SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2017

  • Bones !!!!
    Continuem amb incertesa que es fa ben palesa en les diferents sortides dels models. No està la cosa com per a categoritzar grans teories del que ens depararà la darrera desena de mes de novembre.
    Serveixi com a exemple el que s'ha tret de la màniga GFS pel dia 24 en només 6 hores de diferència:
    GFSABANS.png

    GFSARA.png

    Com un ou a una castanya. Serveixi com a exemple per la resta de models.Val a dir que l'europeu aquesta temporada també va donant tombs.

  • Bon vespre!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 11,4ºC
    Humitat: 64%
    Vent: En calma.
    Punt de rosada: 4,8ºC
    Pressió: 1020 hPa.
    Temperatura mínima: 3,0ºC (06:10h)
    Temperatura màxima: 16,1ºC (14:57ºC)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda des d'Agramunt.

    Tal i com comentava Gracienc, els models canvien molt en poc espai de temps. Esperem que en un futur tinguem moviment ja que per aquesta zona a part de les temperaturas fredes de la nit poca cosa podem comentar.

    Tot i així, us deixo una foto feta aquesta tarda a la serra d'Almenara.

    Bon seguiment i esperem que hi hagin canvis en un futur.

    Jordi.


    Pilar615-11-2017.jpg

    Sabadell Sud 158 m.
    Agramunt 351 m.

  • Bona tarda des del Cap de Salou,

    com comenteu la majoria poca cosa a destacar tret de les mínimes força baixes. De dia, en canvi, temperatura bastant agradable. Esperem que almenys no estiguem cremant els cartutxos del fred nocturn... :dry:

    En pic s'amaga el sol, temperatura a la baixa. I per fi ja s'ha parat el vent :woohoo:

    Temperatura actual: 8.7°C (màx: 18.4 °C; mín: 5.8°C)
    Humitat relativa: 70% (màx: 70%; mín: 34%)
    Velocitat mitjana vent: 2.52 km/h (ratxa màxima: 25.20 km/h)

    Salut!!

    Riudoms (Baix Camp)-121 m altitud

  • Bona nit,

    Dia típic de Novembre, bonança el migdia amb màxima a Pineda de 17ºC i mínimes força baixes de només 2'5ºC.

    Sort que el dia és curt i el solet va ben baix ;)

    La pròxima matinada sembla que les mínimes no baixaran tant, a travès de la imatge de Satèlit tipus de nuvolositat, s'observa un tel de núvols alts que avança desde l'oest cap el mediterrani, veurem si es mantenen gran part de la nit o marxen ràpid, però ja sabem que els núvols impedeixen fer bones mínimes nocturnes.

    satclouds.GIF

    Bon seguiment ;)

  • bona nit des del barri de Vallcarca-Coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó, 11 graus i cel serè.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bon vespre des de Palazuelos, finalment hem fet una màxima de 15,0ºC. Durant la tarda han aparegut bonics spissatus que ha decorat el cel.

    Ara tenim:

    6,9ºC
    56%
    vent en calma
    1022 hPa.

    Com comenteu, els models ens faran para bojos, i els de l'AEMET han decidit no fer la previsió :whistle:

    Sinttulo.jpg

    Us poso fotos d'aquesta tarda des de Segovia.

    IMG_20171115_171214.jpg

    IMG_20171115_173043.jpg


    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Meteopineda amb el tema dels núvols es evident que fan pujar el termómetre nocturn, però també he comprovat que els núvols tipus cirrus i en aquestes alçades atmosfériques no representen un greu problema pel mercuri doncs si no són molt densos el raig infraroig pot escapar molt amunt. Diferent seria núvols baixos i de tipus mitjà a més baixa alçada i densos. Que en dius? Saluts.

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 9,5ºC con 43% d ehumedad, viento del NE a 5 km/h y 1016,2 Hpa.

    Ahora que ya ha acabado el mestral, dejo la cantidad de días que ha habido y sus rachas por L'Hospitalet de l'infant.

