SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018

  • 8,8 graus ara mateix a Lleida amb una máxima de 13,2 i una mínima d´1,7. Jornada asolellada i visibilitat regular. Acabarem un gener que deixant de banda les pluges, que segurament seran les addients, per la resta a mi no m´ha fet el pes.

    Ahir la mateixa llei de temps però amb intèrvals de núvols.

    Ahir vaig ser al prepirineu aragonés. Predomini de les clarianes i núvols enganxats a la cara nord que saltaven cap al sud. Petita nevada a partir del 1.100 metres -uns dos centímetres. Temperatures fredes malgrat el sol, cosa que va fer que a les obagues i als llocs ombrívols la neu aguantés al vespre.

  • Bon vespre desde el sudest anoïenc amb 10C i encara recordo l'episodi del divendres amb uns fantàstics 41mm i la satisfacció de veure nevar amb alguns companys del forum a la zona de Montserrat,patint la meteo i a la vegada disfrutant de l'or blanc. Doncs una mera casualitat que el passat dilluns dia 22 anavem comentant els segons panells del GFS amb la poca credibilitat que ja sabem que tenen,pero que 6 dies mes tard,avui com diuen alguns companys ja tenim al final del primer panell un possible
    IMG_8861.PNG
    escenari amb situació molt interessant del primer quadrant

    IMG_8861.PNG

    No torno a possar el mapa a 192h que ha tret aquesta tarda el ECMWF perque ja ho han possat,pero que està previst tambe pel dia 5 de Febrer
    .Lo millor es que entre dijous i divendres tindrem un altre episodi interessant,que malgrat la situació sinoptica sembla diferent a la que vam tindre abans d'ahir,haurem d'esperar crec que al dimarts o dimecres per veure si es forma un altre mesobaixa que ho dubto,pero el fred a 500hpa està per veure quin serà.A 850hpa sembla que podriem tindre l'isoterma 0/-2C,la precipitació encara massa aviat per veure si les tindrem o no.

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]

  • Bona tarda companys, avui ticavs trepitgar neu i la vritat que he escollit be un Port del Comte pletoric de neu despres de la darrera nevada en un dia radiant sense fred ni vent. Fa goig veure aquesta estacio plena de neu, amb lo que li costa tenir bons gruixos, avui hi havien llocs a la cota 1800 amb mes dr 50 cm de neu. Hem fet la excursio dl mirador de lArt amb un paissatge digne del Nord de joc de trons, aquest mirador te unes maginifiques vistes a ls Vall de Lord i la Llosa del Cavall que es troba en un lamentable estat daigua,ara os deixo unes fotos, en quant a les previs....uffff..nem a pams primer lo del divendres i mes endavant, creuem dits, bon seguiment!!![Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180128/37d5432bc1e88dca8657ccb4c966afb6.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180128/f44dac1b9c596633b07f4338af665dd6.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180128/473f1564cd4b55a141028dffae2daa63.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180128/fbd30dc9f0ffcb3a2b28a9f31dbb8626.jpg]

    Enviado desde mi HTC Desire 820 mediante Tapatalk

  • Solament he penjat un mapa i apareixen 2 :sick:
    Tambe volia destacar el possible comportament mensual del Febrer,acabant el càlid Gener a catalunya


    AD3794AD-E32E-4AA7-9E1F-DD55DECEF3F5-721-00000113E34C2112.png

    Per estadistica els darrers 14 Febrers a Catalunya hem tingut 1 de normal al 2009,7 freds i 6 càlids dels quals 2 han sigut els darrers,desde el fred Febrer del 2015 que va nevar a cotes baixes a Piera,penso que tenim mes probabilitats de que aquest Febrer 2018 sigui fred i mes quan els mapes i ensembles a dia d'avui a llarg termini,apunten la possibilitat que tinguem isotermes a 850hpa per sota de la mitjana climàtica 1981/2010.Veurem el panorama modelistic els propers dies que mostren i si per fí despres de 3 anys, veiem nevar a cotes baixes pel sudest anoïenc :woohoo: :silly:


    IMG_8863.PNG

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]

  • Bon vespre

    Per aqui temperatura baixant que ens comportarà glaçada si no s'encapota el cel, 4.8ºC ara mateix...una imatge dels camps sembrats, en hi han que et poden donar sensacions sicodèliques,art abstracte...
    IMG_8563-copia1.jpg

