SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MAIG 2020

  • Ya pasamos del 90% de agua acumulada en los pantanos Catalanes :) <a href="https://www.embalses.net/comunidad-10-cataluna.html"><img border="0" src="https://www.embalses.net/webmasters/gen-comunidad.php?a=10" title="Embalses.net - Estado de los embalses y pantanos de España"/></a>

    Os paso mapa actualizado de acumulaciones previstas para los próximos días. Saludosssss...

    [Imagen bloqueada: http://images.meteociel.fr/im/7972/210-777SP_wqy3.GIF]

  • Bon dia des de Palazuelos, ahir a la nit vaig anar a dormir plovent i m'he llevat que queien algunes gotes, uns 4 litres més recollits :) Ja portem 30 aquest mes, a veure si els propers dies s'anima, ja queden pocs per a poder fer la mitjana (66 litres a Segovia). I segons el GFS la setmana vinent, si més no els primers dies, seria força estable.

    Mínima 6,9ºC i ara tenim el cel ennuvolat i les següents dades:

    8,1ºC
    94% d'humitat
    1006 hPa.
    vent en calma

    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bon dia,

    Dies macos de (gairebé) cada dia un raig. Aquesta matinada passada, una tempesta maca i breu, ens ha deixat trons i llamps, i 5.6 mm de pluja.

    Diumenge vam recollir 12.3 mm al llarg d’un dia gris i meravellós, i sembla que trencant el rècord d’aire net a la ciutat de Barcelona des que es tenen dades (crec que des de l’any 1990).

    Ara mateix, 14.7C i 92% d’humitat. La mínima ha estat de 13.5C.

    Que passeu un bon dia,

    TFJ


    Sent from my iPad using Tapatalk

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 18,5ºC con 57% de humedad, viento del N a 34 km/h y 1001,2 Hpa con 541 W/m2, poca cosa al final está madrugada, 4,2 mm, a ver si lo de mañana deja más.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 18.6ºc, mínima 14.7ºc, 80% humedad, 1003 hpa, viento de mestral 27 km/h y ahora se ha despejado, esta madrugada ha llovido un poco 0.50 litros. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia.

    Sol a Lleida amb cel transparent i alguns cúmuls decoratius que amaguen el sol intermitentment. La mínima ha estat de 14,4 graus i ara en tenim 18,2. Cap a les vuit es veia el cel completament dividit entre dos, amb la meitat oest serena i la meitat est ennuvolada, però només el quart més oriental amb núvols compactes, reflex del front que anava marxant.

    Aquesta nit ha plogut recollint-se en total gairebé vuit litres. Ha estat una pluja molt ben caiguda, d´anar fent. Haig fet aquest matí una passejada per l´horta, i a banda de veure el cereal tombat, també he vist alguns camps de pomeres plens de bassals. Verd esclatant del terreny, un cop capçades i herba netejades per la pluja, Malgrat que alguns vegetals comencen a esgrogueir-se seguint el seu ritme vital.

  • Bon dia,

    Ahir per la nit van caure quate gotes, ni tan sols ho reflecteix el pluvio. Això si, l'espectacle de llamps a sobre el mar, espectacular ! (Disculpeu baixa qualitat foto, només es testimonial...)

    2eef990228290e08d0fdc0fe200ae5fe
    Dades actuals:

    - Temp: 20'8 ºC
    - Pressió: 1010mBar
    - Humitat: 60%

    Bon seguiment !

    Q

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 20,1ºC con 70% de humedad, viento del WSW a 14 km/h y 1001,1 Hpa con 302 W/m2.

    El mar esta mañana.

    [Imagen bloqueada: https://i.imgur.com/wo5MzOn.jpg]

  • Bona tarda des de Palazuelos, després d'un matí ennuvolat i amb algunes gotes, al migdia s'han obert clarianes que permetien que el sol escalfés de valent.

    Mínima 6,9ºC i màxima 15,2ºC, ara tenim:

    13,3ºC
    66% d'humitat
    1004 hPa.

    Us poso unes fotos de la passejada del migdia, primer amb cel ennuvolat i després amb clarianes, i les flors del cantueso que està en seu moment més florit i aromàtic.
     657ef222349878e4568b9aae7da6395e 75a0b36bd9f7452f99f58fe1470df52a 61e42806e71afe881f9fdea2309858fc
    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bona nit,

    Ja ben entrats en el mes de Maig, veiem la evolució pel que fa a l'anomalia humitat del sòl en el continent, setmana del 22 Abril i 6 Maig.

    Amb lleugeres diferències en algunes zones, en general segueixen dominant a la península ibèrica terrenys més humits del normal, per contra a gran part del continent-zona central persisteixen els sòls més secs.
    77a9fd123fc0965296698d298ad75fd7a0612c419c0341954a8accc6bb0dad9a

    I tal com es presenta aquesta setmana, les precipitacions continuaran regant àmplies zones peninsulars els propers dies, i pel que fa a Catalunya les zones tradicionalment més seques LLeida-Tarragona, sembla que amb la situació de fluxe sud en alçada, pot afavorir novament que siguin les més beneficiades per les pluges.

    Bon seguiment

    No s’observa gaire detall a nivell de Catalunya, però semblaria que estem majoritàriament a la banda humida del que seria normal: entre 0 i 1. Genial per recuperar-se una mica de sequeres acumulades als nostres aqüífers.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  • Bon vespre!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 18,7ºC
    Humitat: 80%
    Vent: Moderat, SO (28Km/h)
    Punt de rosada: 15,2ºC
    Pressió: 1004,2 hPa
    Estat del cel: Serè.
    Temperatura mínima: 15,7ºC (08:17h)
    Temperatua máxima: 21,7ºC (17:03h)
    Màxim cop de vent: 44Km/h (SO), a les16:18h)
    Precipitació des del 00h: 0,3mm

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona nit.

    Finalment hem tingut una máxima de 22,8 graus. Dia molt agradable. Fins a primera hora de la tarda creixien nuvolades que no es desenvolupaven verticalment però que provocaven un dia molt variable. Des de fa unes quatre hores el cel clar i transparent, és el que predomina, i com que no fa gens de vent, la sensació és de benestar.

    Ara tenim 21,2 graus i només s´albiren núvols poc importants cap alguns sectors de l´horitzó pirinenc.

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 19,6ºC con 71% de humedad, viento del WNW a 16 km/h y 1002,1 Hpa.

  • Bona nit desde Gelida
    Dades d´avui dimecres:

    Temp. mínima 14.5ºC (+2.7ºC respecte ahir)
    Temp. màxima 23.3ºC (+1.9ºC respecte ahir)
    Humitat mínima 45% a les 15:11
    Humitat màxima 85% a les 03:55
    Pluja 0.2 mm.
    Vent màxim 24.1 km/h a les 16:42

    Dades actuals:

    Temperatura 17.4ºC
    Humitat 72%
    Pressió 1005.7 hPa
    Vent practicament en calma


  • Bona nit a tothom

    Aquesta nit passada finalment vam recollir 1,4mm de pluja a la saca. Esperem que sigui nomé l'aperitiu del què tindrem a partir de demà al matí.

    Entretant avui màxima de [color=red]25,9[/color]ºC a les 16:52h i mínima de [color=blue]15,3[/color]ºC a les 7:23h

    Ara està ja refrescant i tenim:
    T: 17,3ºC
    HR: 70%
    DP: 11ºC
    PA: 1004 hpa

    Salut i bon seguiment

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès