SEGUIMENT METEOROLÒGIC - OCTUBRE 2021

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 22.4 a les 15:54
    T. mín. 14.6 a les 4.26
    T. actual 14.9, humitat 96%

    Seguim amb temperatures elevades per l'època, demà això s'acaba. Ja veurem si plou, ja toca, però amb la ratxa que portem aquest any...

  • Avui hem tingut una de les temperatures mínimes més altes de l'any a Girona-Hortes de Santa Eugènia, 17,6ºC, el promig de les mínimes del juliol i agost és de 15,2º (període 2010-2021), per tant calor d'estiu de nit si només mirem el valor tèrmic. El que passa és que amb el vent que ha fet la nit pasada i ara, vent amb ratxes de 30 Km/h i mitjana de vent (màxima de 45 Km/h a Girona-Barri Vell, 61 Km/h a Sarrià de Ter), vent del sud, ara tinc una mica de fred al sortir al carrer en màniga curta i això l'estiu no em passaria tant, no només perquè no fa vent, sinó perquè a aquesta hora la temperatura seria més elevada, ara 19,6º, 80 % a Sarrià de Ter. Mínima de 18ºC a Sarrià de Ter i màxima de 25,9º, extremes de 26,1º i 17,7º a Salt, 25,4º i 17,6º a Girona-SMC, 25,4º i 18,2º a Girona-Parc del Migdia (AEMET). Al centre de la ciutat, obviament no hem tingut gairebé gens d'illa de calor urbana pel vent, quan bufa vent crea turbulències i dissipa la calor generada pels edificis i vehicles de la ciutat. Ara tenim 7/8 Sc, de dia ha fet força sol, amb Ac, Cu, Ci, Cs i Cc (7/8) a les 18 h.
    Demà ja començarà a baixar la mínima, pronostico 22º i 15º al centre de Girona (mínima fins les 9 del matí) i probablement a les 23,59 hores de demà ja tinguem 12º, ja que demà al vespre és quan començarà a entrar la massa d'aire freda, i a més segurament haurà plogut.

  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 19,4º C
    78% hr.
    1017,4 hPa
    vent en calma
    cel serè


    Dades extremes

    Tempe màxima: [color=red]23,9º[/color] C a les 16.08 h
    Tempe mínima: [color=blue]17,2º[/color] C a les 0519 h.
    Humitat màxima: 90% a les 05.41 h.
    Humitat mínima: 66% a les 16.00 h.
    Ràfega màxima de vent: 32 km/h. de SW a les 14,24 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 18,7ºC con 81% de humedad, viento del NW a 2 km/h y 1014,9 Hpa, ayer máxima de 22,2ºC, hoy subirán por el viento recalentado.

  • Bon dia a tothom

    Dades d'ara a Torrelles

    Temperatura 15º
    Humitat 96%
    Pressió 1016.1hPa

    Cel serè.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 19,7ºC con 64% de humedad, viento del N a 42 km/h y 1012,9 Hpa con 5 W/m2, mínima de 15,7ºC, ya tenemos al mestral nuevamente por aquí, lo único que sabe hacer este mes.

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel serè amb algun núvol prim, sensació tèrmica temperada i vent suau de gregal. Les dades actuals són: 18ºC, 1015hPa i 81% d'humitat. La mínima d'avui ha sigut de 17ºC. La màxima d'ahir va ser de 23ºC. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.


  • Pots demanar les dades a l'SMC o AEMET. També pots anar a Can Bruixa i demanar dades, tenen dades des de 1987, és Barcelona. Infomet tanbé té dades des de 1998,
    Avui mínima de ple estiu, 17,7º a Sarrià de Ter, sort que la màxima no serà d'estiu, ara 22,5º, 75 %, 17 Km/h del sud, amb ratxa de 61 Km/h a l'ajuntament. Molt vent. Ara 1/8 Ci.

