Bona nit, a Molins de Rei ja ha passat el front, mullar el terra i prou, de fet no n'esperava més....
Però heu vist durant tot el dia la gran qüantitat de nuvolositat que entrava de mar?
Els companys ja ho havien anunciat, fins i tot que podriem veure plogims de poca importància, bé, finalment ha estat molt menys, però jo he arribat a veure espurnes en el vidre del cotxe a Collserola.
Però sobretot m'he preguntat, tota aquesta nuvolositat quan entra terra endins i es troba amb el relleu que fa de palanca, per què no plou?, fins i tot mirant les línies de corrent a 975 hpa comproves que passen per damunt dels Pirineus.....
Screenshot_20190306-214529_Chrome.jpg
Aleshores per què no es condensa i plou almenys al Pirineu? (fins aquesta tarda no hi ha començat a ploure, quan ha arribat el front, no pas amb els núvols d'aquest matí)
Així que ara quan he pogut n'he tret l'entrellat:
20190306_222328.jpg
Observant el sondatge sobre Barcelona de les 12 h hi trobem informació, des dels 1000 fins els 2500 m d'alçada trobem una gran àrea d'inversió tèrmica, amb dues inversions menors a 500 hpa.
Si ho analitzem amb més detall:
20190306_222128.jpg
Comprovem que les tres línies s'uneixen cap els 550 msnm i se separen abruptament als 1000 msnm, aquests 450 m corresponen al gruix de la massa nuvolosa que ens entrava durant tot el dia!, o sigui, si haguessim pujat adalt de Montserrat o st Llorenç del Munt ens haguessim trobat per damunt del mar de núvols!
La fletxa negra indica l'inici de l'inversió tèrmica a 1000 msnm, apartir d'aquí la línia vermella gira cap a la dreta per que la T augmenta enlloc de disminuir, i la línia blava clara s'envà abruptament cap a l'esquerra per que indica la T del punt de rosada, o sigui que no hi ha res d'humitat!
O sigui, la clau per que tota aquella nuvolositat no comportés res de precipitació durant tot el matí la trobem en la humitat, si busquem el mapa d'humitat a 700 hpa de les 14 hores, hi trobem l'explicació:
Screenshot_20190306-214831_Chrome.jpg
No hi havia res d'humitat!!!
O sigui, tota aquella nuvolositat quan ha entrat terra endins i ha estat elevada pel relleu, s'ha trobat amb una capa totalment eixuta damunt seu que li ha absorbit tota la humitat!, per tant no hi ha hagut condensació ni precipitació quan s'ha vist empès Pirineu amunt.
Aquesta tarda quan ha entrat el front ja ha canviat la història!, però tret del Pirineu, a la resta una anècdota!
Bon seguiment!