SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2015

  • Ja tenim des de fa força estona la segona àrea d'inestabilitat que dibuixava fa més de 24 hores al meu mapa de precipitacions i que, esperava: podria durar fins al migdia aproximadament,

    segonaarea.jpg

    No he tingut temps de preparar mapes per avui ni demà ... Disculpeu,

    En quant al pronòstic a mig i llarg termini: no m'agrada gaire, la veritat.

    mig-llargtermini1.jpg

    El flux de vents aponentats en alçada més el flux e superfície de sud i sud-oest no acostuma a aportar gaires precipitacions cap a les nostres contrades. És el panorama que a priori se'ns presenta de cara a la setmana vinent: pertorbació ancorada cap al Regne Unit durant força dies. Veig molt front estancat a l'oest peninsular,

    Diumenge si sembla que tindrem una mica d'inestabilitat: serà l'impàs entre la configuració sinòptica actual i la que vindrà,

    Bon dia!

  • Divendres, per cert: i com bé apunten alguns companys, si: podem tenir inestabilitat a diferents punts del país,

    Gràcies a tots per la vostra informació i aportacions,

    Una abraçada!

  • Bon dia, com ja heu comentat, sembla mes que estiguem a finals de setembre o principis d octubre, i m encanta :lol: Us poso foto dels nuvols alts d aquest mati cap a les 7:30. Molta sort i bon seguiment!

    DSC_0001_2015-09-08.jpg

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Ui, ha sortit torcada :oops: L he pujat amb el movil i no l he pogut girar, algu ho pot fer? Gracies i perdo per la torticoli :S :side:

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • El CFS va posant, va treient, però segueix veient en diferents passades el que us comentava ahir de la possibilitat d'un event extraordinàriament fred a bona part d'Europa i també a la Península per finals de gener o amb molta més probabilitat per febrero.

    El va configurant d'una manera diferent cada vegada(normal per que queden mesos encara) però senyal que el model estima aquesta possibilitat com a vàlida. Els arguments del per què de tot plegat, els que us vaig comentar al post d'ahir.


    1_2015-09-08.png

    2_2015-09-08.png

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 20,5ºC con 82% de humedad, viento del W a 6 km/h y 1015,9 Hpa con 476 W/m2, nos ha esquivado todo, solo 4 gotas, 0,2 mm.

  • A partir de demà pujen les isos a 850hp, i potser serà l'ultim matí (de uns quants en endavant) en que veurem mínimes a la costa entre els 15-18°C

    Iso 10 a 850hp demà al matí:

    [Imagen bloqueada: https://images.tapatalk-cdn.com/15/09/08/97afb26d6f07119a7e35ce3228f35f41.jpg]

    Cel clar previst:

    [Imagen bloqueada: https://images.tapatalk-cdn.com/15/09/08/fecc3c1c74c6c7d74a6b6398534a1bdf.jpg]

  • Bona tarda.

    Dades actualitzades a les 14:30' hores:

    -T 23,7ºC
    -HR 51%
    -Pressió 1018,1 hPa
    -Vent del SSO. 6,4 km/h
    -T Mínima 17,8ºC
    -T Màxima 24,1ºC
    -Ratxa màxima vent de l'ESE. 16,1 km/h

  • Bona tarda desde el mirador de S Fost amb 23,3C i una máxima de 26´5C. Desviaciò en aquest pocs diez que portem de Septembre de 0ºC. Tot normal tret les precipitacions on encara ting a la meva zona sequera i es que per la costa central no hem tingut massa sort ultimament amb les precis. La tindrem?, pot ser però haurem d´esperar ben be fins el dia 13/14 que es quan els models coincideixen en una tendencia cap la inestabilitat; haurem d´esperar a confirmarlo.

    Que paseu bona tarda momies ¡¡ :whistle:

  • Salutacions a tothom!.A Girona tenim 25ºc,35% d'humitat amb 1015 hpa i 2/8 de3 cirrustrats.Interessant configuració de cara a Divendres:
    15091118_0806.gif
    Que ens podria comportar inestabilitat amb possibles ruixats a zones de muntanya i alguna d'interior com a mínim i també de cara a Diumenge amb el possicionament de una baixa sobre ses illes provinent del mar d'Alboran que ens enviaria adveccions humides bastant favorables per la façana mediterrànea inclosa la costa catalana:
    15091306_0806.gif No cal dir que les dues configuracions s'ahurien de confirmar en properes sortides i observar les seves afectacions en funció d'altres paràmetres al marge d'aquest de superfície que encara s'ahurin de perfil.lar per a més concreció,cosa que de produir.se ja faran els més avessats :).Bon seguiment

    Girona.

  • buenas tardes desde el barri del coll-vallcarca, temperatura actual en el mercuri de la pared del balcón 22,2º
    y cielo con alguna nube y claros, al menos es lo que veo desde el balcón.

    por cierto, ayer lance una pregunta al aire y aun no hay respuesta. ¿que influencia puede tener el fenómeno
    el niño, que por lo que dicen es más cálido de lo normal, con referencia a la máquina de crear borrascotas
    por los lares de Terranova?, influye o no.

    si alguien me contesta, feliz, y si no porque es una sapastrada, también. :P :P :P :P

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bona tarda! Un altre dia agradable, amb presencia de nuvols a estones. Temperatura minima 12,8º, maxima 22,4º.
    A mi ja m'agrada aquesta pausa, amb temperatures contigudes, alguns anys sembla que no arribin mai dies aixi ;)
    Ja tornaran les plujes que estem a la Tardor...

  • Bona tarda.

    "josep m. pastor"...en "gracienc" i crec que "elpito" ja van dir la seva ;)

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 21,2º o 71% d'humitat. Cel amb algun estratocúmul, altocúmuls i cirrus. Vent del sud-est de 7 km/h. Màxima 23,2º, continuem amb la suavitat tèrmica.

    "NeuNiDo", no dic que no et surtin mitjanes de temperatura habituals per les dates però a Barcelona sí que ho són de més baixes:

    De 1972 fins 2015 i contant els 8 primers dies de setembre: mitjana màximes 25,8º i mitjana mínimes 19,6º

    Dels darrers 10 anys (2005 a 2015): mitjana màximes 26,4º i mitjana mínimes 20,6º.

    Dies 1 a 8 de setembre de 2015: mitjana màximes 23,2º i mitjana mínimes 17,8º.

    Per tant trobem una desviació de 2,5º a 3º de menys en les màximes i de 2º a 2,5º de menys en les mínimes, aproximadament. Tot i així poden haver desviacions menors en zones properes.

    Us adjunto una imatge d'un "funnel cloud" captat per en Ramon Baylina i Conxi Ciurana aquest matí des de Tarragona:

    funnelcloud1ricTarra8092015.jpg

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 22,2ºC
    Humitat: 57%
    Vent: Fluix, NE (8Km/h)
    Punt de rosada: 13,2ºC
    Pressió: 1015 hPa.
    Temperatura mínima: 16,7ºC (07:48h)
    Temperatura màxima: 23,4ºC (14:26h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • ALFRED, aniré a can cotet, per que en revisin la vista, igual ja no se ni llegir, o igual no ho he entés,

    en fi, què farem. Deixo de donar la llauna amb el tema. ;) ;) ;)

    EDITO. a mi pregunta de lo de la influencia del niño en la maquinaria Terranovense, pues que quereis que os diga,
    yo no leo respuesta. debo ser un cazurro por naturaleza, o no doy mas de si. :cheer: :cheer: :cheer: tema cerrado.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.