ANALISIS I PREVISIONS METEOROLOGIQUES - ESTIU 2020

• Obrim aquesta nova secció per a que pogueu fer les vostres previsions metereològiques i analisis corresponents. En aquesta secció no s'accepten ni plors ni lamentacions. Qualsevol publicació que no tingui res a veure amb el tema serà eliminada.

• Bona tarda, doncs m'estreno en aquest nou fil.
    Des del pantà de Sau on hi passo uns dies, he observat potents nuvolades molt al nord, ha resultat que estaven a la vessant francesa!
    72251f9c38027bbed7a30339c5857c22
    Imatge de radar de les 19 hores, no obstant s'observa un parell de nuclis que comencen a adquirir potència saltant entre el Ripollès i l'alta Garrotxa i també l'extrem nord de l'Alt Empordà.

Sí analitzem els models, trobem que a les 19 hores una petita llengua de - 10 graus a 500 hpa llepant el Pirineu Oriental.
    5333c5addec0ab84b369ca6758b921af
    I si baixem de cota a 850 hpa hi trobem això :
    11e4ae0c0822e2c2748634c35a5f3e69
    Una massa càlida de 22 graus que es apretada des de ponent (per la vessant francesa) per una massa molt més fresca!
    Per tant per qüestions de densitat aquesta massa fresca empeny elevant la massa càlida que es troba a la vessant francesa:
    45f86e1adf79025b903ec3a2b4f9c499
    Vents a 925 hpa, he marcat amb una fletxa el que crec que està passant, tot i que els models no ho acabaven de veure, deixaven les precipitacions importants a la vessant francesa degut a que no marcaven una entrada clara cap a nosaltres, (la meva fletxa taronja). Per tant aquella massa fresca a 850 hpa ha fet elevar l'aire càlid que s'ha trobat davant fent-lo saltar per damunt dels Pirineus (que han fet un efecte palanca efectiu), i aquest aire elevat s'ha trobat amb la llengua freda a 500 hpa, en conseqüència aquella tempesteta incipient a les 19 hores s'ha convertit en una potent tempesta! :

NOTA: veig que hem de corregir la càrrega de fotos, no em deixa posar la imatge del radar!!!