SEGUIMENT METEOROLOGIC - SETEMBRE 2020

  • Bona nit, finalment no puc dir que m'hagi quedat a zero a Molins de Rei, ara mateix està plovent!, bé..... plovisquejant!, això no estava previst :
     7f457a730fedc46aea54eaba39eddcce
    Aquests plugims sorpresius sobre el tram central del Baix Llobregat no és el que esperava avui!, tenen una gènesi diferent, són plugims per condensació, degut a que aquí no ha plogut aquesta nit la temperatura s'ha quedat alta, de 20 graus!, per tant s'ha quedat una massa càlida a les capes baixes estancada,
     68d0bb1a82ce61a8dcee1dd5bc34a373
    No fa gens de vent per endur-se aquest aire càlid.
    Però a capes mitges sí que està entrant l'aire fred, ho podem veure en el mapa d'humitat a 700 hpa :
     82803b5f2a8e6e105fec368756327fa9
    Aquesta llengua freda i seca ha travessat tota Catalunya des de l'Aragó i ja es troba arribant al litoral.
    Per tant aquesta massa freda s'està passejant per damunt de la massa càlida d'arran de terra, i en la seva fricció està refredant la part superior de la massa càlida, creant una capa de boira entorn els 700 a 1000 m d'alçada que es condensa i precipita aquestes gotes minúscules.
    Curiós!, això és més propi de l'hivern que no pas de l'estiu en que encara ens trobem!.

    Dels 40 litres previstos per l'Arome finalment m'he quedat en 0,2!!!!

    Així es la vida!, no tinc registres dels patacs que han caigut a la costa, segurament hauran estat importants com la llampegada!.

    Bon seguiment!

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 18º
    Humitat 95%
    Pressió 1015.9hPa

    Cel tapat , aquesta nit ha fet un ruixat que ens ha deixat 1.8mm.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 18,2ºC
    Humitat: 63%
    Vent: Moderat, N (14Kmh)
    Punt de rosada: 11ºC
    Pressió: 1016,8 hPa
    Estat del cel: Molt ennuvolat.
    Temperatura mínina: 16,4ºC (04:50h)
    Precipitació des de les 23h de la nit passada: 7,2mm (5,9 des de les 00h: )

    Sortida del sol d'avui (Font: Elena García)

    c3b1b2a776ab10c5d9c9ba6947b27b14

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon día, cel variable i 15,7°, es veía venir plujes a la costa i zones clasiques del nordest i lo pitjor si no hi ha un gir, no es preveu plujes generals arreu, els propers dies,salut!!

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Bon dia i bona setmana!

    Avui començem amb cels tapats i una temperatura mínima (actual) de 17°C. La nit ens ha deixat 2mm amb un parell de ruixats d'entitat cap a la 1h de la matinada.

    Enviat des del meu CPH1951 usant Tapatalk

    A Rubí,160 msnm.

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 18,2ºC con 58% de humedad, viento del N a 35 km/h y 1015,1 Hpa con 25 W/m2, continua el mestral, mínima de 17,3ºC y racha máxima de 98 km/h.

  • Amb quines ganes esperava tempesta amb molta aigua a Barcelona... I ha quedat en pràcticament res, al menys a Ciutat Vella...

    El que hem de patir els aficionats a la méteo... :(

    :lol:

    Barcelona habéis pillado entre 40 y 80 mm muchísimas zonas... decir que a quedado prácticamente en nada...

  • Bon dia,

    Un altre que s'ha quedat amb 0.2 mm al marcador. Ja sé que no havia de caure una litrada però una mica més si que m'esperava.

    Ara mateix 18.4ºC i fent la minima es nota que hi ha entrada freda mínima molt tard.

    Ara per ara té pinta d'un setembre secot encara que falta molt per acabar el mes, veurem....

    Jo ja espero el gran mes d'octubre, aqui no falla mai.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 19.5ºc, mínima 16.3ºc, 55% humedad, 1017 hpa, viento de tramontana 18 km/h y bastante nublado. Esta noche ha llovido solamente 2 litros. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel mig cobert, sensació tèrmica temperada i vent suau de mitjorn. Les dades actuals són: 19ºC, 1017hPa i 64% d'humitat. La mínima d'avui ha sigut de 17ºC. La màxima d'ahir va ser de 30ºC. Ahir a la nit van caure ruixats intermitents a partir de les 22h, a partir de les 23h es podien veure llamps direcció est, la tormenta estava a mar, tota la nit o una part de tant en tant es veien flashos, la tormenta elèctrica estava lluny ja que a penes es sentien els trons. Aquest episodi ens ha deixat 7 litres i una fresca molt agradable. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Bon dia,. Les tempestes han passat de llarg de Sarrià de Ter, 0,4 mm avui ahir pluja inapreciable. En canvi 14,2 mm a Santa Coloma de Farners i 35,4 mm a Banyoles. Allà si que han tingut bones tempestes la passada nit, Ha refrescat, 15,1º de mínima, ahir la mínima a mitjanit, 17,5º. Ara 7/8 Sc, calma i visibilitat excel·lent, si és tot el que ens ha donat la gota freda, vaja decepció. Ahir em vaig llegir el llibre Gota fría de Maria del Carme Llasat de 1991 i ja ho posa que sovint sota la gota freda no plou gaire o no plou és al marge NE on plou més. Aquest llibre és fruit de la seva tesi doctoral llegida el 1987. Encara està vigent aquesta tesi, tracta molt profundament la relació entre gota freda i aiguats. La majoria d'aiguats a Catalunya no estan associats a una gota freda!! Això és una de les afirmacions que faig, ella analitza em sembla 16 casos i només 4 tenen gota freda, 20 de setembre de 1971 (Catalunya, 19 d'octubre de 1982 (València), en canvi 6 de novembre de 1982 (Pirineus) o 11d'octubre de 1970 no eren gota freda.

  • Amb quines ganes esperava tempesta amb molta aigua a Barcelona... I ha quedat en pràcticament res, al menys a Ciutat Vella...

    El que hem de patir els aficionats a la méteo... :(

    :lol:

    Bon dia , home 29 mm no es prácticamente res, je je, aquí al Carmel 18 recollits, la grossa aquesta vegada de l'aeroport cap a baix, però això encara no ha acabat, bon seguiment!!


    Enviado desde mi Redmi Note 5 mediante Tapatalk

  • Bon dia,

    Ahir per la nit, vaig anar a dormir veient la llampegada llunyana en direcció al Garraf, però amb el cel ben seré a sobre de Vilanova...La sorpresa ha estat quan sobre les 5 h de la matinada m'he despertat amb el so del fort ruixat que ens estava caient. També es podien sentir alguns trons molt llunyans en direcció a la mar.
    Finalment han caigut 29 L, amb moments força torrencials. Gens malament per haver anat a dormir pensant que no ens afectaria la situació !

    Ara tenim un cel cobert ben gris amb una temperatura de luxe, 20 ºC, un 74 % d'humitat relativa i 1020 hPa.
    Adjunto captura del radar en el moment que ens afectava el fort ruixat.

    Bon seguiment !

    afb5997cc4452aa59f9e9af3a24168e7

    Q