Bon vespre!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 13,8ºC
Humitat: 88%
Vent: Moderat, SO (12Km/h)
Punt de rosada: 11,8ºC
Pressió: 1005,9 hPa
Temperatura mínima: 8,8ºC (05:44h)
Temperatura màxima: 17,4ºC (15:18h)
Bon seguiment!
Bon vespre!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 13,8ºC
Humitat: 88%
Vent: Moderat, SO (12Km/h)
Punt de rosada: 11,8ºC
Pressió: 1005,9 hPa
Temperatura mínima: 8,8ºC (05:44h)
Temperatura màxima: 17,4ºC (15:18h)
Bon seguiment!
Bona nit a tothom!
A Esparreguera avui hem tingut el cel enterinyat de nuvols mitjans i alts, una altre jornada suau i vent feble en general, tot i que aquest matì bufava amb una mica mes d'intensitat.
A la espera de les possibles pluges de demá divendres, per la meva zona no espero una gran llitrada, sembla que recollirem entre 5 i 10 llitres segons la previsió. Tant de bò estigui equivocat i tinguem un día de pluja abundant!!
Temperatura 14,6%
Humitat 53%
Bon seguiment!
Enviado desde mi CPH2483 mediante Tapatalk
Bona nit,
Jornada de dijous que tornen a superar els 20ºC a un bon grapat de observatoris.
El ponent i baixes humitats hen fet enfilar els termòmetres, en canvi en zones litorals el garbí mes fresc a frenat les màximes.
b5fc0db7cf5c0c44b360266c7cd9e8ec
Rickrilian, quins pantans s'ompliran amb aquestes pluges ? seran nomès per treure la pols i petites regadetes superficials..
Bon seguiment
Bona nit.
Mínima de 2,2 i màxima de 16,3 a Lleida. Matinada amb cel lleganyós i ullades esmorteïdes de sol i predomini del cel gris a la tarda amb alguna gota. Sensació tèrmica de calor després de pujar clarament les màximes, i portar roba d´hivern. Ara 11,8 graus.
Bona nit, he fet una mirada ràpida a la situació de demà, gens engrescadora!, una vegada més ens arribarà el front aponentat, durant tot el dia de demà tindrem l'escombrada de l'aire preexistent, en situació de SW:
32d9a1ddd39b6b38d3a6febbcfb02f23
Mapa de vents a 700 hpa per demà al matí, vents de SW sense joc atmosfèric, O sigui ni convergències ni sisallaments que facin interactuar les masses d'aire, per tant només podem esperar plugims per condensació de les masses d'aire, d'aquí els registres minsos que en prou feines superan els cinc litres, una mica més a ponent i al sud .
Dissabte la massa freda en alçada ja començarà a entrar, plugims de matinada, i per la tarda a les comarques gironines sí hi haurà una mica de joc atmosfèric:
58a7f705bc32c979647a89eb9cde8ea6
Observem una divergència a 700 hpa, i quan esbrinem el perquè a 925 hpa:
cedeee0c63fcaf6e3960d01d0849ca26
Trobem un rebuf ben marcat, serà de curt recorregut, per tant amb poca càrrega humida, però farà enlairar-se una mica tota la columna nuvolosa fins els 700 hpa, per tant hi podrà haver una mica més de precipitació que a la resta del país, vaja, potser 15 a 20 litres!, que ja és molt pel que estem vivint!.
En fí, que no val la pena prestar-li més atenció!
Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 13,2ºC con 87% de humedad, viento del ENE a 2 km/h y 1001,6 Hpa, máxima de 17,4ºC.
Bona nit a tothom
Un altra jornada càlida amb màxima de [color=red]19,7[/color]ºC a les 14:06h i mínima altíssima de [color=blue]8,3[/color]ºC a les 7:27h. Temperatures d'abril a principis de febrer, bé, és el que hi ha.