  • Solament he penjat un mapa i apareixen 2 :sick:
    Tambe volia destacar el possible comportament mensual del Febrer,acabant el càlid Gener a catalunya


    Per estadistica els darrers 14 Febrers a Catalunya hem tingut 1 de normal al 2009,7 freds i 6 càlids dels quals 2 han sigut els darrers,desde el fred Febrer del 2015 que va nevar a cotes baixes a Piera,penso que tenim mes probabilitats de que aquest Febrer 2018 sigui fred i mes quan els mapes i ensembles a dia d'avui a llarg termini,apunten la possibilitat que tinguem isotermes a 850hpa per sota de la mitjana climàtica 1981/2010.Veurem el panorama modelistic els propers dies que mostren i si per fí despres de 3 anys, veiem nevar a cotes baixes pel sudest anoïenc :woohoo: :silly:

    Doncs sorpresa mirant els estacionals de la NOAA,divendres dia 26 mostraven anomalies termiques positives de +0'5/+1C a gran part de la Peninsula Iberica


    87E3B3E3-9772-4552-8DEA-6CB44AD24C79-780-000000983708E384.gif

    I ahir dia 27 gairebe havien tret totes totes les anomalies excepte un pixel taronja a ponent :blink: :blink:


    A13B1F5C-66AE-484E-8072-CD276F1FA7B2-721-000001205FAA0EC9.gif

    Esperem que tambe es cumpleixi la previssió de que tinguem una prolongació de La Niña els propers mesos


    92036431-F47A-4FF6-9F73-786FA80034CB-780-000000985E45A913.gif

    i per fí tinguem un altre any fred com el darrer al 2010 i si potser pluviométricament generos com al 1996 ,quan va coincidir amb el Minim Solar del cicle 23 i la temporada de bolets va ser excepcional si no vaig errat. :)

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 15.8 a les 14:22 (ahir 10.5)
    T. mín. 4.3 ara (ahir 3.9)
    Humitat 96%

    Avui dia primaveral... sembla que fins dijous és el que tindrem, després ja veurem.

    Deixo algunes fotografies d'ahir a Montserrat, la resta a la secció de fotografies
    P1270037.JPG

    P1270047.JPG

    P1270057.JPG

    P1270079.JPG

  • Bona nit, a setcases avui a fet un dia esplendid,a les 10 del mati els mossos ja han tancat l'acces a vallter per la gentada que estava pujant. Molts dies mes com el de avui i tornarem a estar sense gens de neu :lol:
    Llegint per internet vaig veure que cientifics rusos y d'altres aseguren que estem entrant en una mini era glacial , aixo es serios o es un fake com molts altres que corren per internet

  • El final es una pregunta :P

    Ostres Pirinenc.....
    Hi ha un apartat de canvi climàtic dins de noticies de méteo on un grapat de companys han estat debatent durant tres anys!!!!
    Si realment t'interessa, almenys llegeix el primer any!.
    Com a resposta ràpida, totes les opcions estan obertes a llarg termini.
    En condicions normals aniríem cap a una edat de gel dw la mà del proper mínim solar, però probablement l'escalfament antròpic guanyarà la partida!
    D'aquí a poques dècades ho tindrem clar!!!! :evil:

    Salut i exploreu les altres seccions del fòrum!!!

  • Bona nit !!!!
    Actualització actual del GFS moooooolt suggerent :whistle: . Normal que després de veure el meteograma d'avui surtin actualitzacions d'aquest caire. Veurem demà, i passat i l'altre....absolutament res lligat, però només el fet que els calculs numèrics plantejin escenaris així la possibilitat hi és ;) . Si no els plantejessin , les probabilitats serien molt menors.

  • Buenas noches desde Calella de P., temperatura actual 8.2 °c, máxima 15.9 °c, 85 % humedad. 1036 hpa, viento en calma. La última actualización del gfs me gusta, ay ay ay :P :P. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bona nit desde Badalona,temperatura actual 10ºC y máxima de 18º dia primaveral,haber como acaban los modelitos y tenemos un febrero interesante que daria continuidad a los meses que llevamos con fenómenos interesantes

  • Bon dia desde La Marina en Zona Franca, viento flojo 2,4 km/h de mestral.

    Temperatura 10,1ºC
    Humedad 69%
    Punto de Rocio 4,7ºC
    Presión 1034,6 hPa

    Passeu un bon dilluns!!

    Barri La Marina de Port, Barcelona.