SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MAIG 2018

  • Bona tarda!,

    Les tempestes ja comencen a predre intensitat. Com era previst, no sembla que arribin a la nostra costa.

    Ara mateix, a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 20,7ºC
    Humitat: 59%
    Vent: Fluix, ONO (5Km/h)
    Punt de rosada: 12,3ºC
    Pressió: 1015 hPa
    Estat del cel: Quasi cobert.
    Temperatura mínima: 14,0ºC (06:32h)
    Temperarura màxima: 22,4ºC (17:13h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda, el resum del dia, avui amb tempesta fugaç però intensa:

    Màxima: 20,6ºC
    Mínima: 11,0ºC.
    Precipitació: 13,4 mm
    Fenomens observats: rosada matinal, pluja, tempesta i calamarsa petita (0,5 cm) a la tarda
    Visibilitat: bona
    Cel: matí variable i tarda tapada, ara amb 7/8 Ns, Cu,Sc
    Vent: fluix de direcció variable

  • Bona tarda des de Sabadell

    Temperatura 18,0ºC
    Humitat 76%
    Pressió 1014,7 hPa
    Precipitació 1,0 mm

    Mínima 12,7ºC a les 06:59h
    Màxima 26,2ºC a les 12:50h

    Bon seguiment

    Sabadell (Vallès Occidental) 170 msnm

    Estació meteorològica Davis Vantage Vue

  • Bona tarda des de La Molina.

    A mig matí s'ha començat a tapar el cel i des de migdia està plovent a estones.

    Ara estem a 10.2°.

    Bolets en mayo...


    Això són bolets de maig


    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180519/195399b13d9e2012d61ed360eca0fd08.jpg]

    Enviado desde mi Moto G (4) mediante Tapatalk

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon vespre

    Aquí portem uns 3 litres,despres de la tempesta de la tarda,torna a ploure amb un ruixadet inapreciable...però que tot compte i va sumant...ostres Neufred,quin maig que porteu al Bages !!

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 20,4ºC con 76% de humedad, viento del SSE a 3 km/h y 1012,9 Hpa, finalmente máxima de 25,0ºC, porfin un día de Mayo.

  • Bona nit !

    Dades actuals


    Tempe: 18,7º C
    68% hr.
    1031 hPa
    vent en calma

    Dades extremes

    Tempe màxima: 25,3º C
    Tempe mínima: 13,7º C
    Humitat màxima: 86%
    Humitat mínima: 39%
    Ràfega màxima de vent: 21,2 km/h. de NORD a les 06.31 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Molt bona nit,

    Dades actuals a Llavaneres:

    16.0ºC
    80% d'humitat
    1015 hPa

    Us comparteixo aquesta foto feta ahir des del MNAC, on es podia observar com anaven creixent els núvols de tempesta que descarregaven cap al Vallès.

    19052018.jpg

    Mapa de llamps d'ahir dissabte
    mapa_llamps_ahir.png

    De cara a avui diumenge segons el model Harmonie les tempestes es tornaran a reproduir cap a la tarda cap al centre de Catalunya i la zona més occidental.

    DdlfD5TU8AAL3Ro_2018-05-20.jpg

    Contenido externo twitter.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    Bon seguiment!!!

  • Doncs si Xavi!! Finalment ahir varen caure 29,6mm i ja portem 103,6mm en els primers 19 dies de maig. Brolla aigua arreu i tot es verd com si fos Escocia

    Bon vespre

    Aquí portem uns 3 litres,despres de la tempesta de la tarda,torna a ploure amb un ruixadet inapreciable...però que tot compte i va sumant...ostres Neufred,quin maig que porteu al Bages !!

    Sallent del Llobregat: 278msnm. NE del Bages

  • Si Xavi, múrgoles o colmenillas exquisitas un manjar!! pero ojo siempre desecarlas bien antes de su consumo.

    Barri La Marina de Port, Barcelona.

  • Bon dia desde La Marina en Zona Franca, cielo completamente despejado y viento flojo 2,5 km/h del noreste.
    Me parece que hoy pinta mas calor que ayer :( B) y repetición de tormentas "modo lotería"

    Temperatura actual 21.4ºC
    Humedad 53%
    Presión 1014.8

    Passeu un bon diumenge!!

    Barri La Marina de Port, Barcelona.

  • Bon dia,

    Jornada de diumenge amb les tempestes protagonistes a moltes comarques interiors especialment de l'oest.

    Tenim sectors molt favorables a convecció el voltant d'aquestes línies discontinues, que va desde el pre-litoral tarragoní i barceloní, passant per la catalunya central fins el pirineu oriental, així com també sectors de LLeida, comarques properes en aquestes zones esmentades risc de xàfecs tempestuossos localment amb calamarsa.

    Vents molt febles en la columna vertical atmosfèrica, farà que les tempestes tinguin un desplaçament lent i erràtic en el seu moviment.

    2018051912025_wh_avx0t2025.png

    Temperatures a 500hpa per diumenge a les 20:00h, a travès del model ECMWF.

    Aquests dies tenim ubicades les altes pressions i la estabilitat a tots els nivells cap Escandinàvia, els vents són del NE en la part sud de l'anticicló arrossegant aire fred de capes superiors cap el SW del continent, tot plegat afavorint la inestabilitat tempestuosa en hores diurnes.

    Per diumenge s'aprecien bossetes fredes aillades a 500hpa, passejant-se per diverses zones del continent, un petit embossament fred es trobarà avui el oest peninsular.

    eu.png

    Sembla que persistirà el risc de ruixats 2-3 dies més a Catalunya ;)

    Bon seguiment