Ara tenim:
T: 14,4ºC
HR: 54%
DP: 6ºC
PA: 1002 hpa
Finalment, una vegada més, es compleixen els pitjors mapes i de preci, rien de rien!!!. Plugims per mullar el terra, normalització breu de les temperatures i la setmana que ve, de nou anticicló i pujada dels termòmetres. Per plorar, companys, per plorar!! Al menys, i per trobar alguna cosa positiva, en pocs anys podrem celebrar el carnestoltes com si fóssim a Rio, en màniga curta i banyador, jajaja.
Salut i bon seguiment
Bona nit !
Dades actuals
Tempe: 15,1º C
74% hr.
1003 hPa
vent de l'OEST a 2 km/h.
cel serè
Dades extremes
Tempe màxima: [color=red]20,2º[/color] C a les 14.15 h.
Tempe mínima:1[color=blue]0,8º[/color] C a les 07.46 h.
Humitat màxima: 81% a les 19.05 h.
Humitat mínima: 48% a les 15.39 h.
Ràfega màxima de vent: 34 km/h. de l'OEST a les 16.00 h.
Bona nit, a diverses xarxes socials se li està donant molta importància a un "possible" escalfament estratosfèric, quan resulta que aquest hivern n'hem tingut un tou!.
En tot cas sense gràfiques farragoses us ho explico de forma més comprensible:
c866adf662a2cf4e1c68db27238864ea
Així tindrem el vòrtex polar estratosfèric en pocs dies, desconfigurat per que ha aparegut una pulsació càlida, aquesta pulsació ha aparegut per reflexe d'una massa freda a capes baixes que rotarà sobre sí mateixa.
Respecte al vòrtex allargat, quedeu-vos amb el volum que té.
f0400d23aadf475678be2bc3b5ff98fb
El dia 20 el vòrtex en el mateix lloc però ha perdut fred, comença a reduir el seu volum degut a que comença a perdre aire fred per subsidiència, a partir d'aquest dia començarem a tenir un nucli anticiclònic extrany al nord d"Europa. La pulsació càlida contínua al seu lloc.
c86887d8d41e2efdb446d2f85345bfd3
Però el dia 21 la pulsació càlida augmentarà i ja la podrem considerar un escalfament estratosfèric, a capes baixes la massa freda ha augmentat, contraïent-se més i fent baixar totes les Ones planetàries al seu damunt, el que provoca l"escalfament al vinclar les ones planetàries entre cinc i set km avall, el que li incrementa per deu la pressió i provoca un descens adiabàtic sec brutal (com un efecte fohen que provoca un escalfament de 30 graus).
El vòrtex polar estratosfèric continua perdent fred per subsidiència, el que vol dir que alimenta el bloqueig anticiclònic al nord d'Europa.
60ae6a8bc6052f2f8d3d4c2b8bb762a7
El dia 24 l'escalfament s'ha refredat, per tant el vinclament de les Ones planetàries s'ha reduït, el que vol dir que la massa freda a capes baixes ha perdut pistonada i s'ha inflat una mica (ha perdut contracció, s'ha escalfat i ha perdut densitat, inflant-se de volum).
El vòrtex polar s'ha disgregat i s'ha reduït notablement, tot el fred perdut l"hem rebut per subsidiència alimentant aquests anticiclons extranys, ara quedeu-vos amb la ubicació d'aquests dos nuclis i de la pulsació càlida:
b3a326282f287becd5fa75ef347f9a7a.
Aquí ho teniu!, els dos anticiclons extranys just a sota dels dos nuclis polars estratosfèrics i la massa freda que havia creat la pulsació càlida!.
Si seguiu la seqüència de moviment dels mapes es veu molt bé aquestes relacions.
Ara bé, ens repercutirà en quelcom aquesta situació?, doncs per ara no, ja veurem més endavant .
Bon seguiment!
Bona nit!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 13,8ºC
Humitat: 89%
Vent: Fluix, SSO (10Km/h)
Punt de rosada: 12ºC
Pressió: 1003,7 hPa (baixant ràpid)
Bon seguiment i fins demà!