    --------------------------------------------------------

    Día 5: 109 km/h
    Día 6: 71 km/h
    Día 7: 98 km/h
    Día 8: 100 km/h
    Día 9: 98 km/h
    Día 10: 84 km/h
    Día 11: 103 km/h
    Día 12: 113 km/h
    Día 13: 114 km/h
    Día 14: 105 km/h
    Día 15: 53 km/h

    --------------------------------------------------------

  • Bona nit, avui hem tingut la mínima més baixa, 4 graus a la meva terrassa a un primer pis, però quan he entrat a Collserola m'he trobat gebre en el fons de la vall de Vallvidrera, i fins i tot gel a l'aigua, m'han assegurat que el termòmetre marcava 3 sota zero a la Rierada.
    Jo tenia un termòmetre en el meu camp, que és el punt més fred del terme, però m'ha desaparegut!, intueixo que ha estat un gaig, com a parent de les garses, també s'emporten els objectes brillants o que els criden l'atenció!

    En tot cas ara encetem la temporada de fotos de filigranes de gebre!

    IMG_20171115_102806.jpg
    Llàstima que amb el mòbil no puc fer bones fotos!

    Mentrestant, tinc coneguts a Espanya que estan molt preocupats per la terrible sequera que estan vivint!, quina sort que vàrem tenir nosaltres el 18 i 19 d'octubre!!!
    A veure si es mantenen els canvis de finals de mes....

    Bon seguiment!

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 13.2 a les 14:23
    T. mín. -0.1 a les 2:46
    T. actual 2.4, humitat 95%

    Ha tornat a glaçar lleugerament, aquesta propera nit sembla que baixarà menys. Seguim sense albirar possibilitats de pluges... esperem que la cosa canviï...

  • Bona nit. De moment "nuestro gozo en un pozo" ni bloquejos ni circul.lacions meridianes ni res de res. Tot mirant els mapes de la darrera actualització del GFS són ven rars, i a curt i mig plaç, no del segon panell. Una possibilitat es que pugui haver un canvi sobtat de difícil modelització. Els mapes són ben estranys.


    gfs-0-78.png

    gfs-0-126_2017-11-15.png

    gfs-0-192_2017-11-15.png

  • Bon dia desde La Marina en Zona Franca, cielo practicamente despejado y viento en calma.

    Temperatura 8,1ºC
    Humedad 61%
    Punto de rocío 1ºC
    Presión 1019 hPa

    Passeu un bon dijous!!

    Barri La Marina de Port, Barcelona.

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 5º
    Humitat 88%
    Pressió 1020.0hPa

    Cel serè , al poble els cotxes erne plens de gebre.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: [color=#000088]3,8ºC[/color]
    Humitat: 84%
    Vent: Fluix-Moderat, NO (11Km/h)
    Temperatura de sensació: [color=#000088]1,1ºC[/color]
    Punt de rosada: 1,3ºC
    Pressió: 1022 hPa.
    Temperatura mínima (provisional): [color=#000088]3,8ºC[/color] (ara mateix)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 10,0º i 58% d'humitat. Cel clar i vent del nord de 6 km/h. Mínima 9,8º a l'observatori i 8,5º a peu de plaça.
    Nova glaçada a Maçanet de la Selva amb mínima de -1,0º. Ahir el registre de -4º juntament amb les mínimes de -1º a -3º de dies anteriors han posat les coses a lloc, no hi ha pràcticament insectes i la flora ha accelerat el procés cap a l'hivern, després d'un octubre massa càlid. Com comenta en Jordi Roca, les intenses pluges dels dies 18 a 20 d'octubre mantenen una certa humitat en capes no superficials i la sequera, al menys en aquestes zones, no és especialment greu. Una altra cosa és a altres zones del país i sobretot de l'interior, sud i oest d'Espanya, recordant a la encara més greus sequera de la primera meitat dels 90.

    Models que no es posen d'acord a partir de mitjans de la setmana vinent. Reapareix l'opció de fredorades, tan sols una opció.
    Imatge d'ahir de Ramon Baylina i Conxi Ciurana amb acumulacions de neu als marges de les carreteres. Les llevaneus han tingut feina:

    Lleva.jpg

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bon dia.

    A Belianes tenim 0ºC de temperatura (mínima de -0,4ºC) i cel completament ras, vent totalment en calma.

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.