent: SSO 2 km/h
    Cel completament ras i serè
    Temp Min: [color=#0000ff]12,2ºC[/color] (07:58)

    Avui entrem a la tardor astronòmica, tot i que "l'estiu" es resisteix a marxar almenys en les temperatures màximes..sort de les mínimes que si son de tardor almenys del pre litoral cap a l'interior i Pirineu..
    Seguirem esperant canvis de temps importants!! Tot i que ja ens plantarem a l'Octubre gairebé
    Salut ;)

    Estació Meteorològica: Davis Vantage Vue. 305 msnm


  • Bon dia des de Sant Andreu (bcn), ara mateix 21.9ºC i 79% H, cel ras.
    Quins records, aquell 2001!!!!!!!!, me'n recordo d'anar-nen al poble (Salamanca) una setmana després. ...i a partir de Castellbisbal. .tot neu fins a Pina de ebro! !!!!!!!!!!! 240km seguits de neu! !!!!!!!!! :woohoo: :P ....lo de Lleida. ..espectacular! !!!!!!! Boira amb -6ºC tot fet un pastis de nata :silly: .....l'únic dolent es q es veien molts ocellets morts, x allà sobre la neu. :) les bestioles ho van passar molt malament.
    Us deixo imatge de les primeres llums del dia.
    20130921_075702.jpg

    Sant andreu (bcn) 35 msnm;285.2litres/any;
    Litres/mes:31.2
    Rubí 155 msnm,338.6 litres/any;
    Litres/mes:99
    Enamorat del clima i paisatges de Castella i Lleó i EEUU.