Bona nit. Entre 25-30 mm és la pluja que pot caure a Girona el dissabte que he vist que ho deia un forer, tant de bo sigui així i es compleixi la previsió, però hauria de caure molta més precipitació a les capçaleres dels rius, sobretot de les conques internes, sense oblidar-nos del Pirineu de Lleida, que en aquesta situació de baixa amb vent del sud serà on plourà més intensament, sobretot vessant sud però també Prepirineu demà, i fins i tot Val d'Aran més de cara a dissabte.
Ara tenim una temperatura molt suau pel vent i els núvols, 13,3ºC a Salt, ahir 21,7ºC i 4,3ºC d'extremes, a les Deveses 0,4ºC de mínima. Aquest febrer si acabés avui dia 9 seria el més càlid a Girona des de 1884 (inici de la sèrie) amb 13,8ºC de temperatura mitjana a Girona-Sèquia, el més càlid 2021 amb 13,3ºC. Evidentment als afores la temperatura és al voltant de 2,3-2,7ºC més baixa que a Girona-Sèquia, l'illa de calor urbana és molt intensa aquest febrer.
Bon dia
Temperatura de 13.0 graus
Humitat 63%
Pressio 1000 hPa
Pluja 0.0mm
Vent 8.2 Km/h
Buenos días desde Piera,
Datos actuales:
Temperatura 9.8 C ( mínima invierno -1.2 / mínima año -0.7 )
Humedad 83%
Presión 1001 hPa
Precipitación ayer: 0.0 mm. - Anual 29.5 mm
Cuando he salido del Parking estaba el suelo mojado y llovía un poco, el lunes os paso datos si recojo algún litro.
Precipitación 2023 - 315.50 mm
Buen seguimiento
Bon dia
Dades d'ara a Torrelles
Temperatura 11º
Humitat 83%
Pressió 998.7hPa
Plou feble , portem recollits 0.8mm.
I a La Molina
Temperatura 2.0º
Humitat 90%
Pressió 993.9hPa
Bon seguiment.
Bon i ventós dia!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 15,4ºC
Humitat: 63%
Vent: Moderat, SO (20Km/h)
Punt de rosada: 8,4ºC
Pressió: 997,9 hPa (baixant)
Temperatura mínima: 13,6ºC (01:30h)
Estat del cel: Cobert.
be803fc46c944d820ea9dc92f55e45d6
Bon seguiment!
Muy buenos días desde Puigcerdà, amanecemos con cielo cubierto una temperatura de 4.1ºC y una humedad del 84%, han caído 4 gotas en la Cerdanya dejando las cumbres algo blanquecinas. Saludosss...
Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel cobert amb plujims, sensació tèrmica de fresca i vent suau de ponent. Les dades actuals són: 12ºC, 999hPa i 77% d'H. La mínima d'avui ha sigut de 11ºC. La màxima d'ahir va ser de 16ºC. Els plujims encara no han deixat registre, han deixat el terra moll. Esperem que això xontinui i vagi fent durant tot el dia... perquè es molt necessari. Salut i bon seguiment!
Meteopineda, pensava que l'episodi seria més generós. De totes maneres, esperem a veure que fa, potser ens sorprèn i tot.
Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 10,6ºC con 92% de humedad, viento del NNE a 5 km/h y 995,8 Hpa con 14 W/m2, mínima de 10,3ºC, va lloviendo de ir haciendo, 7,0 mm.
Bon dia. Des del meu absolut desconeixement meteorològic observo, des de fa ja mesos sinó dos o tres anys que, cada cop que hi ha una situació d'inestabilitat a Catalunya, apareix la que anomeno 'maledicció de l'Empordà'. Sempre es forma, si em permetreu la boutade, aquest 'anticicló pluviomètric' davant el Cap de Creus el resultat del qual és que a l'Empordà acaba caient misèria i companyia si és que cau alguna cosa. Sé que la memòria es traïdora i les 'sensacions' porten a l'engany, però és una situació que veig que es repeteix insistentment. Hi ha alguna explicació? Casualitat? Haurem de començar a pensar amb els chemtrails de l'aeròdrom d'Empuriabrava? (és broma). Per què sempre es forma aquesta no-taca de precipitació en aquesta precisa latitud i longitud?. Gràcies. 230062f8565b75618b6497750b425a7a
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!