    Ostres dons moltissimes gràcies Meteosat71! Em seran molt útils aquestes fonts que m'has passat ja que les que comento posa màximes i mínimes, i si el dia va ploure i part de comptar. Les de meteocat encara són pitjors, posen mínimes i màximes mensuals. Després pots demanar les dades però clar, s'ha d'afluixar la mosca... Com diuen per aqui, pagant Sant Pere canta!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Bon dia

    Per aqui un dia de tardor amb cel ben tapat de boira alta,molta humitat (per sort) i 15ºC,bufa un lleuger SW ...Per lo menys en Jaume de Picassent si que en sortirà beneficiat d'aquest canvi...al litoral pot ser també arreplegan algo..la resta dels desdixats haurem de siguir esperant a Tots Sants,on encara brilla l'estel de la pluja,anirem resan per que aquesta llum no s'apagui aquests 10 dies que falten..per que no faig broma,però pot ser si que haurem d'emcomenar una precessó a com les que es feien el segle passat per aqui:blush: :blush: :lol: :lol: ..apa,imatges d'avui matí per les terres altes,on el bosc es conserva ( Comabella),la sogre diu que som a l'època dels arrupits,tot i que aquests dies no ha fet fred,a partir del vespre ,entrarem ja a la tardor tèrmica per força dies.
     775b18d9637f96cb1501c12156a73636 f4a1daa238c709a9383a46f77805bbf9

  • Ostres dons moltissimes gràcies Meteosat71! Em seran molt útils aquestes fonts que m'has passat ja que les que comento posa màximes i mínimes, i si el dia va ploure i part de comptar. Les de meteocat encara són pitjors, posen mínimes i màximes mensuals. Després pots demanar les dades però clar, s'ha d'afluixar la mosca... Com diuen per aqui, pagant Sant Pere canta!


    Si demanes les dades al Meteocat no te les faran pagar. Jo ho he fet.
    Avui 15,1º de mínima a Sarrià, 21,1º de màxima, ara 19,6º, temperatures més baixes, però encara superiors les normals, sobretot les mínimes. Ara cel tapat d'As, St i Sc, vent de gregal de 6 Km/h.

    He mirat els mapes a molts dies del CFS i apunta a un gener molt càlid amb anticiclons càlids i adveccions de ponent i sud-oest i un febrer fred amb adveccions del nord-est, cert és que són mapes molt poc fiables, a tants dies vista, però és una tendència. De fet és lògic que tinguem un febrer fred, hem tingut els últims 3 febrers molta més calor de la normal, amb molts rècords de calor tant de màximes com de mínimes.


  • Si demanes les dades al Meteocat no te les faran pagar. Jo ho he fet.
    Avui 15,1º de mínima a Sarrià, 21,1º de màxima, ara 19,6º, temperatures més baixes, però encara superiors les normals, sobretot les mínimes. Ara cel tapat d'As, St i Sc, vent de gregal de 6 Km/h.

    He mirat els mapes a molts dies del CFS i apunta a un gener molt càlid amb anticiclons càlids i adveccions de ponent i sud-oest i un febrer fred amb adveccions del nord-est, cert és que són mapes molt poc fiables, a tants dies vista, però és una tendència. De fet és lògic que tinguem un febrer fred, hem tingut els últims 3 febrers molta més calor de la normal, amb molts rècords de calor tant de màximes com de mínimes.


    Gerard; el "llogic" no sería tenir nomes un Febrer Fred si no tots els mesos, absolutament tots de bat a bat, d´hivern freds/molt freds i a mes plujos (i evidentment que no serà aixi) per que portem molt molts de temps, per no dir anys, coleccionant desviacions + mes darrere mes any darrera any sense pausa. I això es greu.

  • No mintamos porqué eso no es verdad, qué tú hablas como si los 12 meses del año fuesen todos con anomalías positivas de +3ºC / +4ºC cada mes, cuándo hay de normales e incluso por debajo de la media cada año.

    Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 23,7ºC con 46% de humedad, viento del N a 14 km/h y 1013,3 Hpa con 591 W/m2, viendo mapas tiene pinta que octubre acabará el más seco en estos últimos 33 años (desde 1988) por esta zona.